Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:47:50 GMT

دیدگاه های تبعیض آمیز در حوزه بانوان باید تغییر یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۱۰۸۲

دیدگاه های تبعیض آمیز در حوزه بانوان باید تغییر یابد

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: دیدگاه های تبعیض آمیز در حوزه بانوان باید تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نیک‌سرشت ظهر چهارشنبه در جمع بانوان کارآفرین در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهد بنابراین می‌طلبد که به اشتغال این قشر مؤثر در جامعه بیشتر توجه شود، افزود: وجود روحیه مطالبه گری در بانوان، تنها راهکار تغییر دیدگاه‌های تبعیض آمیز به این قشر از جامعه است و فقط خودِ بانوان هستند که می‌توانند این فرهنگ را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تفاوت‌های جنسیتی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی مختص کشور ما نیست و کشورهای پیشرفته دنیا هم از این موضوع رنج می‌برند و مواردی  وجود دارد که مانع فعالیت بانوان می‌شود و این موانع ذهنی مختص بانوان ایرانی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت:  طبق روایات قرآنی هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست و عرف اجتماعی موجب تفاوت‌های بین زن و مرد می‌شود.

نیک‌سرشت با بیان اینکه زن و مرد به دلیل شرایط ذهنی و فکری که دارند نمی‌توانند در نقش دیگری قرار بگیرند، افزود: شاید یکی از این دلایل پذیرش از سوی خود بانوان است که می‌پذیرند شرایط اینگونه باشد و تا مطالبه‌گری از سوی بانوان رخ ندهد قطعاً شرایط عوض نخواهد شد و در کشورهای توسعه‌یافته مطالبه گری عامل مهم توسعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با تاکید بر اینکه زن باید در جامعه حضورداشته و مطالبه گر باشد و باید به این امر مهم در جامعه بیشتر توجه شود،  ابراز کرد: دلیل محکمی برای تفاوت زنان وجود ندارد  ولی ما تفاوت‌ها را می‌پذیریم اما تبعیض‌ها قابل‌قبول نیست و خانواده‌های زنجانی بسیار اصیل هستند و کانون خانواده جایگاه مستحکمی در زنجان دارد.

نیک سرشت افزود: نگاه مردسالاری مبنای عقلی و شرعی ندارد اما این نگاه در جامعه وجود دارد و همان‌طور که مرد از فعالیت اقتصادی سهمی دارد در قرآن هم زن به همان اندازه از اقتصاد سهم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان افزود: زنجان جزو استان‌های شاد کشور است و این مستحکم بودن جایگاه خانواده‌های زنجانی را می‌رساند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی با عنوان اینکه پوشش ابر‌ها در استان امروز افزایش می‌یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی افزود: روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته موج جدید بارشی از جو استان عبور می‌کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می‌شود و برای ساعات بعدازظهر بارش‌های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان بابیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارش‌های پراکنده‌ای روی خواهد داد، ادامه داد: روز‌های پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

محمدی گفت: با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می‌یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: دمای هوا نسبت به دیروز در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند