Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار درمیان گفت:توسعه راهها و راه اندازی بازارچه مرزی میل 73 شهرستان درمیان به منظور تثبیت جمعیت و اشتغال نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بشیری زاده فرماندار شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان،درباره مشکلات و اقدامات انجام شده در روستاهای مرزی شهرستان درمیان اظهار کرد: شهرستان درمیان یکی از شهرستانهای مرزی و محروم در خراسان جنوبی است که دارای بیش از5 هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بیش از 57 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار درمیان بیان کرد: شهرستان درمیان دارای روستاهای مرزی و محروم بسیار زیادی است که مشکلات عمده و مشترک در همه روستاهای آن، مشکل آبرسانی و مسائل بهداشتی است که در حقیقت اگر به این مشکلات رسیدگی نشود مردم منطقه را مورد تهدید قرار خواهد داد.
 
بشیری زاده عنوان کرد : با وجود اینکه طی این سالها در سطح شهرستان درمیان و به طور خاص روستاهای مرزی اقدامات قابل توجهی انجام شده است اما باز هم مشکلات در این روستاها خودنمایی کرده و همت بیشتر ما مسئولان را می‌طلبد.
 
وی با اشاره به روستای جلاران که یکی از روستهای مرزی و محروم در بخش گزیک این شهرستان است، گفت: روستای جلاران در فاصله 55 کیلومتری از مرکز شهرستان درمیان  و در حاشیه نوار مرزی واقع شده است.
 
فرماندار درمیان اظهار کرد: جمعیت این روستا بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 22 خانوار و 77 نفر است.
 
بشیری زاده عنوان کرد: مردم این روستا از قشر محروم و فاقد راه ارتباطی آسفالته، شبکه برق سراسری و آب لوله کشی هستند و در حال حاضر آب روستا به وسیله تانکر سیار و برق روستا نیز با باطری خورشیدی تامین می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در شناسایی و ارائه خدمات به اهالی روستا تا کنون سه مرحله سبد غذایی به ارزش بیش از 76 میلیون ریال توسط خودم به صورت شخصی طی دو سال اخیر بین اهالی محروم در روستای جلاران توزیع شده است.
 
فرماندا درمیان عنوان کرد: همچنین در سفر مدیر کل تامین مسکن کمیته امداد کشور به شهرستان درمیان و بازدید از روستای جلاران با توجه به عدم استحکام و وضعیت نامناسب مسکن اهالی قول مساعد در جهت تامین مسکن مقاوم برای اهالی روستا داده شد که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.
 
بشیری زاده گفت: عدم وجود راه ارتباطی مناسب و همچنین نبود آب نیز ساخت مسکن را در این روستا و روستاهای دیگر شهرستان از جمله کلاته نظر، دو نخی، قیک و ... با مشکل مواجه کرده است.
 
وی اظهار کرد: محور روستای دستگرد به جلاران به طول 23 کیلومتر خاکی، دارای عرض کم و وضعیت نامناسب است که آسفالت محور ذکر شده بر اساس برآوردهای اولیه نیازمند بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار است.
 
فرماندار درمیان با اشاره به مشکل برق در روستای جلاران گفت: بر اساس برآوردهای صورت پذیرفته و نامه های ارسال شده؛ مدیر توزیع نیروی برق شهرستان درمیان تامین برق این روستا از طریق شبکه برق سراسری و برابر مطالعات انجام شده از شبکه برق روستای سولابست از توابع شهرستان سربیشه عنوان کرده که این کار نیازمند اعتباری به مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال است.
 
بشیری زاده گفت: همچنین برای رفع مشکل آبرسانی به روستای جلاران نیز چندین بار به مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان نامه فرستاده ایم و اجرای طرح آبرسانی به این روستا در قالب مجتمع ماخونیک شهرستان سربیشه مطالعه و پیش بینی شده که برای اجرای 7 کیلومتر خط انتقال آب که در مسیر کوهستانی و سنگی واقع شده است نیاز به تاسیسات یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب دارد که هزینه مورد نیاز برای این تاسیسات نیازمند اعتباری به مبلغ 10 میلیارد ریال است.
 
وی با اشاره به مهمترین اقداماتی که برای رفع مشکلات روستاهای نوار مرزی توسط فرمانداری انجام شده است گفت: گازرسانی به دو شهر مرزی طبس مسینا و گزیک با اعتبار 80 هزار میلیون ریال، گازرسانی به 17 روستای مرزی با اعتبار 130 هزار و 370 میلیون ریال، گاز رسانی به کارخانه سیمان باقران با اعتبار 30 هزار میلیون ریال در سال جاری انجام شده است.
 
فرماندار درمیان بیان کرد: همچنین اجرای آسفالت محور دستگرد - رزه  به طول 12 کیلومتر با اعتبار 27 هزار و 500 میلیون ریال و آغاز عملیات اجرایی 3 کیلومتر محور دستگرد- مورتیغ، نصب 4 مورد تجهیزات آب شیرین کن برای مجتمع آواز و بهره مندی 4 روستای آواز، آبگرم، گاویج و نصر الدین با اعتبار 2 هزار و 400 میلیون ریال توسط آستان قدس رضوی از دیگر اقدامات انجام شده برای روستاهای مرزی بوده است.
 
بشیری زاده اظهار کرد: جدول گذاری معابر روستای احمد آباد و فیض آباد با اعتبار یک هزار و500 میلیون ریال، احداث بوستان روستای آواز با اعتبار یک هزار و 500 میلیون ریال، تامین برق و احداث شبکه روشنایی برای شهرهای گزیک و روستاهای مرزی با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال، اجرای آبیاری کم فشار در 93 هکتار از چاه های روستای دستگرد و فیض آباد از دیگر اقدامات انجام شده برای روستاهای مرزی در شهرستان درمیان بوده است.
 
وی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب مزارع چاه و قنات علی آباد  طبس و چاه کشاورزی دستگرد با اعتبار5 هزار و 970 میلیون ریال، احیاء و مرمت قنات روستای آواز، احداث استخر ذخیره آب کلاته بنی و محمدیه از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری  برای روستاهای مرزی بوده است.
 
فرماندار درمیان گفت: اجرای آسفالت معابر روستای آواز به حجم 4 هزار متر مربع، باز بینی طرح هادی روستای خیر آباد و تهیه طرح هادی روستای محروم ذکری، افتتاح کارخانه سیمان باقران در ابتدای سال جاری توسط رئیس جمهور و آبرسانی به شهر طبس مسینا از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
 
بشیری زاده عنوان کرد: توزیع علوفه یارانه ای بین دامداران و عشایر مرزی به عنوان مهمترین مشکل عشایر، عدم دسترسی به آب شرب، فقر مراتع و کمبود علوفه است و در این زمینه مطالعات آبرسانی به 65 محله دامداری از چاه گلورده و چاه قوچانی انجام شده اما نیازمند 60 میلیارد اعتبار است.
 
وی بیان کرد: تامین اعتبار آبرسانی به روستای خیرآباد و همچنین مجتمع درمیان جهت رفع مشکلات تامین آب شرب و همچنین توسعه راه ها و راه اندازی بازارچه مرزی میل 73 شهرستان درمیان به منظور تثبیت جمعیت و اشتغال نیازمند توجه ویژه است.
 
انتهای پیام/127

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار