Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيين اختتاميه چهارمين جشنواره تلويزيوني جام جم در سالن همايشهاي سازمان صدا و سيما برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با خجسته ميلاد حضرت زهرا(س)، آيين اختتاميه چهارمين دوره جشنواره تلويزيوني جام جم، با حضور عبدالعلي علي عسکري رئيس سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران، مرتضي ميرباقري معاون سيما، مديران شبکه هاي تلويزيوني، هنرمنداني چون علي نصيريان، فرهاد آييش، داريوش اسدزاده، داريوش کاردان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... در سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد.
محمد سلوکي اجراي اختتاميه چهارمين جشنواره جام جم را برعهده گرفت و هنرمنداني چون داوود ميرباقري، الهه رضايي، مهدي سلطاني، سوگل طهماسبي، سيروس مقدم، الهام غفوري، حسين رفيعي، رضا رفيع، افشين زي نوري، باربد بابايي، حجت الاسلام والمسلمين برمايي، سيروس الوند، انديشه فولادوند، سونيا پوريامين، سروش صحت، عليرضا خمسه، مسعود فروتن، هرمز شجاعي مهر، اقبال واحدي، جليل فرجاد، سعيد سلطاني، اسماعيل شنگله، همايون اسعديان، مرتضي حيدري، عادل فردوسي پور، محمد رضا شفيعي، مسعود بهبهاني نيا در اين مراسم حضور داشتند.
جشنواره تلويزيوني جام جم سالانه شد
محمد احساني دبير چهارمين جشنواره تلويزيوني جام جم، ضمن تبريک ميلاد حضرت زهرا(س) گفت: جشنواره چهارم با تاخير چهارساله شکل گرفت و از سال آينده پياپي برگزار خواهد شد و قالب هاي ديگر تلويزيوني نيز در جشنواره هاي آينده مورد بحث قرار مي گيرند.
وي در ادامه بيان کرد: ما درخواست کرديم تا مديران شبکه ها از هر بخش پنج اثر خود را براي ما بفرستند که امشب برندگان آنها مورد تشويق شما قرار خواهند گرفت‌.
احساني در پايان از همه همکاران خود در جشنواره تلويزيوني جام جم تشکر و قدرداني کرد.
تجليل از خانواده شهيد محسن خزايي
در ادامه مراسم با حضور آقايان علي عسکري و ميرباقري، از خانواده شهيد محسن خزايي شهيد رسانه ملي تجليل به عمل آمد.
درخواست معاون سيما از سه قوه کشور
مرتضي ميرباقري معاون سيما، ضمن تبريک به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به حضار، گفت: يکي از اهداف اين جشنواره تقدير و تشکر از دوستاني است که در چهار قالب مستند، سريال و ... آنتن تلويزيون را گرم نگه داشتند.
وي در ادامه بيان کرد: تمامي مناطق جغرافيايي شهرها و استانها، رده هاي سني مختلف مخاطب تلويزيوني جمهوري اسلامي ايران هستند.
ميرباقري ادامه داد: سواي از اينکه درشبکه هاي عمومي و جامع به همه قالب ها مي پردازيم، دوازده شبکه ملي و تخصصي به برنامه روي آنتن مي بريم. در همين راستا برطبق نظر سنجي ها 84 درصد مردم ايران مخاطب تلويزيون هستند و حدود 3 ساعت و 26 دقيقه در روز تلويزيون ايران را تماشا مي کنند. اين مهم مقدور نبود جز تلاش شما عزيزان که به نمايندگي ديگر برنامه سازان در جلسه حضور داريد.
ميرباقري خطاب به سه قوه مجريه، مقننه و قضايي، تاکيد کرد: يک‌ نکته به دولت مردان عزيز مي گويم که با رسانه ملي مهربانانه تر برخورد کنند. ما نيازمند آن هستيم که سعه صدر مسئولان افزايش پيدا کند، تا برنامه سازان ما دچار مشکل نشوند. همچنين با اينکه زمان بودجه گذشته است، اما تقاضا داريم همان بودجه ناکافي که به صدا و سيما تخصيص داده شده را به موقع پرداخت کنند. هرچه بودجه مصوب به صورت کامل در اختيار ما قرار نگيرد کار برنامه سازان ما دچار اختلال مي شود.
وي افزود: اميدواريم پشتوانه معنوي و محتوايي که در يک سال و نيم اخير شکل گرفته است، عاملي براي رونق کارها و تداوم آنها باشد.
معاون سيما در پايان گفت: از برنامه سازان درخواست داريم علي رغم همه مشکلات، به خلاقيت، ابتکار و نوآوري اتکا کنند و برنامه هاي پايدار و تاثير گذار داشته باشند.
رئيس رسانه ملي: برنامه‌سازان در مقابل هجمه‌ها وظيفه خطيري دارند
در ادامه اين مراسم، دکتر علي عسکري رئيس رسانه ملي در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره تلويزيوني جام جم در سخناني به نقش تلويزيون در دنياي امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به تمامي هجمه هايي که امروز عليه جمهوري اسلامي مي شود، شما برنامه سازان وظيفه خطيري بر عهده داريد.
وي در ادامه تاکيد کرد: براي رسيدن به يک برنامه خوب بايد سه ضلع مثلث طلايي توليد يعني هدف گذاري، پژوهش و تحقيق و زيبايي شناسي در کنار هم قرار گيرند.
رئيس رسانه ملي با قدرداني از بدنه توليد تاکيد کرد:بعد از مدت ها سريال سازي به ريل اصلي خود بازگشته ،به طوري که مدت هاست هر شب سه سريال جديد روي آنتن مي رود.
پس از پايان سخنان رئيس رسانه ملي، کليپي از شهادت تصوير بردار شبکه العالم در شهر حلب سوريه پخش شد.
بزرگداشت دو پيشکسوت تلويزيون
در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره تلويزيوني جام جم از داود ميرباقري خالق مجموعه هاي ماندگار تلويزيوني«امام علي(ع)»، «معصوميت از دست رفته» و «مختار نامه» تقدير شد.
داود ميرباقري، کارگردان کشورمان با اشاره به سفر به کشور مغرب براي انتخاب لوکيشن سريال سلمان فارسي»گفت: من اخيرا از سفر مغرب برگشته ام و يک سوغاتي براي شما دارم. کشور مغرب کشور خاصي است و بافت تاريخي خود را حفظ کرده است و نکته اي توجه مرا جلب کرد که روي درب بسياري از خانه هاي قديمي دو دست به شکل مينياتوري حک شده بود و من وقتي سوال کردم گفتند اينها دستان حضرت زهرا (س) است که اگر بر هر خانه اي باشد آن خانه را از بلا حفظ مي کند.
وي ادامه داد: همه دوستاني که تا به امروز با آنها براي ‌سريال سلمان فارسي مذاکره کرديم اميدوارم سر قولشان بمانند. من تلاش کردم در اين مدت خود را بازسازي کنم و پر انرژي به سمت توليد اين اثر بروم.
ميرباقري تصريح کرد: سريال سلمان پروژه تو در تويي است که فقط بخش عربستان آن به اندازه مختارنامه انرژي مي برد. بنابراين توقع است براي اين پروژه سنگين همه با انرژي و قدرت پاي کار بيايند.
پس از آن با پخش کليپي از هنرمندان، از «اسماعيل شنگله» تقدير و تجليل شد.
اسماعيل شنگله در اين مراسم اظهار داشت: تشکر و سپاس از برگزار کنندگان اين برنامه. بعد از سه سال که به اينجا آمدم تمام خاطرات گذشته براي من زنده شد. هستند بانواني که به دلايل مختلف همسران خود را از دست دادند و به جاي اينکه يه دنبال زندگي جديد بروند، سعي کردند فرزندان خود را بزرگ کنند و من تبريک مضاعف مي گويم به اين بانوان که هم نقش مادر را بازي کردند و هم پدر را.
گفتني است؛ در حاشيه اختتاميه جشنواره تلويزيوني جام جم محمد معتمدي به صورت زنده به اجراي سه قطعه موسيقي پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز از برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره شهید آوینی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با حمایت اداره‌کل سازمان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم خبر داد و گفت: این مراسم در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در شیراز در شاهچراغ برگزار خواهد شد.

حامد تقوایی افزود: در این رویداد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان سراسر کشور به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، ضمن معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره، از نفرات برتر جشنواره تقدیر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در نخستین روز این رویداد، عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه (ساعت ۱۷)، محفل قرآنی ادبی جشنواره شهید آوینی، با حضور قاری و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، حمید شاکرنژاد و ابتهال‌خوان برجسته قرآنی، حسن خانچی و شعرخوانی و داستان‌خوانی جمعی از شاعران و نویسندگان برجسته استانی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌گردد که ورود برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز اضافه کرد: برگزیدگان مرحله اول قرآنی دومین جشنواره شهید آوینی، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برگزیده آن در آئین پایانی جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی و آئین تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه (ساعت ۹ تا ۱۲)، با ویژه‌برنامه‌هایی چون «جشن پیروزی عملیات وعده صادق» و اجرای زنده آثار هنری و هنرنمایی هنرمندان برجسته کشور ازجمله اجرای نقاشی با شن از سوی خانم فاطمه عبادی، اجرای قطعه «قاسم هنوز زنده است» با حضور غلامرضا صنعتگر و هنرنمایی مهران رحمانی و گروه‌های همسرایی مشکات و نورا در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

تقوایی ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز همزمان با آئین پایانی این دور از جشنواره در کنار تالار فجر دانشگاه شیراز برپا خواهد شد.

به‌گفته معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در آئین پایانی این جشنواره از کتاب آثار منتخب دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6091258

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود