Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@00:23:55 GMT

طرح بسیج سلامت نوروزی در آذربایجان غربی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۵۵۷۳

طرح بسیج سلامت نوروزی در آذربایجان غربی آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هدف مراقبت بهداشت مواد غذایی و آب شرب در سطح استان اعم از مناطق شهری و روستایی تا نیمه فروردین ماه آینده و پایان سفرهای نوروزی انجام می شود.
رسول انتظارمهدی اظهار کرد: افزون بر 300 بازرس بهداشت محیط و تیم های بازرسی بر روند انجام طرح بسیج سلامت نوروزی نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در ایام نوروز مراکز بهداشتی و نظام سلامت به طور کامل آماده ارائه خدمات به مردم هستند و مسائل را به صورت جدی بررسی می کنند.
وی افزود: به علت کمبود نیروها، گستردگی شهرها و تعداد زیاد مراکز عرضه امکان بازرسی کامل وجود ندارد و مردم باید در زمینه تهیه مواد غذایی به عنوان ناظر بهداشتی و مراقبان سلامت عمل کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم باید دقت بسیاری داشته باشند تا محصولات مناسب و مفید را خریداری کنند و محصولات دارای شرایط 9 گانه بهداشتی باشند.
وی از شهروندان و مسافران خواست تا به اصالت جنس، تاریخ انقضا و تاریخ تولید دقت کرده و از وسایل بسته بندی شده فروشگاههای معتبر خرید کنند تا از مسمومیت های غذایی در امان باشند.
انتظار مهدی گفت: شهروندان می توانند در صورت نیاز با سامانه 190 مراکز دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و مشکل خود را در خصوص مواد غذایی توزیعی مطرح کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی به مدد فعالیت کارشناسان بهداشت محیط و نیز بازرسان دانشگاه علوم پزشکی در نوروز 96 آذربایجان غربی جزو استان های برتر در حوزه بهداشت غذایی انتخاب شد.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری