Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مجید علیخواه امروز در نشستی مشترک با سرمایه گذاران کشور سوریه در محل شهرک صنعتی توس گفت: توسعه روابط استان خراسان رضوی با کشورهای مختلف از جمله سوریه، سبب تقویت ظرفیت ها و فراهم سازی بستر رشد استان و نیز کشور سوریه می شود.
وی بیان کرد: در مجموعه شهرک های صنعتی خراسان رضوی، 15 واحد تولید دارو و  فعالیت دارند که برخی از محصولات آنها صادر می شود و بنابراین هدف از برگزاری این نشست، توسعه همکاری تجاری بین واحدهای صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی خراسان رضوی و تجار و بازرگانان سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیخواه اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده برای کشور دوست و برادر سوریه، استان خراسان رضوی آمادگی کامل دارد تا در بخش های تامین مواد دارویی و تجهیزات پزشکی، تامین ماشین آلات تاسیسات مورد نیاز ساخت کارخانه، ارائه خدمات مشاوره صنعتی و ارائه فناوری تولید در صنایع دارویی و هچنین سرمایه گذاری مشترک با این کشور همکاری کند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ های صنعتی خراسان رضوی گفت: این نشست ها به تقویت همکاری های اقتصادی میان تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران خارجی منجر می شود و زمینه های مختلف اقتصادی را در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی استان فراهم می کند.
در پایان این نشست، مقرر شد فهرست کاملی از نیازهای سوریه توسط فعالان اقتصادی سوریه به شرکت شهرک ‌های صنعتی اعلام شود تا افراد توانمند در زمینه رفع آن انتخاب و با برگزاری نشست های دوطرفه، امکان ارائه خدمات بهتر فراهم شود.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که 38 مورد آن فعال هستند.
تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است که از این تعداد 2 هزار و 408 فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا