Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و دانشجویان، اساتید و کارکنان در مسجد النبی دانشگاه آزاد برگزار شد در سخنانی با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل شود اظهار کرد: برگزاری یادواره در دانشگاه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم است و تدفین این شهدای گمنام در محیط دانشگاهی در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استکبارجهانی با فرهنگ ایثار و شهادت مخالف است چرا که این فرهنگ سبب شد تا ملت ما بیدار شود و در برابر استکبار بایستد و امروز هم با همین تفکر و فرهنگ است که می‌توانیم به پیشرفت و اعتلا برسیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر تزریق فرهنگ خودباوری و ما می‌توانیم به نسل امروز جامعه به سخنان رهبری در مورد ارتجاع و بازگشت به گذشته اشاره کرد و گفت: امروز عده‌ای تلاش دارند که به نسل جوان و نوجوان ما القا کنند که می‌اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید در مقابل استکبار و قدرت‌های جهان تواضع کنیم و از آن‌ها درخواست کمک کنیم.
وی افزود: دفاع مقدس ما یک فرهنگ و الگوی برای ما می‌توانیم و خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه است و باید اساتید ما در دانشگاه‌ها این نگاه و فرهنگ را به نسل دانشجو که آینده کشور است القا و اینگونه این عزیزان را رشد و تعالی بخشند.
در این مراسم حسین یزدانی در وصف شهدا به شعرخوانی و مرثیه سرایی پرداخت.
این مراسم به همت ستاد یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.
خاطر نشان می‌شود قبل از این یادواره امام جمعه شاهرود با حضور بر تربیت پاک شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی با ادای احترام به مقام شامخ این شهدا از روند اجرایی ساخت یادمان این شهدا بازدید و بر تسریع آن تاکید و از زحمات ریاست دانشگاه و مسئولین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا تشکر کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهید منصور پورعزیز پورمنصوری از شهدای دفاع مقدس استان خوزستان و شهرستان اهواز است که پس از ۴۰ سال، شناسایی شد.

وی در سن ۱۵ سالگی راهی جبهه‌های جنگ در ۸ سال دفاع شد و پس از ۲ سال حضور در جبهه، سرانجام در دوم فروردین سال ۱۳۶۳ و در سن ۱۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

اگرچه پدر و مادر این شهید والامقام، سال‌ها پیش در فراغ فرزندشان دار فانی را وداع گفتند و آسمانی شدند، اما امروز پیکر پاک این لاله تازه شناسایی شده بر دستان مردم شهیدپرور اهواز تا آرامگاه ابدی اش در قطعه دو گلزار شهدای این کلانشهر به خاک سپرده شد.

همچنین در دزفول نیز پیکر شهید عشیری لیوسی که پس از ۴۰ سال شناسایی شده است، تشییع و به خاک سپرده شد.

استان خوزستان در ۸ سال دفاع مقدس ۲۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان