Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:02:03 GMT

فضای مجازی در حال از بین بردن ادبیات فارسی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۰۳۴۱

ساعت 4-مدیرعامل خانه شهریاران جوان گفت: امروز با چالشی در فضای مجازی مواجه هستیم که با فرهنگ ادبیات جدیدی مواجه خواهیم شد و زبان ادبیات فضای مجازی اصالتی در فرهنگ و باور ما ندارد.

ابویی در نشست خبری خود درباره عملکرد خانه شهریاران جوان اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم صدای جوانان شهر و خواسته‌های آنها را در فرآیند برنامه‌های شهری بشنویم و انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خواسته‌ها و مطالبات جوانان با نشست‌های تخصصی جمع‌های فکری و حلقه‌های مختلف مشخص می‌شود که تا کنون نیز بخشی از آنها احصاء شده است.

وی با اشاره به اینکه باید بسترهای لازم برای ارتقاء نقش جوانان در شهر ایجاد شود،‌گفت: پتانسیل جوانان در بسیاری از موارد موجب می‌شود که شهری آرام، پرنشاط و همراه با خدمت داشته باشیم چرا که جوانان همیشه پیشرو بوده‌اند.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: جوانان با روحیه آرمان‌گرایی و مطالبه‌گرایی که دارند بهترین دیده‌بان‌های شهر محسوب می‌شوند.

ابویی افزود: در حال حاضر شهر به صورت سنتی اداره می‌شود و عدم ایده، فکر و خلاقیت در اداره شهر وجود دارد. شهر نیاز به ایده و فکر جدید دارد و شهر آینده‌ای که از نگاه جوانان می‌تواند تشکیل شود ایده‌ها و ظرفیت‌های بهتری را برای زندگی شهروندان رقم خواهد زد.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که بسته‌ای را برای ارائه خدمات مدیریت شهری به جوانان ارائه دهیم. در سال‌های گذشته با 6 هزار نفر از جوانان این شهر صحبت و گفت‌وگو کردم و متوجه شدم دغدغه امروز جوانان در کلانشهر تهران ابتدا اشتغال و پس از آن امنیت است.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: بعضی از جوانان به دلیل نبود اشتغال هویت خود را گم کردند و خیلی از مباحث هویتی ما با  اشتغال نسبت نزدیکی دارند.

ابویی افزود: جوانان ما در حوزه امنیت به شدت نگرانی دارند و باید در این خصوص شفاف‌سازی‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: جوانان نسل انقلاب در تمامی مشکلات پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و در این زمینه از اهداف‌های خود کوتاه نمی‌آیند.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: یکی دیگر از چالش‌های جوانان امروزی حس تنهایی است، تک فرزندی و اشتغال پدر و مادر حس تنهایی را در جوانان ایجاد کرده است و در بستری‌های اجتماعی هیچ فضایی را برای گفت‌وگو ندارند.

ابویی افزود: در حال حاضر فضای مجازی با تمام آسیب‌هایی که دارد یک چیز را از جوانان ما می‌گیرد و آن نیز ادبیات فارسی است امروز با چالشی در فضای مجازی مواجه هستیم که با فرهنگ ادبیات جدیدی مواجه خواهیم شد و زبان ادبیات فضای مجازی اصالتی در فرهنگ و باور ما ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز نسل ما نسل آرمان‌های واقع‌گراست گفت: بسترهای فرهنگی و اجتماعی را از دست داده‌ایم و دستگاه تربیت ما کلاً رخت بربسته است.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: در همین راستا کارگروه‌های تخصصی در شهریاران جوان تشکیل شده است که بتوانند جوانان خلاقیت‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند و بتوانند در یک پاتوق  جوانان دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

ابویی افزود: ما باید بتوانیم فرصت توانمندسازی و مهارت‌آموزی را برای جوانان فراهم کنیم و در سازمان‌های تخصصی خدمات در حوزه شهری را به صورت ویژه ارائه بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از هنرهای جوانان ما زیرزمینی شده است و باید با آموزش درست و مهیا کردن فضا بتوانیم این هنرها را در فضاهای مناسب ایجاد و توانمند کنیم.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: در حال حاضر هیچ ابهامی در فعالیت‌های خانه شهریاران جوان وجود ندارد و متأسفانه این در حالی است که موضوع جوانان در برنامه‌ها و سیاست‌های هیچ یک از دوره‌ها دیده نشده است و امیدواریم فرصت مناسبی برای گفت‌وگوی جوانان با مدیران شهری فراهم شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

سیدحسین علوی در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری‌های ستاد صبر استان و تلاش‌های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش‌های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش‌های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران رسم ایرانی‌ ها برای شب قصاص ابن‌ ملجم پزشک تبریزی با رضایت اولیای دم آزاد شد

دیگر خبرها

  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!