Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌محسن مهرعلیزاده گفت: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، متری 25 هزار تومان هزینه برمی‌دارد اما در حال حاضر صنعت، برای هر مترمکعب آب یک هزار تومان پرداخت می‌کند.

‌به گزارش ایسنا‌، شامگاه (چهارشنبه) محسن مهرعلیزاده، در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان، با بیان اینکه با تلاش استانداری و وزارت نیرو در نظر داریم تا یک قدم اساسی برای مردم برداریم، اظهار کرد: از ابتدای ورودم به استانداری سه مسئله اساسی آب، اشتغال و محیط زیست استان را در اولویت قرار دادم و مردم در این موضوعات انتظار داشتند اقدام عملی را مشاهده کنند، بنابراین سعی کردیم لحظه‌ای را برای پیشبرد این اهداف از دست ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در استان اصفهان با کم آبی مواجه هستیم، اما خشک‌سالی نداریم، 46 سال پیش، منابع آبی بیش از یک میلیارد مترمکعب بود که به تدریج کم و کم‌تر شد. امسال در خوش‌بینانه‌ترین حالت 700 میلیون مترمکعب خواهیم داشت و منابع آب استان به یک‌سوم تقلیل یافته است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه با 30 میلیون مترمکعب آب، می‌توان11 هزار شغل در عرصه‌های مختلف  ایجاد کرد، افزود: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، متری 25 هزار تومان هزینه برمی‌دارد اما در حال حاضر صنعت، برای هر مترمکعب آب یک هزار تومان پرداخت می‌کند. بخشی از صنایع استان اصفهان، درآمدهای خوبی دارند که می‌توانند در طرح‌های جدید مشارکت کنند، به همین دلیل با آن‌ها مذاکره کردیم تا طرح‌های جدید توسعه عملیاتی شود.

استاندار اصفهان، اظهار کرد: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر کشاورزی توسط وزارت نیرو ایجاد شده و به تصویب هیئت دولت رسید که اختیار رسیدگی به مسائل استان‌ها را بر عهده دارد. در اولین جلسه از کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، استان اصفهان طرح خود را مبنی بر حمایت صنعت از کشاورزی ارائه کرد که به تصویب این کارگروه رسید و رییس جمهوری نیز از طرح استان اصفهان دفاع کرد.

مهرعلیزاده گفت: در استان اصفهان 300 میلیون مترمکعب آب به مصرف شرب می‌رسد، 124 میلیون مترمکعب برای آبیاری مصرف شده و مابقی آن به هدر می‌رود در حالی که می‌توان برای بسیاری از مصارف از تصفیه پساب فاضلاب استفاده کرد که نیاز به‌دقت و همت مسئولان دارد.

وی اضافه کرد: با همین روند کاهشی زاینده‌رود می‌توان زندگی معیشتی مردم را تأمین کرد و در همین رابطه طرح‌های شش ماه تا دو ساله برنامه‌ریزی کردیم.

 استاندار اصفهان با بیان اینکه خبرنگاری شغل خطیری است که ممکن است با عملکرد نادرست خود، کل نظام را زیر سؤال ببرد و با آبروی افراد بازی کند اهمیت شغل خبرنگاران را یادآور شد و گفت:  درست است که قلم زدن باید بر اساس اصول دموکراسی باشد، اما باید اصولی از آن استفاده کرد و قلم را به دست هرکسی نداد و وجدان کاری در نظر گرفت. تلاش داریم تمامی نیازهای خانه مطبوعات را برطرف کنیم، کلمه "ناس" به معنای مردم چند بار در قرآن آورده شده که نشان‌دهنده اهمیت مردم‌سالاری است، البته اصحاب رسانه نیز رکن اساسی مردم سالاری هستند.

همچنین در این مراسم قدرت الله نورزی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اعضای خانه مطبوعات باید مراقبت کنند تحت عنوان نقد، تخریبی صورت نگیرد، گفت: همان‌قدر که نقد منصفانه اثرگذار است، تخریب می‌تواند خادم را خائن معرفی کرده و مانع رشد جامعه شود و انسان‌های ترسو را از اقدام و عمل فراری دهد، زیرا کمتر انسان‌هایی هستند که با تخریب‌ها هم بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
وی ادامه داد: اگر نقطه‌ضعفی می‌بینید، آن را گوشزد کنید اما اقدامات خوب را نیز مورد تشویق قرار دهید زیرا اگر در خانه مطبوعات ذره‌ای نکته منفی ایجاد شود خواسته یا ناخواسته مانع فعالیت مسئولان خواهند بود؛ اما با شناختی که از اصحاب رسانه دارم می‌دانم این موضوع در اصفهان وجود ندارد.
 
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه آنچه مطبوعات را در دنیای کنونی به انزوا برده، فضای مجازی است، گفت: در این فضا کسی پاسخگو نیست و احساس مسئولیتی در خصوص آنچه منتشر می‌شود، وجود ندارد. رسانه به معنای واقعی، رسانه‌ای است که مدیر مسئول دارد و پاسخگو است. 
 
وی با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و مردم سالاری هستند، افزود: امیدوارم در این دوره خانه مطبوعات، مکانی امن برای همه اهالی مطبوعات باشد تا با رصد اخبار و رفتارها و با کشف حقیقت به بیان مطالبی بپردازد که بیان کننده منافع عمومی جامعه است و تحت عنوان رسانه آسیبی به جامعه وارد نشود


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه فرارسیدن هفته معلم و به پاسداشت مقام شامخ شهدای فرهنگی و دانش آموز و ۱۵ هزار شهید استان فارس، بیش از ۳۰۰ نفر از فرهنگیان هشت استان جنوبی کشور در همایش صعود به قله ۴۰۵۰ متری اقلید شرکت کردند.

قاسمی افزود: در پایان این برنامه ۲۳۰ نفر از فرهنگیان استان‌های فارس، بوشهر، یزد، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، چهارمحال بختیاری و اصفهان موفق به فتح قله ۴۰۵۰ متری اقلید شدند و نماد "وعده صادق" را بر بام فارس به نمایش درآوردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۸ اردیبهشت
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل