Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: هیچ بخشی از دانشگاه به اندازه اساتید گروه‌های معارف اسلامی به جمهوری اسلامی وام‌دار نیست و این مسئولیت خطیر امروز بر عهده ما قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی در جمع اساتید گروه معارف اسلامی این استان به یکی از امانت های حضرت امام (ره) به دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی امانت گرانقدری را به ما استادان سپرد و آن امانت چیزی جز برپایی دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در نشست هم اندیشی اساتید گروه های معارف اسلامی خوزستان به میزبانی واحد اهواز سخن می گفت، افزود: یادمان باشد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای مخاطب دین طلب، با چه تگناهایی مواجه بودیم، یادمان باشد علما و پیشگامان دینی ما برای هر جوان باید چقدر وقت صرف می کردند، از یاد نبریم که ارتباط با افراد تحصیل کرده دانشگاهی برای علما، جزو محدودیت ها کاری مان بود، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی، این فرصت گرانقدر در آموزش عالی در اختیار دین و مبلغان دینی در کلاس هایی با عنوان دروس معارف اسلامی در اختیارمان قرار گرفته و تمام تلاش حضرت امام (ره) برای قرار گرفتن دین در ساحت دانشگاه به ثمر نشسته است که باید آن را پاس بداریم.

شفیعی به هجمه های که امروز به طرق مختلف به دین وارد می شود اشاره کرد و گفت: امروز هیچ نیازی به شاهد و دلیل و برهان نداریم تا اثبات کنیم به دین مبین اسلام چه هجمه هایی می شود و نسل جوان امروز ما پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در برخی موارد از مسلمات و بدیهیات مورد تشکیک قرار می گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان یکی از آسیب ها در گروه های معارف را دفاع از موضع صرف حاکمیت برشمرد و گفت: برای پاسخ به شبهات نسل جوان نباید از دریچه حاکمیت بپردازیم زیرا این نوع نگرش ارتباط ما را با نسل جوان تضعیف کرده و حتی گاهی نیز آسیب رسان خواهد بود.

وی افزود: بهترین فضا برای طرح سئوالات و شبهات دانشجویان کلاس های درس گروه معارف اسلامی است زیرا جوان با ذهن پرسشگر خود در این کلاس ها می تواند طرح سئوال کرده و پاسخ صحیح و درست دریافت کند و این به خودی خود سبب پیوند جمهوری اسلامی و دین اسلام می شود.

شفیعی به اعتماد دانشجویان به اساتید گروه های معارف اسلامی به عنوان یک حسن برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشجویان در کلاس های دیگر دانشگاه، سئوالات دینی خود را مطرح نمی کنند و در کلاس های درس معارف اسلامی با بحث و گفتگو در علوم دینی پرداخته و این همان موضوعی است که مورد نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی از سلوک و نحوه رفتار اساتید گروه معارف اسلامی در اداره کلاس و دانشجویان و پاسخ گویی به شبهات نسل جوان با استناد و دلیل و منطق به عنوان دو پیش نیاز اصلی اساتید این گروه اشاره کرد و گفت: با سختی و مقاومت زیادی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این دروس در مجموعه دروس آموزش عالی وارد شدند و لذا حالا که این فرصت در اختیار مدرسان این گروه قرار گرفته باید با جدیت و با روحیه جهادی اهداف آن را به منزل مقصود رسانیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم در ابتدای این نشست گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای این مجموعه دروس در دانشگاه ها از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه مورد توجه و تاکید و ارائه شده است، که شاهد برکات شایان آن نیز بوده ایم.

حجت الاسلام فرج اله براتی از فرصت مناسبی که خداوند متعال به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار اساتید گروه های معارف اسلامی قرار داده پرداخت و گفت: با حضور بیش از 95 هزار دانشجو در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان، فرصت مناسبی جهت ترویج احکام و مبانی دینی برای متولیان اشاعه ارزش های دین ایجاد شده است، لذا باید از خداوند متعال مدد گرفته و ثمرات بیشتری را نصیب جامعه کنیم.

دکتر براتی افزود: 14 واحد درسی گروه معارف اسلامی در کنار تدریس سایر دروس دانشگاهی، فرصت مغتنمی برای افزایش آگاهی دینی دانشجویان و رفع شبهات دینی آنهاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به ارزش و اهمیت این دروس پرداخت و اظهار کرد: از گذشته که دروس معارف را در کنار دروس عمومی ارائه می کردند برخی تصور می کردند که این دروس فاقد ارزش لازم هستند که این برداشت اشتباهی بزرگ است که باید برای دانشجویان روشن شود زیرا این دروس مهمتر از دروس تخصصی است و ما باید قدر این فرصت ها را دانسته و کار را به خوبی به انجام رسانده و مسئولیت پذیر باشیم.

وی گفت: موضوع علوم هفت تاست که شش تای آن راجع به مخلوق است و تنها یکی در خصوص خالق بوده که کار اساتید گروه معارف اسلامی شناخت و معرفت خدا است.

مدیر گروه های معارف اسلامی واحد اهواز افزود: در دروسی که مسئولیت تدریس آن را شما بر عهده دارید، مبحث در خصوص خداوند متعال است.

براتی جایگاه دروس معارف اسلامی را خاص و ویژه برشمرد و گفت: وظیفه ما اساتید گروه های معارف اسلامی فقط تدریس نیست بلکه باید از اخلاق، کرامت اسلامی، انقلاب و ولایت براساس عقلانیت دفاع کرده تا دانشجویان فطرت پاک خود را به کار گرفته و در مسیر درست و الهی حرکت کنند.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان نیز به رسالت و مسئولیت سنگین اساتید گروه های معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید مسئولیت دینی را به عنوان یک سخن نیکو نصب العین خود قرار داده و امیدوارم به مدد و استمداد از خداوند در این مسئولیت موفق باشیم.

حجت الاسلام حسین زاده مطالبه گری و تامین نیازهای اساتید و مدیران گروه های معارف اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: اساتید ما به تناسب مسئولیت خود باید از امکانات اولیه و مناسب برخوردار شوند.

حسین زاده توجه به زمان و برگزاری کلاس ها و افزایش کیفیت به عنوان مولفه های مهم در افزایش سطح دانشی دانشجویان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استفاده از اساتید دارای مجوز و اهتمام به اجرای بخشنامه های آموزشی و پژوهشی باید مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: تخصصی ترین کلاس باید کلاس های گروه معارف اسلامی باشد زیرا مبلغ و آموزش دهنده مفاهیم دین مبین اسلام ما هستیم.

وی الزام عملی اساتید و رعایت قواعد و قاعده پذیری اساتید گروه های معارف را مهم برشمرد و گفت: در معرفی مدیران گروه های معارف اسلامی دقت و مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

دکتر مهرداد افشون از اساتید گروه معارف واحد اهواز نیز در ابتدای نشست با تبریک سالروز فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، به جایگاه مقام استاد در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر استاد احساس مسئولیت داشته باشد، متعهد باشد، مثبت‌اندیش باشد، امیدوار باشد، عزم و نیت قاطع برای اقدام در کشور داشته باشد، این در دانشجو اثر می گذارد. اگر استاد معتقد به اصالت های میهنی خودش، اصالت های سرزمینی خودش باشد، معتقد به مبانی دینی خودش باشد، معتقد به مبانی انقلابی خودش باشد، در دانشجو اثر می گذارد.

در انتهای نشست اساتید گروه های معارف اسلامی استان خوزستان با طرح سئوالات خود پرداخته و پاسخ لازم را دریافت کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم نکوداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، ارزش تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت، معادل سعادت و سلامت است و برعکس، نبود تعلیم و تربیت در جامعه معادل ضلالت خواهد بود. خداوند متعال، پیامبر اکرم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها برگزید تا انسان‌های گمراه را از تاریکی برهاند و به آن پایان دهد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تربیت، اصول و ارزش‌های انسانی و نیز تبلیغ و رعایت آن در جامعه‌ای، موجب سلامتی، بالندگی و شکوفایی آن جامعه خواهد بود، افزود: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و انسانی مورد غفلت و نسیان قرار بگیرد، آن جامعه همواره در معرض آسیب بوده و به گمراهی و انحراف کشیده خواهد شد. با جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت، می‌توان مشکلات را در جامعه کاهش داد. در دنیای امروزی، مسئله تعلیم و تربیت ارزش و اهمیت زیادی دارد و کشور‌های مختلف، با پیشبرد علم خود، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده‌اند.

امام جمعه میانه تأکید کرد: اگر در عرصه علم، تلاش و کوشش بکنیم و بخواهیم به آن قله تعیین شده خود برسیم و جزء پیشرو‌ها باشیم، قطعاً قدرتمند بوده و در عرصه رقابت و قدرت، جز‌ء اولین‌ها خواهیم بود. فقط نمی‌تواند به علم تکیه کرد؛ زیرا باید در کنار علم، تربیت هم باشد تا جامعه را سالم نگه داشت و پیشرفت کرد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده و به سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.

رشادی ادامه داد:‌ ایران اسلامی جزء پنج کشور پیشرفته علمی جهان است؛ زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی، قدرت خود را به جهانیان و حریفان خود نشان داده‌اند.

معلم با دستان مهربان خود مأمنی می‌سازد سرشار از اخلاص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز معلمان را سعادتمندان دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: معلم با دستان مهربان خود مأمنی سرشار از اخلاص می‌سازد و در کلاس ایثار درس سخاوت می‌دهد.امروز از عزیزانی قدردانی می‌کنیم که چندین سال از عمر گران‌مایه خود را در این دانشگاه صرف کرده‌اند و از جان‌مایه گذاشته‌اند.

بهمن ولی‌نژاد با بیان اینکه استادان از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و جزء مجرب‌ترین‌ها هستند، اضافه کرد: استادان ، خدمتگزاران دانشجویان هستند و با یاری سبز آنها، اندیشه‌های نو بارور می‌شود. معلمان به ما یاد داده‌اند که چگونه از کسانی که در حق ما خوبی و بزرگواری کرده‌اند، قدردانی و سپاس‌گزاری کنیم. معلمی نه تنها شغل نیست؛ بلکه عرصه، میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن بوده؛ یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است.

به گزارش آنا،‌ در ادامه مراسم از ۱۰نفر از استادان برگزیده گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تجلیل شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌های هنری و فرهنگی دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی و آثار خوشنویسی ذکریا عزتی از کارکنان هلال‌احمر شهرستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای