Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@22:43:00 GMT

عاقبت شوم جویندگان گنج در همدان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۰۵۷۳

حوادث رکنا: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان، عملیات حفاری غیرمجاز در شهرستان همدان ناکام ماند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار امیر رحمت‌الهی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: برابر گزارش یگان حفاظت استان همدان و در پی اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر فعالیت اعضای باند حفارغیر‌مجاز به قصد تحصیل اشیای تاریخی در اراضی روستایی از توابع شهرستان همدان، اکیپی مجرب از نیرو‌های حفاظت به سرپرستی فرمانده یگان به محل عزیمت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با حضور نیرو‌های حفاظت به محل و به محض رؤیت ماموران، اعضای باند از محل متواری و عملیات حفاری ناکام ماند.
فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد:در این عملیات تعدادی اشیای تاریخی از قبیل: ظرف سفالی، سکه نقره، گوشواره، مهره سیاه و... مربوط به دوران سلوکی کشف و ضبط و موضوع دستگیری حفاران غیرمجاز از طریق یگان حفاظت استان همدان در دست پیگیری است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی