Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، عید همیشه همراه خودش بوی بازار و تب خرید را به همراه دارد و هرکس بستگی به نیاز خودش خرید می کند بزرگ، کوچک فرقی نمی کند همه برای خرید لباس به مغازه ها می روند بعضی ها دنبال نشان خارجی می گردند و برخی ها هم برایشان فرقی نمی کند ترجیح می دهند پوشاک با کیفیت خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال و هوای این روزها باعث شد تا گشتی به بازارهای تهران بزنیم بازاری که مملو از انواع و اقسام پوشاک ایرانی و خارجی است.

;همه چی 5 هزار تومان; این نوشته را به وفور بر روی شیشه مغازه های پوشاک زنانه زده شده وهر جوری هم که حساب کنیم یک پیراهن با کیفیت متوسط با این کیفیت پیدا نمی شود. از اقای علی یاری فروشنده یکی از مغازه های اجناس خارجی از کیفیت این لباس ها پرسیدم وی گفت: من یکسال گذشته تولیدی پوشاک داشتم و حدود 10 نفر هم در کارگاهم مشغول به کار بودند اما بعد از وارد شدن لباس های قاچاق و ته لنج چینی دیگر استقبال از کالاهای تولیدی ما نشد.

علی یاری ادامه داد: لباس های قاچاق اگرچه بی کیفیت هستند اما به دلیل ارزان بودن مردم به سمت این لباس ها می روند.

وی بیان کرد: ورود لباس های قاچاق باعث شده تا بیشتر هم صنف های من کارگاههای تولیدی را تعطیل کنند و یا فروشنده جنس های خارجی شوند و یا اینکه شغل دیگری راه بیاندازند.

از مردم دلیل انتخاب پوشاکشان را پرسیدم که به چه گزینه های توجه می کنند خانم جوانی که به همراه فرزند کوچکش برای خرید امده بود گفت: من برای دخترم ترجیح می دم لباس با کیفیت خریداری کنم و قیمت برای من مهم نیست وی ادامه داد: لباس ها با نشان خارجی باکیفیت تر هستند و شاید در برخی موارد بتوان مشابه داخلی ان را پیدا کرد.

خانم دیگری در ادامه صحبت های ما گفت: من به شخصه به دنبال نشان خارجی هستم چون تولید کننده های ما شاخص نیستند و به مردم معرفی نشدند و ما اطلاعی نداریم که در کشور خودمان هم این پوشاک با کیفیتی شاید بهتر از مشابه خارجی وجود دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان ما کیفیت تولیداتشان بسیار بالاست اما به دلیل اینکه در بین مردم معرفی نشدند تولیدات خود را با نشان های خارجی به فروش می رسانند اما همین افراد می توانند با نشان ایرانی و معرفی تولیدات خود باعث تقاضا برای خرید یک لباس ایرانی شوند.

واقعیت این است که جدا از کیفیت پوشاک های داخلی، ما به توانایی های تولیدکنندگان خودمان اعتماد نداریم اگرچه تولیدکنندگان ما هم برای اینکه این بازار پر سود را به دست رقیب خود ندهند تلاش می کنند تا کیفیت کالاهای خود را به مراتب بالا ببرند .

چند قدم ان طرف تر مغازه کت و شلوار فروشی که مشتریان زیادی داشت و ویترین مغازه اش باعث جذب مشتریان زیادی می شد وارد مغازه شدم و از فروشنده درباره نشان اجناسی که در مغازه وجود دارد پرسیدم و در جواب حرفی زد که به ان افتخار کردم اقای احمدی که چوانی 30 ساله بود گفت: با افتخار می گویم کت و شلوارهای من جنس و دوخت ایران است و همه درکارگاه تولیدی خودم دوخته شده است .

وی ادامه داد: تلاش کردم نشان ایرانی داشته باشم تا بتوانم علاوه بر تامین نیاز داخل صادرات هم داشته باشم .

وی تاکید کرد: در کارگاه تولیدی حدود 20 نفر مشغول به کار هستند که این باعث افتخار من است که می توانم هموطن های خودم را سر کار ببرم و کالای ایرانی به دست مردم دهم .

بازارپر سودی که باید در اختیار تولیدکننده و کارگر ایرانی باشد ، تبدیل به جولانگاه پوشاک خارجی شده است اما در این بین تولیدکنندگان ایرانی هم قد علم کردند.

سری به کارگاه تولیدی زدیم کارگران این کارگاه در تلاش بودند تا کیفیت تولیداتشان را بالا ببرند

میر سیفی تولیدکننده کارگاه تولیدی گفت : 10 سال در ایتالیا زندگی کردم و انجا هم مشغول تولید لباس بودم تصمیم گرفتم به ایران برگردم تا در کشورم علاوه بر اینکه هموطنانمان را مشغول به کار کنم بتوانم پوشاک با کیفیت در اختیارمردم قرار دهم.

وی بیان کرد: چند روز پیش یکی از تولیدکنندگان ایتالیایی به ایران امد و از تولیدات ما بازدید کرد و باور نمی کرد که تولیدکنندگان ایرانی هم می توانند تولیدات با کیفیتی داشته باشند .

علاوه بر حجم عظیم ورود پوشاک قاچاق، ۳۰ نشان خارجی نیز بر اساس دستورالعمل مذکور برای واردات و عرضه پوشاک مجوز دریافت کرده اند که این موضوع فشار مضاعفی را بر تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است

عباس تابش مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : ۴۵ هزار واحد صنفی پوشاک در استان تهران کالا های خارجی بدون مجوز می فروشند.

وی با تایید وجود ۶.۲ میلیارد دلار کالای قاچاق در بخش پوشاک افزود: امسال با اجرای شناسه دار کردن کالا ها تلاش می کنیم جلوی قاچاق را بگیریم.

سالهاست که تولیدات داخلی ما نیاز به کمک دارد، اما تا چشممان به تخفیف 70 درصد نشانی اروپایی می خورد، دلمان قنچ می رود و به سمت خرید این نشانها می رویم.

اما هستند این روزها هموطنانمان که برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حرکتی همه گیر در شبکه های اجتماعی کمپین "ایرانی ایرانی بخریم" راه انداختند .

گزارش از ناهید خدادادی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا

 به گزارش تابناک، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

به گزارش میزان، دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت