Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با تحلیلی از وضعیت "هپکو" ، "آونگان" و "خصوصی‌سازی" در استان مرکزی گفت: بیش از نیمی از واحدهای واگذار شده استان مرکزی با مشکل روبه‌رو هستند. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در بازدید از پالایشگاه شازند اظهار داشت: پالایشگاه شازند یکی از دستاوردهای مهندسی جمهوری اسلامی پس از انقلاب است که امروز هم به‌عنوان یک نماد ارزشمند مهندسی و تولیدی و نماد اقتصاد مقاومتی مشهود است و 25 سال از آغاز به‌کار آن می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پالایشگاه شازند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی در کشور است که به طور تقریبی ما را از واردات بی‌رویه فرآورده‌های نفتی بی‌نیاز کرد، بودن مدیران با تجربه و مهندسانی که در اینجا فعالیت دارند امید به بهبود وضعیت و افزایش در سال‌های آینده را می‌دهد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدیرعامل جدید امروز یک فرصت خوب برای پالایشگاه شازند بوده و برنامه استان هم حمایت از این مدیر با تجربه است، این در حالی است که در مدت کمی که مدیرعامل جدید حضور پیدا کردند تعامل و عملکرد خوبی داشته‌اند و امیدواریم بتوانیم همه با هم برنامه‌های بلند و آرمان‌هایی که در بحث تولید و خودکفایی وجود دارد را در این پالایشگاه شاهد باشیم.

آقازاده بیان کرد: پالایشگاه شازند به‌عنوان یک مجموعه تولیدی و دولتی قرار است که برابر قانون با توجه به اصل 44 واگذار شود، این در حالی است که واگذاری‌هایی که تاکنون انجام شده نتیجه خوبی نداشته و پالایشگاه شازند سودده با بهره‌وری بالا است که در حال حاضر هم شرایط خوبی دارد اما متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی که در زمان فروش آن سوددهی وجود داشته به سبب سوءمدیریت و عدم نظارت دستگاه‌های ناظر و متولیان واگذارکننده سال به سال افت کرده و در تولید کاهش داشته‌اند و به جای سوددهی زیان‌ده شده‌اند که امروز از این نوع واحدهای تولیدی در سراسر کشور و استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از واحدهایی که در مدت 10 سال پیش واگذار شده‌اند با مشکل روبه‌رو شده و حتی برخی هم تعطیل و یا در حال تعطیلی هستند و ما تمایل نداریم پالایشگاه شازند هم یکی از واحدهایی باشد که با چنین مشکلی روبه‌رو شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروز پالایشگاه شازند سرافرازانه شکوفایی مطلوبی دارد و اگر بخواهد با یک کارشناسی احساسی و غیرمسئولانه واگذار شود، بنده مخالف هستم و البته اگر هم قصد بر واگذاری آن باشد باید نظارت کافی بر گروهی که آن را تحویل می‌گیرند وجود داشته باشد.

آقازاده خاطرنشان کرد: شرکت آونگان تا 10 سال پیش یکی از نخستین تولیدکنندگان دکل‌های برق فشارقوی بود که با یک واگذاری غیرکارشناسانه امروز بیش از چهار سال است که بیش از 50 نفر از کارگران این کارخانه ورشکسته حقوق دریافت نکرده‌اند البته وضعیت شرکت هپکو هم همین‌گونه است.

وی اضافه کرد: اینها تجربیات تلخی هستند و ما اجازه نمی‌دهیم این واگذاری به این شکل انجام شود و باید قانون در برابر ضوابط اجرا شود زیرا اگر یک مجموعه با ظرفیت بالا و یک محصول استراتژیک را بدون نظارت و کارشناسی تحویل دهیم شاهد اتفاقات ناگواری می‌شویم.

حدود 1.5 ماه است که پیگیر بسته شدن حساب‌های بانکی هستیم

استاندار مرکزی با اشاره به بسته شدن حساب‌های پالایشگاه شازند تصریح کرد: حدود یک ماه و نیم است که پیگیر بسته شدن حساب‌های بانکی هستیم و گفتیم که با بسته شدن حساب‌های بانکی پالایشگاه، آنها به پول خود نمی‌رسند  و اگر ادعای 180 میلیارد بدهی مالیاتی پالایشگاه وجود دارد باید گفت چون محصولات این پالایشگاه با یارانه است مستقیم به حساب دولت واریز می‌شود و از فروش اینجا است که بخش عمده‌ای از درآمدهای مربوط به پرداخت‌ یارانه‌های مردم که هرماه دریافت می‌کنند تامین می‌شود.

آقازاده بیان کرد: سازمان امور مالیاتی هم چون دستور گرفته این اقدام را انجام داده و  به این سازمان گفته‌اند که این حساب را ببندد تا پایان سال اعتبار لازم تهیه و تامین شود اما باید حسابی را بست که پول از آن خارج شود، با بسته شدن حساب پالایشگاه پولی زنده نمی‌شود‌.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر باید بخشی از خریدها از طریق همین حساب مسدود شده انجام شود و اگر این تعییرات انجام نشود این تهدید برای ما وجود دارد که ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: پیشنهاد بنده به سازمان امور مالیاتی این است که هر چه زودتر حساب پالایشگاه را باز کند زیرا آنها با این روش به طلب خود نمی‌رسند و باید از طریق حساب‌هایی که از فروش محصول پالایشگاه به آنجا ریخته می‌شود اقدام کنند.

آقازاده خاطرنشان کرد: ناهمانگی‌ها به جای اینکه مشکل فعلی کشور را کم کند افزایش داده است و همچنین اگر اتفاقی در این بین بیفتد و مسدودی حساب‌ها رخ دهد مسئولیت آن با بخشی است که این کار را انجام داده است.

وی اضافه کرد: درخواست ما از پالایشگاه شازند این است که تمامی خریدها، سفارش‌ها و حساب‌ها را در استان مرکزی داشته باشد و پیمانکاران موظف هستند قطعات، تجهیزات و خرید هرگونه دستگاه‌های فلزی را در استان انجام دهد زیرا ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و نقش پالایشگاه در اقتصاد استان می‌تواند مفید باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای جذب نیرو باید از نیروهای بومی استفاده کرد، پالایشگاه همسایه خوبی برای شازند بوده البته عوارضی هم به سبب آلایندگی داشته که انتطار ما این است که از نیروهای بومی استفاده شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی و پیگیری بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن اراک اظهار کرد: در شهر اراک ۱۰ ساختمان بشدت پرخطر و ناایمن شناسایی شدند که یکی از این موارد مسکونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: به تازگی بهره برداران در هنگام ساخت و ساز شناسنامه ساختمان را نصب نمی کنند درحالی که جزء اصول اولیه بوده است.

خیرمند افزود: تنها نظارت بر ساختمان های ۳۰ سال قبل درست نیست و باید شهرداری اراک بر ساخت و سازهای سطح شهر نظارت کند.

پیگیری بهبود وضعیت ساختمان‌های ناایمن، دستور کار ویژه اداره کل استاندارد استان مرکزی

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: تصور اشتباهی که در خصوص ساختمان های ناایمن وجود دارد این است که تنها ساختمان‌های فرسوده، ناایمن هستند.

سید سعید شریفی با اشاره به ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: اداره کل استاندارد استان مرکزی با توجه به وظایف قانونی برخود، ورود به موضوع ساختمان های ناایمن شهر اراک را دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: در خصوص بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن، تعامل بین دستگاه‌های اجرایی موجب رفع مشکل خواهد شد.

کد خبر 6094018

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک