Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین معصومی روز چهارشنبه در آستانه سالگرد تاسیس بنیاد شهید در جمع خبرنگاران افزود: از دیگر وظایف این نهاد در جهت ارتقا منزلت اجتماعی خانواده شهدا رسیدگی به امور فرهنگی، آموزشی و اقتصادی آنها است.
وی ادامه داد: فرزندان شاهد و ایثارگر خراسان رضوی در 109 مدرسه شاهد تحصیل می کنند و در آموزش عالی نیز حدود 10 هزار دانشجو از این جامعه در استان مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این استان همچنین 200 نخبه شاهد و ایثارگر دارد. مرکز نخبگان شاهد و ایثارگر در زمینه حمایت از این نخبگان با اعتبار مصوب آماده همکاری است.
وی همچنین به بیکاری پنج هزار و 500 فرزند شهید و ایثارگر در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: آنچه تاکنون برای ارتقا منزلت جامعه ایثارگری انجام شده مطابق حق و شان این خاندان معظم نبوده است. برای برطرف کردن معضل بیکاری فرزندان شهید و ایثارگر به دنبال پیگیری مصوبات قانونی استخدام آنها در دستگاههای دولتی و نهادهای خصوصی هستیم.
معصومی در ادامه همچنین اظهار کرد: امسال قبور تک مزاری شهدا در سطح خراسان رضوی ساماندهی می شود. برای ساماندهی معابر عمومی به منظور رفت و آمد آسان جانبازان و دیگر اقشار نیازمند نیز کارگروهی فعال و رایزنیهایی با دستگاههای مرتبط از جمله شهرداری شده است.
وی در خصوص برخی مطالبات خانواده شهدا از موسسه اعتباری افضل توس هم گفت: این موسسه از سال 1392 به کلی از بنیاد شهید جدا شد و مشکلات موسسه به این بنیاد ارتباطی ندارد اما برای حل مشکلات مشتریان ایثارگر این موسسه به دنبال ملاقات با رئیس بانک آینده هستیم که تاکنون میسر نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) را این استان 300 نفر اعلام و بیان کرد: بیشترین این شهدا از لشکر فاطمیون و تعداد کمی نیز از لشکر زینبیون و حیدریون هستند.
وی افزود: پس از احراز شهادت شهدای مدافع حرم خدماتی نظیر پرداخت حقوق و خدمات درمانی برای خانواده آنان مقرر و دیگر خدمات مطابق قانون برای این قشر اعمال می شود.
بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 22 اسفند 1358 بنا نهاده شد. سال 1383 نیز به فرمان مقام معظم رهبری از ادغام نهادهای مرتبط با شهدا، ایثارگران و جانبازان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.
خراسان رضوی 17هزار و 111 شهید، 48 هزار و 384 جانباز و سه هزار و 372 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 308 هزار نفر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان قرار دارند.
1922/3221/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی