Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مراسم هم اندیشی و یاری برای ساخت اولین "مدرسه بیمارستان" مستقل(کودکان مبتلا به سرطان) با حضور خیرین، ورزشکاران، هنرمندان و چهره های علمی کشور برگزار شد.

فاطمه عبدالعلی مدیر موسسه خیریه مهر آیین در این مراسم گفت: بیماری یکی از عواملی است که موجب وقفه در آموزش می شود و می تواند به عنوان بحرانی طبیعی، تبدیل به بحران های اجتماعی مانند بی سوادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتن به مدرسه حق مسلم همه کودکان است و نباید اجازه دهیم که بیماری این حق را از کسی ضایع کند. کودکانی که در بیمارستان بستری هستند مدت های طولانی از حضور در مدارس و ادامه تحصیل باز می مانند، با تغییر مسئولیت های فردی و اجتماعی کودکان بستری، ممکن است آسیب های جنبی از خود بیماری هم سنگین تر باشد.

وی افزود: یکی از عوامل مهم کمنک به این کودکان در دوره درمان، شرکت دادن منظم آن ها در کلاس هایی مشابه با کلاس های مدرسه و جبران غیبت آن ها در طول دوران تحصیل و پیش گیری از محرومیت های آموزشی است.

عبدالعلی تصریح کرد: موسسه خیریه مهرآیین با هدف آموزش کودکان بیمار با تاسیس نخستین شعبه خود واقع در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) گام مهمی را در جهت توسعه عدالت آموزشی برداشته است و به فراخور توان خود درصدد تاسیس "مدرسه بیمارستان" خارج از فضای بیمارستان است که این طرح در هیچ کجای دنیا مشابهی ندارد.

وی گفت: با تاسیس" مدرسه بیمارستان " تلاش خواهیم کرد که با اجرای شیوه های نوین آموزشی، روح امید را در کودکان تقویت کنیم و رسالت ما در "مدرسه بسمارستان" توان بخشیدن به کودکان بیمار و خانواده این عزیزان از طریق مثبت اندیشی، افزایش امید و تسهیل راه بازگشت به زندگی است.

مدیر موسسه خیریه مهر آیین بیان داشت: موسسه آینده سازان توسعه مهر آیین؛ غیرانتفاعی، غیر سیاسی و مردم نهاد است و متناسب با منابع در دسترس، خود را ملزم به ارائه خدمات به دانش آموزان بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی حیطه عملیاتی خود می داند.

عبدالعلی در پایان از تلاش های عاشقانه معلمین این موسسه قدردانی کرد.

خیرین عزیز می توانند جهت کمک به ساخت این مدرسه بیمارستان کمک های خود را به شماره حساب 6362141198509409 واریز کنند.

704

گلریزان خیرین کودکان سرطانی مدرسه بیمارستان موسسه خیریه مهر آیین فاطمه عبدالعلی توسعه عدالت آموزشی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • اقدام خیرخواهانه کریستوفر کنت برای کودکان سرطانی (فیلم)
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی