Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون وزیر دفاع افغانستان با معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.احمد تمیم عاصی، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که در راس هیاتی برای یک دیدار رسمی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، عصر امروز با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان هدف از سفرش به تهران را زمینه‌‌‌ای برای سفر وزیر جدید دفاع افغانستان به ایران در فروردین ماه آینده و پایه‌‌گذاری فصل جدیدی از همکاری دو کشور در حوزه‌‌های دفاعی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

عاصی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند صلح در افغانستان قدردانی کرد و همکاری کشورهای همسایه برای به نتیجه رساندن تلاش‌‌های صلح را با اهمیت دانست.

معاون وزیر دفاع افغانستان تاکید کرد: دوستی با ایران برای ما بسیار با ارزش است و تحت‌‌الشعاع روابط با هیچ کشور دیگری قرار نمی‌گیرد زیرا ما روابط خود با ایران را جدای از هر رابطه دیگری می‌دانیم. 

عراقچی نیز متقابلا از درایت و هدایت رئیس‌‌‌جمهور افغانستان برای گشایش فصل جدیدی از همکاری‌های دفاعی دو کشور قدردانی کرد و با توجه به اشتراکات مختلف و پیوندهای عمیق و برادرانه دو ملت، صلح و ثبات و امنیت دو کشور را یکپارچه و تفکیک‌‌ناپذیر دانست.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: از نگاه جمهوری اسلامی ایران روابط با افغانستان از روابط دو کشور با سایر کشورها تاثیر نمی‌‌پذیرد.

وی با اشاره به وجود تهدیدات مشترک به ویژه تهدید تروریسم، لزوم همکاری نزدیک دوجانبه برای مقابله با تهدیدات را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور به تدریج به همکاری در سطوح بالاتر منجر شود. 

عراقچی همچنین بر آمادگی کشورمان برای کمک به دولت افغانستان برای پیشبرد روند صلح در آن کشور تاکید کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند