Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@13:58:38 GMT

خشکشویی و لباسشویی‌ها افزایش قیمت ندارند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۸۶۹۱

خشکشویی و لباسشویی‌ها افزایش قیمت ندارند

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشوئی با بیان اینکه قیمت‌ها برای ایام عید افزایش نیافته است، گفت: خشکشویی‌های مجازی در دستگاه‌هایی که لباس‌های بیمارستانی با آن‌ها شست‌وشو می‌شود مبادرت به شستن البسه می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، ابوالفضل رجب زاده اظهار کرد: مراجعه به خشکشویی‌ها نسبت به سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و رکود موجود ۵۰ درصد کاهش داشته است و مراجعات به واحد‌های صنفی کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین حذف حدود صنفی نیز در این باره بی تاثیر نبوده و نباید این حدود برداشته می‌شد اما، متاسفانه آن را برداشتند که به رکود دامن زده است.

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشوئی با بیان اینکه مردم کمتر به خشکشویی‌ها مراجعه می‌کنند افزود: به عنوان مثال پرده‌هایی که به خشکشویی‌ها آورده می‌شود بعضا حدود ۵ سال است که آن‌ها را نشسته‌اند و بر اثر آفتاب بافت آن‌ها پوسیده شده و هنگام شست‌وشو آسیب می‌بینند که این موضوع مشکلاتی را برای واحد‌های صنفی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه علی رغم کاهش درآمد‌ها اما، هزینه‌ها اعم از عوارض، مالیات و قیمت مواد اولیه افزایش یافته است، تصریح کرد: به دلیل اینکه مواد اولیه‌ای که در خشکشویی‌ها استفاده می‌شود وارداتی است قیمت دلار تاثیر زیادی بر هزینه‌ها گذاشته است.

رجب زاده به خشکشویی‌های مجازی اشاره کرد و گفت: این خشکشویی‌ها بدون داشتن واحد صنفی و مجوز، فقط با داشتن سایت و تبلیغات به درب منازل مراجعه کرده و اقدام به سفارش گرفتن از خانواده‌ها می‌کنند.

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشوئی با هشدار به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: این سایت‌ها در محل‌های غیر بهداشتی و در دستگاه‌هایی که لباس‌های بیمارستانی با آن‌ها شست‌وشو می‌شود مبادرت به شستن البسه و سایر اقلام مردم می‌کنند که می‌تواند عواقب خطرناکی برای سلامت مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: این سایت‌ها چیزی به نام خشکشویی ندارند و برای کاهش هزینه با آب اقدام به شستن البسه می‌کنند تا مشتری جذب کنند.

رجب زاده همچنین به قالیشویی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برخی قالیشویی‌ها نیز مبادرت به شست‌وشو پتو می‌کنند که سال گذشته با ارسال نامه به اتحادیه مذکور خواستار ممانعت از اینکار شدیم.

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشوئی ادامه داد: اینکار قالیشویی‌ها تداخل صنفی است و در صورت تخلف واحد صنفی مدنظر به ماده ۲۷ و ۲۸ نظام صنفی ارسال می‌شود.

رجب زاده درباره تعداد واحد‌های خشکشوئی و لباسشوئی نیز بیان کرد: یک هزار و ۵۰ واحد مجوزدار خشکشویی در تهران وجود دارد و حدود ۷۰ تا ۸۰ واحد نیز در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز هستند.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها برای ایام عید افزایش نیافته است، گفت: قیمت‌هایی که از ابتدای سال مصوب شده در این ایام معتبر است و تغییری در آن‌ها ایجاد نشده است.

رجب زاده با بیان اینکه واحد‌های خشکشویی به درجه‌های یک، دو و سه تقسیم بندی شده‌اند گفت: برحسب متراژ، نوع و تعداد دستگاه‌هایی که در واحد‌های صنفی وجود دارد نوع درجه آن‌ها تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشوئی با بیان اینکه نرخ‌ها برحسب درجه واحد صنفی تعیین می‌شود، اظهار کرد: فقط کت، شلوار، مانتو، دامن، پیراهن، بلوز شامل قیمت گذاری هستند و مابقی به خاطر تنوع زیادی که وجود دارد بسته به نوع کالا و در حضور مشتری قیمت‌گذاری می‌شود.

وی گفت: افراد در صورت مشاهده تخلف و داشتن شکایت می‌توانند با شماره ۸۸۷۶۵۱۹۴_۸۸۷۶۵۱۹۶ تماس بگیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه در رباط کریم چند؟

اگر قصد اجاره خانه در شهرستان رباط کریم را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هزینه‌ها بپردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، برای اجاره یک واحد نوساز ۷۵ متری در رباط کریم به ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی نیاز دارید. اجاره این واحد ماهیانه سه میلیون تومان است.

یک خانه ویلایی با زیربنای ۸۵ متر و ۵ سال سن با ۱۲۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل اجاره است.

برای اجاره یک واحد آپارتمان ۶۵ متری با سن ۱۰ سال در رباط کریم به ۴۰ میلیون ودیعه نیاز دارید. اجاره این واحد ماهیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آپارتمان دیگری در محله نصیرشهر رباط کریم با زیربنای ۷۲ متر و یک اتاق خواب و ساخت سال ۱۳۹۵ با ودیعه ۱۹۰ میلیون تومان و کرایه ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان قابل اجاره است.

با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان یک خانه ۲۲ ساله را با متراژ ۹۰ متر اجاره کرد. کرایه ماهیانه این خانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین، با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۱۰۰ متری ۱۰ ساله را رهن کامل کنید.

برای اطلاع از قیمت اجاره واحد‌های دیگر و مشخصات آن‌ها جدولی که در ادامه آماده کرده‌ایم بخوانید.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحد‌هایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود. بنابراین، اقتصادآنلاین دخل‌وتصرفی در قیمت‌ها ندارد.

دیگر خبرها

  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • (ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟