Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ظرفیت‌های عملی بنگاه‌های اقتصادی برای آموزش مهارت‌آموزان بکارگیری می‌شود. ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد پورقلی پیش از ظهر امروز در کمیته اجرایی استانی طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در اردبیل اظهار داشت:‌ برای اجرای مصوبات جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل مبنی بر تشکیل جلسه کمیته اجرایی استانی طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی این جلسه برگزار شده تا اقدامات در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و نیز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و نیز استمرار و تثبیت اشتغال فرصت‌های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

پورقلی با اشاره به نحوه تنظیم برش مرکز به مرکز  تعهدات ابلاغی طرح که بر اساس داده‌های  سایت اینترنتی اتاق اصناف ایران و براساس فراوانی واحدهای صنفی شهرستان‌ها، نوع فعالیت آنها، جنسیت شاغلان این واحدهای صنفی و تقریب آن با فعالیت‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان  تنظیم شده است، تصریح کرد: باید در راستای رفع پالش‌های موجود در مسیر اجرای این طرح اقدامات لازم انجام شود.

وی توسعه آموزش‌های مهارتی را گامی مهم در راستای توسعه اشتغال در منطقه دانست و بیان کرد: در راستای رفع مشکلات در حوزه اشتغال آموزش‌های فنی و مهارتی بازارمحور و محصول‌محور در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به کارآموزان و متقاضیان ارائه می‌شود که در کنار این امر اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی نیز می‌تواند نقش عمده‌ای در این حوزه ارائه کند.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره طرح لازم برای چگونگی انتقال مفاهیم علمی از سوی استادان به دانشجویان با عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور اظهار کرد: اصطلاحی در صنایع قدیم بود که می‌گفتند استاد فوت کوزه گری را به شاگرد خود یاد می‌دهد که مفهوم ساده و عوامانه‌ای دارد، اما مملو از حکمت است.

وی افزود: استادانی داریم که گاهی اوقات خود را روزآمد نمی‌کنند، مثلا دانشی در علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی کسب کرده‌اند و ۲۰ سال پیش فارغ‌التحصیل شده است، اما هنوز با جدیدترین نظریه‌ها و مباحث دانش روز آشنایی ندارند، طبیعی است که چنین استادانی نمی‌توانند شاگرد زمانه پرورش دهند.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از استادان به روز هستند، اما روش شناسی مهارت آموزی را نمی‌دانند و نمی‌توانند به خوبی شاگردی پرورش دهند.

وی گفت: بعضی اوقات استادان همه ویژگی‌ها را دارند، اما فوت کوزه گری را به دانشجویان منتقل نمی‌کنند و این دانشجو همیشه به استاد وابسته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد، روش و مهارت را بداند و دانش و روش را به دانشجوی خود بدون دریافت هزینه البته نه هزینه مادی منتقل کند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد