Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:28:28 GMT

تولید سالانه ۳ هزار تن انواع کنسرو در شهرضا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۵۰۷۴

تولید سالانه ۳ هزار تن انواع کنسرو در شهرضا

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: سالانه بیش از سه هزار تن انواع کنسروهای گوشتی در شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛رضا باقری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: مدیران صنایع کشاورزی ، شیلات وآبزیان وکارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و مدیر، معاون فنی و اجرایی و کارشناس صنایع مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا جهت بررسی مشکلات شرکت صنایع غذایی مهدیس آپادانا واقع در شهرک صنعتی رازی شهرضا تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این کارخانه صنعتی که ظرفیت تولید سالانه سه هزار تن انواع کنسروهای گوشتی، مرغ، ماهی و میگو را دارد، دارای پیشرفت فیزیکی صد در صد می باشد و در صورت بهره برداری از آن زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم می‌آورد.

تعیین رسته‌های اشتغالزایی بخش کشاورزی و دامداری در شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین دستورالعمل ابلاغی در سامانه کارا، بیان کرد: رسته های اولویت دار تسهیلات توسعه اشتغال روستایی وعشایری در بخش کشاورزی شامل زعفران و گیاهان دارویی، سردخانه و نگهداری محصولات، پرورش دام سبک، فرآوری و کشت سیب زمینی، پرورش وفرآوری طیور، شیلات وآبزیان، فرآوری پسته و زنبورداری وفرآوری عسل می باشد.

باقری اضافه کرد: تسهیلات اشتغالزا، به طرح های بارسته های منتخب در قالب اشتغال پایدار روستایی وعشایری تعلق می‌گیرد.

وی، تصریح کرد: متقاضیانی که شرایط لازم استفاده از این تسهیلات را دارند، در سامانه کارا ثبت نام کامل کنند و پس از اخذ کد رهگیری، می تواند مراحل درخواست خود را در همان سامانه پیگیری نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، از نصب تله فرمونی آفت بید کلم در مزارع کلزا مناطق پرزان و مهیار این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور ردیابی و پیش آگاهی آفت بید کلم، واحد حفظ نباتات این مدیریت ضمن بازدید از مزارع کلزا در مناطق پرزان و مهیار نسبت به نصب تله فرمونی اقدام کرد.

باقری، اظهار کرد: با نصب تله های فرمونی و پایش شکار حشره بالغ به‌صورت هفتگی، بهترین زمان مناسب جهت مبارزه تعیین و به کشاورزان منطقه اعلام خواهد شد.

وی، اضافه کرد:  آفت بید کلم یکی از شایع ترین و مضرترین آفت درگیاهان خانواده کروسیفره می‌باشد که لارو آفت از برگ ها و رگبرگ ها تغذیه نموده و در حملات شدید موجب از بین رفتن بوته های جوان می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، همچنین با اشاره به بازدید از مزارع کلزا در مناطق مهیار و پرزان این شهرستان، عنوان کرد: در این بازدید وضعیت رطوبت خاک و دما و آفات مورد پایش قرار گرفت.

باقری، ادامه داد: در جریان این بازدیدها توصیه های لازم درخصوص کانون کوبی آفت شته مومی در یکی از مزارع به بهره بردار، ارائه گردید.

وی، تصریح کرد: مزارع این منطقه از نظر رطوبت، دما دروضعیت نسبی خوبی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، اضافه کرد: کلزا یکی از گیاهان دانه‌ روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است.

باقری، اظهار کرد: در کلزا، بیشترین نیاز به مواد غذایی از شروع رشد گیاه در بهار تا زمان گل‌دهی است و در شرایطی که خاک زراعی دارای کمبود عناصر ریز مغذی بوده و سطح خاک خشک باشد، باید از محلول‌پاشی برگی این عناصر در گیاه کلزا در اوایل دوران رشد رویشی گیاه استفاده کرد.

وی، گفت: محلول پاشی در این مزارع سبب افزایش عملکرد دانه و درصد روغنی می ‌شود، البته اعمال تنش خشکی در مراحل مختلف زندگی گیاه کلزا اثرات متفاوتی در میزان روغن و پروتئین آن دارد و برخورد مرحله تنش خشکی با مرحله زایشی گیاه موجب کاهش عملکرد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن زمان مناسب مبارزه پیش بهاره با تعدادی از آفات درختان میوه به باغداران توصیه می شود که هرچه سریعتر قبل از باز شدن جوانه ها سمپاشی لازم انجام شود.

باقری، اضافه کرد: اطلاعیه‌های هشداری به کشاوزان از طریق کلینیک های گیاهپزشکی، شرکت های تعاونی کشاورزی، نظام صنفی کارهای کشاورزی ، شوراهای اسلامی روستا و دهیاری ها به اطلاع بهره برداران بخش کشاورزی رسیده است.

وی، از تشکیل کمیسیون تسهیلات بانکی مدیریت جهادکشاورزی شهرضا با موضوع تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری و اشتغال فراگیر، خب داد و افزود: در این جلسه به آموزش سامانه کارا به رئیس ادارات ومسئولین واحدها ی تخصصی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا پرداخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، در ادامه افزود: سامانه «کارا» به منظور تسهیل در فرآیند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان طرحی شده است.

باقری، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تقسیم بندی کشوری شش استان کشور در دو منطقه، عنوان کرد: استانهای اصفهان، بوشهر، چهار محال وبختیاری، فارس،کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگا، از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید زراعی، باغی، دام و طیور مورد تحلیل و بررسی جامع قرار گرفته‌اند.

وی، گفت: درموقعیت کنونی پرداختن به کشاورزان خانوادگی که حدود 75 درصد کشاورزان را تشکیل می دهند، اهمیت دارد، به همین دلیل لازم است بررسی های زیرساختی در این زمینه در این استانها انجام شود.

اختصاص کد زنبورداری به زنبورداران شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، بیان کرد: آمارشمارش سالیانه زنبور عسل در دی‌ماه تکمیل شد؛ در این شمارش سالیانه کلنی‌های زنبور عسل، به هر زنبودار یک کدشناسه 16 رقمی زنبورداری اختصاص یافت که درج این کد برروی کلنی ها الزامی است.

باقری، عنوان کرد: این کد در شناسایی کامل زنبوردار موثر می باشد و به منظور وحدت رویه در نظارت برفعالیت های زنبورداری و سایر امور مرتبط با زنبورداران ضرورت دارد.

مبارزه با موش صحرایی در مزارع شهرضا

وی، همچنین با اشاره به اجری طرح مبارزه با موش صحرایی در مزارع این شهرستان، بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ، مبارزه با موش صحرایی در سطح 58 هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، اضافه کرد: موش صحرایی ضمن تغذیه از محصولات کشاورزی و کاهش عملکرد ، با حفر دالان هایی دراراضی مزارع و باغات، موجب انحراف جریان آب از مسیر اصلی و در نتیجه کاهش راندمان آبیاری می‌شود، لذا با توجه به تکثیر سریع موش صحرایی و میزان خسارت وارده مبارزه در زمان مناسب ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران