Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:05:00 GMT

دکتر بسکی الگوی ماندگار حفظ محیط زیست است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۷۰۳۲

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم خزائیان عصر سه شنبه در آئین نکوداشت دکتر غلامعلی بسکی در جمع شماری از مدیران دستگاهها و اعضای تشکل های محیط زیست استان گلستان در گرگان، اظهار کرد: دکتر بسکی جزو استعداد های برتر در حوزه حفظ محیط زیست کشور به شمار می رود و باید تلاش های او در جهت حمایت از محیط زیست در جامعه استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خلیل فرشباف مدیر اجرایی بیمارستان دکتر بسکی گنبدکاووس نیز درباره شخصیت این حامی محیط زیست گفت: او با شیفتگی به موضوع حفظ محیط زیست در جامعه پرداخته و تمام زندگی خود را صرف این مساله مهم کرده است.
وی اضافه کرد: حفظ محیط زیست اهتمام جدی می طلبد تا با بوم شناختی و افزایش سواد زیست محیطی از مشکلاتی چون قطع درختان، فرسایش خاک و بروز سیلاب رها شویم.
بهناز بسکی نیز از سوی خانواده اش از برگزاری چنین آئین نکوداشتی برای پدرش قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود که در راه حفظ محیط زیست قدم های موثری برداریم.
عبدی باشقره استاد دانشگاه گفت: شخصیت و تفکر دکتر بسکی کمتربه جامعه معرفی شده است و باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
محمد درویش مدیر کل پیشین دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با تاکید بر ادامه راه دکتر بسکی در حفظ محیط زیست ، خواستار تولید مستندی از سوی هنرمندان به نام کشور در خصوص شخصیت دکتر بسکی شد.
در این آئین که مدیران کل منابع طبیعی، میراث فرهنگی، امور بانوان و خانواده استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس دفتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حضور داشتند، از تمثال دکتر غلامعلی بسکی رونمایی و لوح تقدیردکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و لوح های سپاس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به خانواده این حامی محیط زیست اهدا شد.
غلامعلی بسکی پزشک خیر و حامی محیط زیست در سال 1310 شمسی در سبزوار به دنیا آمد ،وی پس از پایان دوره متوسطه در آزمون پزشکی پذیرفته و از دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته دکترای طب عمومی دانش آموخته و در سال 1345 هم مدرک تخصصی جراحی زنان و زایمان را از دانشگاه تهران دریافت کرد.
وی پس از فارغ التحصیلی در شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان مشغول طبابت شد و بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی را بنا نهاد.
دکتر بسکی همه نیرو و امکانات خود را وقف حمایت از محیط زیست کرده و امروز چهره ای آشنا درکشور است و تاکنون دوبار موفق به دریافت نشان ملی محیط زیست شده است.
6204/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حق آبه هیرمند گفت: تقریبا ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است و اگر بتوانیم همین شرایط را ادامه دهیم کل کانال مرطوب شود. پوشش گیاهی جایگزین  و شرایط آب و هوایی مرطوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷۰ دریچه کمالخان حدود ۴ دریچه باز شده است، اما باید اصلاحیه انجام شود تا این آب به سمت گود زره نرود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد