Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:34:37 GMT

«خود را به که بسپارم ؟( مدیریت خانواده)»

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۰۷۲۸

«خود را به که بسپارم ؟( مدیریت خانواده)»

خبرگزاری شبستان:«خود را به که بسپارم ؟( مدیریت خانواده)» اثر« مجتبی حیدری» است که مطالعه آن را به خانواده ها توصیه می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیریت خانواده حق کیست و آیا اساس یک خانواده باید مدیر داشته باشد؟ آیا اسلام در این رابطه حق را به کسی داده است؟ مرد سالاری و زن سالاری به چه معناست؟سرپرستی مرد بر خانواده آیا نوعی ظلم در حق زنان نیست ؟ چگونه یک زندگی آرام و بدون مشاجره داشته باشیم ؟ شیوه و روش مطلوب اداره و مدیریت منزل با کیست؟ مشارکت زن و مرد در امور منزل به چه معناست ؟ قسمت کردن کار چه معنا و فوایدی دارد؟ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این قبیل سوالات معمولابرای خانواده ها پیش می آید و این کتاب به بررسی آنها پرداخته است.  کتاب پیش رو به یک معضل امروزی درخانواده های ایرانی اشاراه دارد؛ اینکه در خانه مرد باید حاکم باشد یا زند.

 کتاب پیش رو در سه بخش کلی مطالب خود را بیان می کند. ابتدا به بررسی موضوع سرپرستی خانواده به واکاوی این اصطلاح می پردازد و در ادامه روش های مدیریت خانواده را بررسی و به این نکته نیز اشاره می کند که وظایف مرد و زن و فرزند در قبال مدیریت خانواده چیست.

 آخرین مبحث مطرح شده به مشکلات مدیریتی در خانواده بر می گردد که این مشکلات غالبا ناشی از عدم تفاهم و نگاه های متفاوت زن و شوهر به مسله و مشکل خاص است. برخی از زنان معتقدند که مردان ارزش آن را نمی دانند و از طرفی برخی از مردان نیز به این نکته اعتقاد دارن که زنان بی عرضه هستند.

 این قبیل مسایل زمینه ساز مشکلات و اختلافات زناشویی می شود. سبک های  مدیریتی خانواده از تنوع زیادی برخوردار است. برخی از روش مستبدانه برخی از روش آزادی مطلق و برخی از روش آزاد منشانه و مشارکتی برای پیشبرد زندگی زناشویی خود بهره می برند که صحیح ترین روش، روش آزادمنشانه و مشارکتی است که فواید و امتیازات آن در کتاب بیان شده است.

 از نکات جالب این کتاب اشاره مولف به برخی از فعالیت هایی است که در منزل خانم ها می توانند بر عهده بگیرند ، مانند تدبیر امور منزل ، رسیدگی به فرزندان و تربیت آنان، مشورت دادن به شوهر و یاری رساندن به شوهر در مشکلات. در مجموع، مطالعه این کتاب حاضر زوج های جوان توصیه می شود.

  «خود را به که بسپارم ؟( مدیریت خانواده)» اثر«مجتبی حیدری»  است  که موسسه آمزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) آن را چاپ کرده است.                 

پایان پیام/476

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب روسازی راه و فرودگاه

تین نیوز

کتاب روسازی راه و فرودگاه نوشته امیر محمد طباطبایی توسط انتشارات دانشگاه تهران در سال 1396 به چاپ رسیده است.

گزیده ای از این کتاب می خوانیم؛ 

راهسازان از زمان های قدیم بر لزوم و اهمیت روسازی راه ها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع آن استفاده می کردند.
طرح اجرا و نگهداری روسازی راه ها از مهم ترین و در عین حال از مشکل ترین قسمت راهسازی است و غالب اشکالات بعدی زاییده طرح اجرا و یا نگهداری غیر اصولی از این قسمت پر اهمیت راه است.
اگر روسازی راهی به طور اصولی و صحیح طرح اجرا و نگهداری نشود راه در برابر عوامل جوی و اثر فرساینده آمد و شد خودروها مقاومت نکرده و به سرعت خراب شده و در نتیجه موجب از دست رفتن سرمایه گذاری اولیه می شود علاوه بر این خرابی روسازی باعث افزایش سایر هزینه‌ها از قبیل هزینه مرمت و بهسازی و همچنین افزایش هزینه های غیر مستقیمی که به علت بدی روسازی به استفاده کنندگان از راه تحمیل می‌شود خواهد شد.
راه ها در مناطقی که دارای زمین های سست و آب و هوای مرطوب بود و برای حمل و نقل کالا و مسافران از ارابه استفاده می‌شد بیشتر توسعه یافت از روسازی های قدیمی که هنوز هم آثاری از آنها به جا مانده می توان روسازی خیابان های بابل و روسازی راههای رومیان را نام برد.
هدف از روسازی راه و یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هم همواره در عین حال با ایمنی کافی برای استفاده کنندگان از راه یا فرودگاه است ، باید طوری طرح و ساخته شود که بتواند وزن وسیله نقلیه را تحمل کند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد زمین در حالت طبیعی معمولا مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارده از چرخهای اصل نقلیه سنگین این هواپیماها را نداره و بارگذاری این گونه خاک ها موجب شکست برشی خاک و به وجود آمدن تغییر شکلهای بیش از اندازه در آن می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • بحران ادبیات داریم
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید