Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:ابراهیم حقیقی با اشاره به رایزنی با کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای تجدید نظر در بودجه تجسمی و هنر گفت: می خواهیم لایحه نظام صنفی هنر را در مجلس به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست گزارش عملکرد خانه هنرمندان در سال گذشته با حضور  ابراهیم حقیقی، رییس شورای عالی خانه هنرمندان،مجید رجبی معمار، رییس خانه هنرمندان، سیدعماد حسینی، معاون پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان و غفاری، مدیر روابط عمومی این خانه ظهر امروز 16 اسفند در خانه هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست ابراهیم حقیقی، رییس شورای عالی خانه هنرمندان در این نشست گفت: خانه هنرمندان از  هجدهمین سال تاسیس اش عبور می کند، از زمانی که از یک پادگان برای نمایش آثار هنری تبدیل شد،زمان زیادی نمی گذرد، 9 انجمن و 3 خانه شورای عالی خانه هنرمندان را تشکیل می دهند، در این سال ها در خانه هنرمندان با تمام اندک بضاعت مالی تغییرات زیادی اتفاق افتاد.

 

وی با اشاره به اینکه بودجه هنرهای تجسمی بودجه بسیار پایینی است؛ اظهار داشت: در میان بودجه هایی که تصویب می شود بودجه هنر تجسمی فقیرتر از همه است، حتی جمع هزینه ای که انجمن ها در طول سال می کنند اندازه یک فیلم سنمایی نیست؛ خانه هنرمندان هم مشمول این حالت است اما با همه اندک بودجه مالی جای تقدیر و تشکر دارد.

 

رییس شورای عالی خانه هنرمندان افزود:  اعضای خانه ها و انجمن های تخصصی  خانه هنرمندان را خانه خود می دانند و دوست دارند اولین جایی که حضور پیدا کنند این خانه باشد؛ اعتبار خانه هنرمندان برای ما حیثیتی است و اگر با سیلی هم صورتمان را سرخ کنیم اجازه نمی دهیم خانه هنرمندان تحقیر شود.

 

ابراهیم حقیقی تصریح کرد: خروجی بسیاری از فرهنگسراهای شهر تهران به اندازه خروجی خانه هنرمندان نیست، در تمامی حوزه های هنری همین وضعیت است و این جای تشکر دارد، خانه با آمار نمی خواهد بگوید این کار را کردیم، ما خانه را در اختیار انجمن ها گذاشتیم و آنها آن را خانه خود دانستند و این جای قدردانی است.

 

رییس شورای عالی خانه هنرمندان با اشاره به پیشرفت های بخش ارتباطات بین الملل خانه هنرمندان اظهار داشت:  می خواهیم نمایشگاه های کشورهای دیگر را در خانه هنرمندان داشته باشیم، جشنواره های فیلم زیاد داریم اما نمی توانیم آثارمان را به کشورها دیگرببریم چون آثار نقاشی بیمه می خواهد، یا  اگر اجرا باشد هزینه دارد.

 

وی اذعان کرد: در سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ کمکی به  خانه هنرمندان نکرده است.

 

ابراهیم حقیقی همچنین گفت: یکی از اتفاقات خوب امسال باز بودن خانه در تمام نوروز است و ما جشن نوروز را برگزار می کنیم، اتفاقی که در آن تهران را زنده و شادمان نشان می دهیم.

 

وی تصریح کرد: خانه هنرمندان میزبان تمامی هنرمندان است و می تواند بیش از اینها را هم برای هنر انجام دهد.

ابراهیم حقیقی درپاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد و کمسیون فرهنگی برای افزایش بودجه خانه هنرمندان گفت: با کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه رایزنی کردیم که در بودجه تجسمی و هنر تجدیدنظر کنند و تلاش می کنیم که لایحه نظام صنفی هنر را در مجلس به سرانجام برسانیم.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • حامیان گشت ارشاد
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد