Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سیف الله امیری روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان محلات، افزود: صادرات سنگ تزئینی و نما در سال گذشته معادل 516 هزار تن بوده است.
وی اظهار کرد: به منظور رونق تولید و نوسازی ناوگان ماشین آلات معادن سنگ 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی وزارت صنعت معدن و تجارت بیان کرد: واحدهای سنگبری باید بهبود کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و نیاز است که با تقویت فرآوری از صادرات سنگ خام تا حد ممکن جلوگیری شود.
امیری گفت: محصولات رقابت پذیر در حوزه سنگ از مزیت های اقتصادی است که در صورت تقویت این حوزه محدودیتی برای صادرات آن وجود ندارد و حمایت های لازم در این زمینه انجام می شود.
وی اظهار کرد: سنگ نیمور محلات از نظر کیفیت در دنیا به سنگ ایتالیا کوچک شهرت یافته و باید تولیدات در این حوزه با برنامه های هدفمند تقویت شود.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فاصله گرفتن از خام فروشی در حوزه سنگ تزئینی و نما مصداق مهمی از اقتصاد مقاومتی است و نیاز است که در حوزه ضایعات سنگ نیز با روش های اصولی تولید ثروت و اشتغالزایی رشد کند.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • انواع درب ساختمان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد