Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم بی‌خطرسازی زباله به وسیله تکنولوژی مایکروویو از سوی عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در مسابقات بین المللی روز مخترعان تایلند مدال طلا دریافت کرد.

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره شرکت دانش بنیان توسعه ایمن الکترونیک باختران (بنیان ایمن) خاطرنشان کرد: «این شرکت به شماره ثبت ۱۲۶۴۶ از شرکت های مستقر درپارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی بوده و همکار علمی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و تجهیزات مدیریت پسماند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیرگروه زیست شناسی واحد ارومیه تصریح کرد: «این شرکت فعالیت خود را به عنوان هسته علمی از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده است. با توفیقات حضرت حق و حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این شرکت موفق به ثبت ۲۳ اختراع در داخل کشور و ۳ اختراع بین المللی شده و تاکنون مقام های مختلف علمی از جمله مقام اول جشنواره خوارزمی،مقام اول جشنواره شیخ بهایی و مدال های رنگین طلا و نقره در مسابقات اختراعات ژنوسویس، اختراعات اروپادر رومانی، جمهوری چک، کرواسی، مالزی، چین و کره را کسب کرده است.»

کیسه های حاوی زباله های عفونی وارد محفظه دستگاه بی‌خطرسازی زباله می شوند، سپس بخار به درون مخزن تزریق و پس از آن تشعشع آغاز شده و زباله ها بی خطر می شوند

وی عنوان کرد: «اعتقاد به فناوری های نوین در کسب و کار با تکیه بر قدرت بلامنازع فناوری های پیشرفته همواره موجب رشد و پیشتازی مجموعه بزرگ توسعه ایمن الکترونیک باختران در بازار پررقابت امروز شده است. تحقیقات ما در عرصه تولید و بومی سازی جدیدترین فناوری ها، حد و مرز نمی شناسد.»

این محقق عنوان کرد که با تکیه بر دانش فنی خود هر فناوری که کشور به آن نیاز داشته باشد تولید کرده و در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهیم.

تنهایی اظهار کرد: «این شرکت با توانمندی های بالقوه و بالفعل خود افتخار دارد در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته، تولید دستگاه های بی خطرسازی زباله های عفونی و بیمارستانی به وسیله تکنولوژی مایکروویو، تولید دستگاه های استریل و بوزدایی هوا، دستگاه های استریل تجهیزات پزشکی، تولید دستگاه های مدیریت و تفکیک و بازیافت پسماندهای شهری ایفای نقش کند.»

وی با اشاره به مشخصات و ویژگی‌های سیستم بی خطرسازی زباله به وسیله تکنولوژی مایکروویو گفت: «ضدعفونی با تکنولوژی مایکروویو بر مبنای بخار است که از طریق حرارت مرطوب و بخاری که با انرژی مایکروویو ایجاد می شود، اتفاق می افتد. مایکروویو ها امواج کوتاهی در طیف امواج الکترومغناطیسی هستند. این امواج در محدوده بینUHF مادون قرمز هستند.»

این استاد دانشگاه ادامه داد: «کیسه های حاوی زباله های عفونی وارد محفظه دستگاه می شوند، سپس بخار به درون مخزن تزریق می شود و پس از آن تشعشع آغاز شده و زباله ها بی خطر می شوند. انواع ضایعاتی که در این سیستم برخورد می شود مشابه ضایعات درون اتوکلاوها و هایدرکلاوها است.»

وی درباره تاییدیه ها و گواهینامه های این دستگاه گفت: «دارای تاییدیه آزمایشگاه معتمد محیط زیست، تاییدیه آزمایشگاه بهینه (سنجش صدرا) آزمایشگاه معتمد وزارت بهداشت، دارای پروانه ساخت وسیله پزشکی از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارای تاییدیه از اداره کل امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.»

باید علوم تولیدی در دانشگاه ها نافع، کاربردی و تجاری سازی شوند تا بتوان بر اقتدار و قدرت سیاسی و اقتصادی کشور بیش از پیش افزود

این محقق درباره ایجاد و اهداف شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: «شرکت دانش بنیان به شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی گفته می شود که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید مالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می شود و براساس معیارهای مورد نظر آیین نامه به تایید کارگروه می رسد.»

دکتر وحید تنهایی با اشاره به اهداف شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: «ایجاد زمینه برای بکارگیری هرچه بیشتر توانمندی های دانشگاه ها واحدهای پژوهشی در جامعه، ترغیب متخصصان، نوآوران، مخترعان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیت های بیشتر در رفع نیازهای جامعه برای ترویج فرهنگ تجاری سازی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، تشویق بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی به بهره گیری از یافته های پژوهشی و فناوری های شکل یافته در مراکز پژوهشی، ارتقای فرهنگ عمومی کارآفرینی و جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار از اهداف این شرکت ها است.»

تنهایی خاطرنشان کرد: «همانطور که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند، باید علوم تولیدی در دانشگاه ها نافع، کاربردی و تجاری سازی شوند تا بتوان بر اقتدار و قدرت سیاسی و اقتصادی کشور بیش از پیش افزود. از آنجایی که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با حدود ۴۰۰ واحد از توان تولید علمی بالایی برخوردار است، می تواند در عرصه توسعه و پیشرفت کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!