Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: در آستانه سالروز تاسیس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ گردهمایی فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در آستانه سالروز تاسیس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ربع قرن تلاش فعالان این عرصه عصر امروز چهارشنبه (16 اسفند) با حضور «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «حمید قربانی جم» مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی، «محمد باقر قاصری» مدیر حج و زیارت استان و دیگر مسئولان فرهنگی و اعضای فعال کانون های مساجد در محل سالن اجتماعات بانک ملی مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این برنامه فرهنگی از 40 فعال حوزه مساجد که در مسابقات، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و خبری حائز رتبه های برتر استانی و کشوری شده بودند و همچنین مدیران و رابطان فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شد.

 

اجرای گروه سرود، گروه تئاتر و  برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این همایش به شمار می رود و همچنین در این آئین از کتاب «ربع قرن فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد» با حضور دو تن از روحانیان و علمای اهل تشیع و اهل تسنن رونمایی شد.

 

رونمایی از ماکت شیشه ای مقبره حافظ شیرازی اثر «محمد کاظم زاهدی» هنرمند مانه و سملقانی و عضو کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم علیه السلام روستای قلعه خان از دیگر برنامه های این مراسم بود که به گفته خالق این اثر، از دوهزارو 244 قطعه شیشه و آینه به ارتفاع 96 سانتی متر و طی مدت پنج ماه ساخته شده است.   

 

 

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این آئین ضمن گرامیداشت ربع قرن تلاش فعالان این حوزه گفت: تا سال 84 و قبل از تقسیم خراسان تعداد هشت کانون در مساجد فعالیت داشت ولی با همت روحانیون، مدیران کانون ها و اعضای دبیرخانه کانون های مساجد امروز شاهد فعالیت 362 کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی هستیم.

 

دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند، به فعالیت 535 مسجد مجری طرح تلاوت نور و فعالیت 26 خانه نور اشاره کرد و گفت: همه این موفقیت ها طی 12 سال اخیر نشان از همت و تلاش والای نیروهای مسجدی دارد.

 

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در ابتدای این آئین ضمن گرامیداشت هجدهم اسفند سالروز تاسیس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: از آنجایی که سال به سال کیفیت فعالیت کانون ها رو به پیشرفت می رود؛ امسال صفر تا صد گردهمایی فعالان مساجد به دو کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه و نسیم رحمت بجنورد واگذار شد.

 

 

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کسب دو رتبه برتر در چهارمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب را بخشی از فعالیت ها اعلام کرد و افزود: دو روستای اسفیدان بجنورد و بزنج شهرستان اسفراین به همت مدیران کانون های فرهنگی و هنری شهدای اسفیدان و معراج السعاده و ارائه برترین طرح های حوزه کتابخوانی موفق به کسب رتبه نخست و رتبه پنجم این جشنواره شدند.

 

گفتنی است؛ در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی از دستاوردهای ربع قرن تلاش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در معرض دید حاضران قرار گرفت.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر