Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |   

مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، جزییات اقدامات این حوزه را در پنج سال گذشته با تاکید بر جریان‌سازی نهادهای‌حاکمیتی، اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، مونا عرفانیان‌سلیم مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، گزارشی از اهم اقدامات حوزه بانوان را در ۵ ساله گذشته با تاکید بر جریان‌سازی نهادی جنسیتی، ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی خطابه به اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی آمده است: همانگونه که مستحضرید، وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم تلاش نمود تا درحوزه زنان رویکردی ساختاری و معطوف به عدالت جنسیتی را آغاز نماید و در این دوره نیز این رویکرد را در قالب برنامه ای مبتنی بر "جریان سازی نهادی جنسیتی" در دستورخود کار قرار داده است. این برنامه چهارساله (۱۳۹۶- ۱۴۰۰) که با محوریت دفتر امور زنان و همکاری تمامی دستگاه‌های تابعه پیگیری خواهد شد در راستای چشم انداز مورد نظر یعنی "عدالت جنسیتی و کاهش دوگانگی ها"، در دو هدف در حوزه کارکنان و سه هدف در حوزه کاربران تعریف شده است:

هدف ۱- برقراری عدالت جنسیتی در استخدام، ‌اشتغال و ارتقاء زنان شاغل

هدف ۲- کمک به برقراری تعادل میان کار و زندگی زنان شاغل و اصلاح رفتارهای فرهنگی

هدف ۳- برقراری عدالت جنسیتی درحوزه مسکن و سکونتگاه‌ها

هدف ۴- برقراری عدالت جنسیتی در عرصه عمومی: حمل و نقل شهری و بین‌شهری

هدف ۵- برقراری عدالت جنسیتی در عرصه‌های عمومی و فضاهای شهری

برای هریک از اهداف، سیاستها و برای هریک از سیاستها نیز برنامه هایی تدوین شده است. این برنامه که در چارچوب هدف اصلی این وزارت‌خانه در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تدوین شده، درکنار چندین برنامه ساختاری دیگر که محور همه آنها مردم ایران و توسعه این سرزمین عزیز است، صرفاً با اندیشه و اراده قوی وزیر راه و شهرسازی در این دوره‌ها پشتیبانی و راهبری شده‌اند.

"ایجاد شبکه همکاری میان دستگاه ها برای حل مشکلات هموطنان ساکن در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی با راه اندازی فعال ستادهای ملی و استانی بازآفرینی شهری"، "توجه به مساله مسکن از طریق حل  پدیده بدمسکنی به جای تولید بی رویه مسکن بی کیفیت"، "سیاستگذاری و برنامه ریزی در برای توسعه مبتنی بر ظرفیت های اقلیمی و طبیعی"، "ایجاد و ارتقای مدیریت یکپارچه درتوسعه مدهای مختلف حمل و نقل با رویکرد توسعه سرزمینی"،   "سیاستگذاری اجرایی برای توسعه حمل و نقل همگانی"، همه و همه تغیییراتی بنیادین در این بخش از بدنه دولت به شمار می‌آیند که تداوم نیافتن آن علاوه بر هدر رفتن هزینه های مالی و انسانی بکاررفته در این سال‌ها، یأس و عقبگردی تلخ را به دنبال خواهد داشت که در شرایط کنونی بی تردید مطلوب هیچ یک از نمایندگان مردم شریف ایران نخواهد بود.

با شناختی که از رویکردهای متعالی و مسئولانه آن بزرگواران داشته و دارم، اگرچه از مسیر مسیولیت شغلی ام، ولی به عنوان یک زن دوستدار وطن عزیزمان ایران،   و نه صرفاً در دفاع از مدیریت ارشد خود،   بلکه در حمایت از یک رویکرد اندیشه محور و انسانی، که تحقق آن تعامل و درک متقابل محدودیت ها و کمبودها از سوی همه ارکان نظام را می طلبد، از شما خواهران بزرگوار همراهی و همدلی لازم در چارچوب تعهدات ارزشمند خویش برای حل ابهامات پیش آمده را خواستارم.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی به ترتیب حروف الفبا، نصرالله پژمانفر، رضا تقی‌پور، علی خضریان، حمید رسایی ، محسن زنگنه، مالک شریعتی، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین