Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@20:41:04 GMT

فعالیت پنج گروه اجتماع محور محلی در لنجان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۵۵۸۳

فعالیت پنج گروه اجتماع محور محلی در لنجان

لنجان-رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت: پنج گروه اجتماع محور محلی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به وسیله ظرفیت‌های مردمی با دو هزار و ۴۰۵ نفر عضو گروه‌های محلی در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدحسین صادقی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان با اشاره به عملکرد دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره بهزیستی این شهرستان اظهار کرد: اداره بهزیستی شهرستان لنجان داری پنج مرکز خدمت رسانی دولتی و ۱۱۰ واحد خدمت رسانی غیر دولتی بوده و در این میان بالغ بر شش هزار نفر جمعیت هدف در این اداره تحت پوشش دریافت خدمات مستمر در حوزه توانبخشی و اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت در طول یک سال گذشته بالغ بر سه هزار نفر از جامعه هدف خدمت گیرنده در حوزه پیش دبستانی، دو هزار نفر از جامعه هدف خدمت گیرنده در حوزه اورژانس اجتماعی و ۵۰ هزار نفر از جامعه هدف خدمت گیرنده در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها از خدمات اداره بهزیستی شهرستان لنجان بهره‌مند شده‌اند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان با اشاره به ماموریت حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان لنجان تصریح کرد: کاهش بار ناشی از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها از طریق کاهش بروز و شیوع آنها  و همچنین ارتقاء فرهنگ سلامت در جامعه از جمله ماموریت‌های حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان لنجان بوده که این مهم تاکنون با جدیت دنبال شده است.

وی ادامه داد: حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان لنجان شامل دفاتر پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و امور اعتیاد، مشاوره و خدمات روانشناختی و همچنین پیشگیری از ایدز بوده و باید گفت ۱۸ مرکز در حوزه پیشگیری در شهرستان لنجان فعالیت دارند.

صادقی اضافه کرد: در شهرستان لنجان پنج مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد فعالیت دارند که در سال جاری بالغ بر دو هزار و ۶۱۸ نفر در این مراکز پذیرش شده‌اند و بالغ بر ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در بخش دولتی در سال ۹۶ در قالب یاری برگ هزینه شده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد سرپایی در شهرستان لنجان گفت: دو مرکز ترک اعتیاد سرپایی تحت نظارت اداره بهزیستی در شهرستان لنجان فعالیت دارند که بالغ بر ۹۰۶ نفر در این مراکز پذیرش شده و ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در بخش دولتی در سال ۹۶در قالب یاری برگ هزینه شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان عنوان کرد: باید توجه داشت شیشه، هرویین، تریاک و شیره و حشیش، گل، گراس، قرص B۲ و متادون از جمله الگوهای مصرف در میان پذیرش شدگان مراکز تحت نظارت درمان اعتیاد بهزیستی شهرستان لنجان بوده است از این رو آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار گرفت و با برگزاری ۱۲۹ دوره پیشگیری از اعتیاد برای هزار و ۲۵۰ نفر طی ۲۵۸ ساعت آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: پنج گروه اجتماع محور محلی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به وسیله ظرفیت‌های مردمی با دو هزار و ۴۰۵ نفر عضو گروه‌های محلی در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت هستند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های بسیار خوب و موثری را تاکنون انجام داده‌اند.

صادقی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین عامل بازدارندگی از اعتیاد است، افزود: باید توجه داشت اشتغال، مهم‌ترین عامل بازدارندگی از اعتیاد در مراحل سه ‌گانه پیشگیری، درمان و ادامه تداوم سلامت در معتادان است، از این رو پرداخت وام اشتغال به معتادین بهبود یافته یکی از برنامه‌هایی است که در اداره بهزیستی شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته و در سال جاری پرونده ۵۳ نفر از متقاضیان آماده‌سازی شده و بالغ بر ۱۹نفر نیز به بانک جهت دریافت وام اشتغال معرفی شده‌اند، همچنین تاکنون هفت نفر بهبود یافتگان موفق به دریافت وام اشتغال شده و هفت نفر وام کارفرمایی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در کشور مشغول به خدمت‌رسانی است و بر همین اساس ما نیز در شهرستان لنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمرکز خود را بر روی فرهنگ‌سازی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر معطوف کرده‌ایم.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان ادامه داد: رویکرد اداره بهزیستی شهرستان لنجان اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است، چرا که ما معتقدیم آگاه بودن مردم از خطرات و مضرات مصرف مواد سبب کاهش گرایش به سوی مواد می‌شود و از این جهت باید از ظرفیت مردم در ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کرد و در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از این رو در سال جاری هشت نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری شش مورد همایش برای ۵۲۴ نفر در دستور کار قرار گرفت، همچنین ۲۲دوره مصون سازی از اعتیاد در مهد کودک های شهرستان لنجان در ۹۶۰ ساعت آموزشی برگزار شد، از سوی دیگر ۱۲۵ دوره آموزشی پیشگیری از ایدز، مهارت های زندگی، آموزش خانواده و ... در مراکز ترک اعتیاد انجام گرفت.

صادقی در ادامه با اشاره به چالش‌های موجود در شهرستان لنجان گفت: مهاجرپذیربودن شهرستان لنجان و وجود قومیت‌های متنوع به دلیل صنعتی بودن، احداث قالب مسکن مهر با ظرفیت حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی، نرخ آمار بیکاری در شهرستان از جمله چالش‌هایی است که شهرستان لنجان با آن مواجه بوده و باید گفت متاسفانه نرخ آمار طلاق در شهرستان  ۳۳ درصد اعلام شده است.

وی عنوان کرد: براساس آمار شش ساله از سال ۱۳۹۱تا ۱۳۹۶ علت اصلی وقوع طلاق در شهرستان لنجان اعتیاد اعلام شده است و بر همین اساس باید به سمت آگاه‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گام برداشت.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان یادآور شد: عدم تامین اعتبار جهت اجرای طرح آرامش در مراکز اقامتی میان مدت شهرستان لنجان و همچنین مغایرت موضوع طرح آرامش با اهداف مراکز و پروتکل سازمان بهزیستی و  تبدیل این مراکز به شبه زندان، عدم وجود مراکز ماده ۱۶به تعداد و ظرفیت کافی در استان اصفهان و نیز مغفول ماندن خانواده‌های معتادین(همسر و فرزندان) از لحاظ حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روان شناختی در فرایند بازتوانی معتادین از دیگر مسایلی است که نیازمند تدابیر ویژه است.

وی متذکر شد: قطعا همکاری و هماهنگی بین بخشی جهت تاسیس و تامین فضای مورد نیاز جهت تداوم موثر و مفید فعالیت مرکز اقامتی میان مدت بانوان فولادشهر، تامین اعتبار لازم جهت برگزاری دوره‌های تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد، تامین اعتبار لازم جهت آموزش وتوانمند سازی روان شناختی معتادین بهبود یافته و خانواده آنان، تامین اعتبار جهت توسعه فعالیت و افزایش تعداد گروه‌های اجتماع محور به منظور پیشگیری از اعتیاد در محلات و تهیه و ارایه پیشنهاد لایحه مبنی بر حمایت‌های مادی، معنوی و روان شناختی از خانواده‌های معتادین بهبودیافته می‌تواند بسیاری از چالش‌های موجود در شرستان لنجان را مرتفع کند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«احمد بیگدلی» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در قالب طرح پویش «با مهر انتخاب کنید» با بیان اینکه خانه ملت به هیچ وجه محلی برای حزب‌بازی و بازی‌های جناحی نبوده و مردم نیز امروز به این موضوع کاملاً واقف هستند و از آن عبور کرده‌اند، افزود: به همین خاطر خانه ملت به معنای واقعی کلمه محلی برای برآورده کردن خواسته‌های به حق مردم استان، شهرستان و در سطح کلان، ملت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات ما در مجلس دوازدهم، کار برای مردم بدون توجه به تفکرات سیاسی و جناحی است، اظهار کرد: بر همین استان هر کسی که با جان و دل برای حل مشکلات مردم گام بردارد، قطع یقین از حمایت مردمی نیز برخوردار بوده و از آن حمایت خواهیم کرد.

این کاندیدای مجلس با یادآوری انتظارات و خواسته‌های مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: خواسته رهبر فرزانه انقلاب این است که به گونه‌ای اقدام شود که خانواده‌ای که از اعضای آن با مشکلات این حوزه دست به گریبان هستند، جز درد بیماری، با مشکل دیگری دست و پنجه نرم نکنند، به همین خاطر در مجلس آینده به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: در همین راستا پیگیری افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم، یکی از نیازهای مبرم مردم شهرستان خدابنده است که دنبال خواهد شد.

وی در خصوص به حداقل رساندن چالش‌های حوزه بهداشت و درمان کشور عنوان کرد: تأمین نیروی انسانی متخصص و ارزش‌گذاری به این نیروها از بهورزها تا پزشکان متخصص، یکی از رویکردهای اصلی مجلس دوازدهم خواهد بود، لذا تلاش دولت نیز باید این باشد که با کم‌ترین هزینه و اختصاص یارانه در این حوزه ورود پیدا کند.

کاندیدای مجلس دوازدهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خدابنده با بیان اینکه استان زنجان با چند چالش مهم و جدی مواجه است، اضافه کرد: موضوعاتی از قبیل معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان، از جمله چالش‌های مهم و پیش روی مردم استان زنجان است. علاوه بر این، مسؤولان اجرایی باید بیش از پیش در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تعریض جاده ابهر به قیدار، جاده قیدار به بیجار و ادامه باند دوم سلطانیه، قیدار، کبودرآهنگ از دیگر برنامه‌هایی است که در مجلس دوازدهم تلاش خواهد شد تا شاهد تسریع در تحقق آن باشیم، عنوان کرد: کمبود پزشک متخصص در خدابنده نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که تلاش می‌کنیم با تعامل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آن را مرتفع کنیم.

بیگدلی همچنین مشکل آب شرب برخی از روستاهای شهرستان خدابنده را جزو برنامه‌های اولویت‌دار عنوان و تاکید کرد: موضوع برخورداری روستاهای شهرستان خدابنده از آب آشامیدنی سالم همواره جزو دغدغه‌ها بوده و تلاش خواهیم کرد در مجلس دوازدهم به این دغدغه پایان دهیم.

کد خبر 6078543

دیگر خبرها

  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست