Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در سالروز شهادت شهدای 16 اسفند، گفت: پادگان ابوذر شاهد صحنه های زیبایی از رشادت و پایمردی بود و با خون خود انقلاب را در مقابل هر تهدیدی بیمه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهدای بمباران هوایی پادگان ابوذر، 16 اسفند سال 1363 مراسمی در مسجد روستای کلاوه بخش قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه و جمعی از مسولان، خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیروهای ارشد نظامی و انتظامی، بسیجیان شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه در این مراسم معنوی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای والامقام دوران جنگ تحمیلی و شهدای مدافعین حرم اظهار داشت: وقتی دشمن با تمام حمایت های دنیا خواست به این مملکت و آبروی اسلام خدشه وارد کند شهدا سینه خود را سپر کردند و ازجان و مال خود گذشتند با خون خود انقلاب را در مقابل هر تهدیدی بیمه کردند.

 

حجت الاسلام هادی عسگری افزود: دایره دید شهدا فراتر از دنیا بود، این بزرگ مردان خود را بنده خدا دانستند و برای ماندگاری اسلام، قرآن و حدیث و انسانیت به میدان نبرد حق علیه باطل رفتند وعلمداران عزت و عظمت کشور شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آغازین جنگ،  پادگان ابوذرشاهد صحنه های زیبایی از رشادت و پایمردی بود، گفت: گروه های متعددی در روزهای اولیه جنگ در پادگان ابوذر شکل گرفتند و ضربات مکرری بر پیکر نیروهای بعثی وارد آوردند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرپل ذهاب در ادامه درخصوص نقش و جایگاه پادگان ابوذر در دوران دفاع مقدس گفت : پادگان ابوذر روزی میعادگاه شهیدانی چون شیرودی ، کشوری و غفاری و رزمندگانی بوده است که در دوران جنگ تحمیلی از استانهای همجوار به اینجا آمدند و در راستای دفاع از مرز و بوم یکی پس از دیگری به درجه رفیع شهادت نایل می شدند.

 

 

سلمان حسن پورتصریح کرد: یادآوری و گرامیداشت خاطرات دوران گهربار پیروزی شکوهمند ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس و در رأس آنان خدمت صادقانه و بی‌منت به طلایه‌داران نظام مقدس جمهوری اسلامی به منظور حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده وظیفه عمومی و همگانی است.

 

گفتنی است، روستای کلاوه در بخش قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب درعملیات جنگ تحمیلی 43 شهید و پادگان ابوذر در 16 اسفند سال 63 یک هزار شهید تقدیم اسلام و نظام کرده است.

انتهای پیام/*

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند