Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز پنجشنبه در مراسم تکریم همسران شاهد و ایثارگر گنبدکاووس گفت: شهیدان برای دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش های آن، جان خویش را نثار کردند و به مقام قرب الهی رسیدند.
وی با بیان اینکه ادامه دادن راه و اندیشه شهیدان کمتر از مقام شهادت نیست، افزود: در راس همه اقشار جامعه که باید این راه بلند و الهی را ادامه دهند، خانواده معظم شاهد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ترابی با تجلیل از زحمات و فداکاری مادران و همسران شهدا، خطاب به آنان اضافه کرد: اگر زحمات، فداکاری و احساس مسئولیت شما نبود، انقلاب اسلامی به عزت و اقتداری که امروز دارد، نمی رسید.
وی با اشاره به سخنانی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش بانوان بویژه مادران و همسران شهدا تصریح کرد: بانوان از پیشگامان انقلاب اسلامی که خلاصه همه خوبی ها است، می باشند و در پیروزی انقلاب و استمرار آن، نقش آفرینی های زیادی کردند.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با تبریک ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه (س) و روز مادر، گفت: این بانوی بزرگوار بر اساس روایات نقل شده در کتب فقهی شیعه و اهل سنت که به نقل از پیامبر (ص) آورده شده، سرور زنان اهل بهشت است.
حجت الاسلام ترابی افزود: مادران به واسطه به دنیا آوردن فرزند، تربیت آن و رافت و مهربانی که بیشتر از پدران نسبت به فرزندان دارند، واسطه حاجت و فیض الهی هستند و خدواند نیز به این دلیل بهشت را زیرپا آنان قرار داده است.
وی همچنین گفت: درجامعه اسلامی ما نیز مقام و منزلت مادران و همسران شاهد بالاتر از دیگر مادران و همسران است زیرا آنان از شایسته ترین افراد هستند.
به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک روز و هفته شهید (17 تا 22 اسفند)، گفت: در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی ویژه خانواده معظم شاهد و ایثارگر برگزار می شود.
محمود تمرتاش افزود: غرس نهال به یاد شهیدان، دیدار جمعی از خانواده معظم شاهد با ائمه جمعه و فرماندار ویژه گنبد، برگزاری مراسم غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهیدان و مزار مادران آنان، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی ویژه خانواده معظم شاهد و همایش تجلیل از همسران شهدا از جمله مهمترین برنامه های هفته شهید دراین شهرستان است.
وی، در خصوص اهداف تشکیل بنیاد شهید در 22 بهمن 1358 توسط امام راحل نیز اضافه کرد: این نهاد مقدس با هدف احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان انقلاب، اعتلای معرفت و تعهد جامعه در قبال ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت و بالا بردن تعهد آنان نسبت به تکریم خانواده شاهد راه اندازی شد.
تمرتاش، برگزاری یادواره های شهدا، نامگذاری خیابان ها و کوچه ها درمناطق شهری و روستایی به نام شهیدان و نصب بنر و پرچم بر گلزار شهدا را از دیگر برنامه ها و اقدامات این نهاد در تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان برشمرد.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان درجریان پیروزی انقلاب تا الان 514 شهید والامقام، حدود 2500 جانباز و افزون بر یک هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید ناصر عمرانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر اهرم به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: حضور در منزل شهدا و زیارت خانواده آنها که افرادی‌صبور و کم توقع هستند، افتخاری بزرگ برای همه مسئولان نظام اسلامی است و همه ما در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در مسیر راه شهدا ثابت قدم می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور خانواده‌های معزز و معظم شهدا در بین ما نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است و نباید این حضور در منزل شهدا تنها به یک دیدار خلاصه و محدود گردد بلکه لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این دیدارها به صورت مستمر بوده و توصیه خانواده معزز و معظم شهدا در خدمت رسانی به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در دیدارهایی که انجام می‌شود خانواده معظم شهدا هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارند و در همه دیدارها توصیه‌هایی خانواده معزز و معظم شهدا به مسئولان خدمت رسانی بی منت به مردم است که این هم نشان از بزرگواری و روحیه بلند آنان در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

لطفی اضافه کرد: آنچه امروزه داریم همه آنها مدیون خون پاک و مطهر شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان هستیم و هیچ شکی در آن نیست.

کد خبر 6087654

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل