Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@13:54:44 GMT

ایران سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را عملیاتی کرده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۲۵۹۵

ایران سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را عملیاتی کرده است

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون گزارش داد که ایران سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را عملیاتی کرده و این مسئله نگرانی مقامات آمریکا و اسرائیل را درپی داشته است.

به گزارش خبرگزاری آنا، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که سامانه‌های پدافند موشکی S300 که ایران از روسیه خریداری کرده، پس از استقرار اکنون عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون گزارش داد که ایران پس از دریافت، استقرار و آزمایش سامانه‌های S300، اکنون آنها را عملیاتی کرده و این مسئله مقامات امنیتی آمریکایی و اسرائیلی را به شدت نگران کرده است.

سرهنگ «رابرت اشلی» رئیس این آژانس طی گزارشی در کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: «(پس از عملیاتی شدن S300) اکنون ایران از توانایی سامانه موشکی زمین به هوا با قابلیت جابجایی سریع و برد بلند برخوردار است.»

به نوشته وبگاه بلومبرگ، مقامات اسرائیلی و آمریکا معتقدند که این سامانه‌ها توانمندی‌های ایران را به نسل جدید ارتقا می‌دهد. استقرار و عملیاتی شدن سامانه‌های S300 نشان دهنده اهمیت و ارزش تحویل دادن جنگنده‌های F35 آمریکایی به اسرائیل است.

اشلی تاکید کرد که عملیاتی شدن S300 نشان داد که ایران به ارتقای توانمندی‌های تسلیحاتی متعارف برای بازداشتن رقبا، دفاع از سرزمین و کنترل معابر نفوذ مانند تنگه هرمز در زمان وقوع درگیری نظامی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به افزایش توان موشکی ایران اعتراف کرد و گفت: «ایران به منظور افزایش اثربخشی سامانه‌های موشکی خود همچنان بُرد، کشندگی و دقت موشک‌های خود را ارتقاء می‌دهد. تهران احتمالاً معتقد است که انجام این کار ارزش بازداری و عملیاتی این سامانه‌ها را بالا می‌برد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه