Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:04:06 GMT

انقلابی ماندن بهتر و سخت تر از انقلابی بودن است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۹۹۵۱

انقلابی ماندن بهتر و سخت تر از انقلابی بودن است

خبرگزاری شبستان: رئیس سابق جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران با بلوغ ۴۰ ساله خود به افراد انقلابی ثابت قدم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست سیاسی با  حضور  دکتر احمد نواب در موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین برگزار شد.

وی در این نشست به اهمیت انقلاب اسلامی و بلوغ چهل ساله آن علي رغم مشكلات و دشمني ها اشاره كرد و اذعان داشت: انقلابی ماندن بهتر از انقلابی بودن و دارای ارزش بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وي بيان كرد: حجت الاسلام قرائتی تمثيل بسيار زيبايي بيان نمود که براي طي كردن يك مسير دو اتوبوس وجوددارد یکی مسافران سالم و بی نقص و منظم با يك راننده معتاد و بداخلاق و اتوبوسي خراب و ديگري داراي مسافران ناسالم ،داراي نقص و بدون اخلاق و يك راننده  خوب و با اخلاق و اتوبوس سالم.



وی ادامه داد: جريان غرب گرا همان اتوبوس مدرن و سالم است، اين جريان معتقد است اگر با اسرائيل و آمريكا كاري نداشته باشيم در مقابل خواسته هاي آنها عكس العملي نشان ندهيم همه چيز عالي خواهد بود اما با كدام راننده؟
 

دکتر نواب گفت: سكان دار انقلاب ما معرف حضور دشمنان ماست، آنها به عادل بودن، باهوش بودن واهل تقوا بودنش اذعان مي كنند، پس راننده خوب و اخلاق مند است، اتوبوس انقلاب و اهداف آن نيز سالم هست، ولي در اين اتوبوس انسانهاي نادرست هم هستند كه بايد اصلاح شوند، اما وقتي اتوبوس و راننده ناسالم باشند، بايد منتظر دستپخت غربيها باشيم كه برايمان آماده مي كنند.


وی با اشاره به اینکه خداوند بشارت داده مستضعفين در عالم حكمفرما خواهند شد اظهار داشت: پس آينده روشني در پيش است.

وی با بیان اینکه در ابتدای قیام امام حسین(ع) بیش از 2هزار نفر از مکه همراه امام شدند اما صحنه کربلا را که دیدند صحنه را ترک کردند اینها انقلابی بودند ولی انقلابی نماندند چون به ظاهر گمان کردند آسایش و آرامش شان به خطر می افتد در صورتی که امام صادق(ع) فرمودند ما برای آسایش و آرامش دنیا، آفریده نشده ایم.

نواب در ادامه به شباهت  رویداد حرارتی انقلاب با حرارت فلز اشاره کرد و گفت: فلز وقتی حرارت می بیند مقداری از آن مانند حباب می شود و از بین می رود و مقداری از آن ته نشین می شود، در انقلاب هم همین اتفاق افتاد و در نهايت  یک عده باقي ماندند.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبري اصرار دارند انقلابي باشيد تصریح کرد: الان يكي از مجاهدتها دفاع از انقلاب اسلامی است هنر ما در حال حاضر اين است كه همانند قمر بني هاشم عمل کنیم، هميشه ايشان بعنوان ساقي دشت كربلا نام برده شدند ولي قبل از سقا بودن ايشان علمدار بود، خانمها بهترين گزينه اند براي علمداري، چادر يك خانم بعنوان يك علم است و بايد پرچم اسلام را كه همين چادر است در دانشگاه بالا بگيرند الان دشمنان چقدر هزينه مي كنند كه اين علم را از بين ببرند و بيندازند.

نواب ابراز داشت: دركربلا همه جاي پرچم تير باران شده بود به غير از جايي كه دست حضرت ابوالفضل بود، يعني ايشان در آخرين لحظه نيز پرچم را رها نكردند، علم و علمدار با هم زمين خوردند حضرت عباس(ع) تا آخرين لحظه علم را نگه داشت.

وی افزود: اوايل انقلاب شرايط اقتصادي ما بسيار بسيار بد بود، پودر لباسشويي وجود نداشت، مردم در تنگنا بودند در محله فقط يه ماشين لباسشویی بود كه در خدمت همه افراد محله بود و در عين حال همدلي ، انصاف به كرار ديده مي شد اما متاسفانه الان كم شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط حاضر فقر مشکل اساسی نیست، بلکه تبعیض و فاصله طبقاتی شدید بین مردم مشكل اساسي است.اگر در جامعه چيزي نيست براي همه نباشد نه اينكه يك عده آنقدر بخورند و ببرند و يك عده هيچ، يك نفر هزينه روزانه اش30ميليون است ويكي به نان شب محتاج،اين تبعيضهاست كه ديد افراد.

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی چند هفته قبل اعلام کرده بود که دیگر تصمیم برای ادامه همکاری با بارسلونا ندارد و هر اتفاقی هم که رخ دهد در انتهای فصل جاری نیمکت این تیم را ترک خواهد کرد و به دوران حضورش در بارسا به عنوان مربی پایان خواهد داد.

از همون زمان اعلام شد که خوان لاپورتا و دیگر مدیران باشگاه بارسلونا در تلاش هستند تا مربی جوان را از تصمیمی که گرفته منصرف کند و در نهایت موفق به انجام این کار شدند و او را راضی کردند که فصل آینده هم در سمت سرمربی این تیم حضور داشته باشد.

سرمربی و رئیس بارسلونا روز گذشته در نشست خبری این تصمیم را به صورت رسمی به خبرنگاران و هواداران این تیم اعلام کردند و تباس ساعاتی بعد در پاسخ به سوالی در این باره به رسانه‌ها گفت:«ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیمی است که این باشگاه گرفته است.

من روی چنین مسائلی تمرکز نمی‌کنم و به همین دلیل مهم نیست که آیا این اتفاق من را شگفت زده کرده است یا نه. در جایگاهی نیستم که درباره مربیان و کارهایی که انجام می‌دهند صحبت کنم. اگر لاپورتا معتقد است که این تصمیمی درست برای بارسلوناست و ژاوی خوشحال است، پس این بهترین تصمیم برای بارسا خواهد بود اما من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم.»

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • شرط ایتالیایی‌ها برای سردار آزمون
  • شانس بالای حاج‌صفی برای ماندن در لیگ یونان
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!