Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قم گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی برای شادی و سرگرمی های حلال در جامعه برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ روایات موثق در منابع اصیل اسلامی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد که جایگاه وارسته او را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم افزود: ایشان برای زنان الگوی برجسته‌ای است و برخلاف الگوهای جاهلانه دنیای معاصر، این بانوی بزرگ اسوه‌ای بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در منطق اجتهادی شیعه حضرت فاطمه زهرا(س) دارای حجیت قطعی الهی است، شخصیت علمی ایشان برای تمام بشریت الهام بخش است.

اعرافی تصریح کرد: ایشان با وجود سن کم دارای فضائل بیشماری بود و مقام عصمت داشت و در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نقش بزرگی ایفاء می‌کردند.

وی بیان کرد: زنان باید به همه ابعاد زندگی فاطمه زهرا(س) توجه داشته باشند؛ زن مظهر مهر و عطوفت در جامعه است و اسلام به همه ابعاد زن توجه دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: زنان قهرمان ایران در انقلاب اسلامی نشان دادند که با پایبندی به ارزش‌ها هم مربی خانه و هم ایفاگر نقش‌های مهم در جامعه هستند.

وی گفت: باید توجه داشت که برخوردهای بد و محدودیت‌های جاهلانه و آزادی‌های بی‌اصل و اساس هر دو به معنای توهین به حق زنان است.

اعرافی ادامه داد: محدودیت‌های اسلام در مورد حجاب در جهت سلامت خانواده و سعادت دنیا و آخرت جامعه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جریان‌ها در جهت تخریب حجاب تلاش می‌کنند در صورتی که زنان ایران پاسدار ارزش‌های اسلامی و دینی هستند.

امام جمعه قم در مورد روز شهید نیز تصریح کرد: روز 22 اسفند یادآور 200 هزار شهید و 500 هزار جانباز و 50 هزار آزاده به عنوان سرمایه عظیم انقلاب است.

وی گفت: حضور جوانان در راهیان نور موجب اتصال نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس می شود در این مسیر باید فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی تبیین کرد.

اعرافی در مورد برگزاری جشن های شادی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: اسلام دین شادی است و مسئولان و متولیان فرهنگی باید برای شادی و سرگرمی‌های حلال در جامعه برنامه‌ریزی کنند.

وی عنوان کرد: مراجع و حوزه‌ها در خصوص حرمت شکنی و زیرپاگذاشتن ارزش‌های الهی حساس هستند نباید برنامه‌های شاد با بی‌حرمتی همراه باشد.

امام جمعه قم در مورد روابط خارجی و دیپلماسی توضیح داد: این روابط دارای اهمیت است اما ملت و دولت در برابر مواضع زشت و پلید قاطعانه ایستادگی می‌کند.

اعرافی اظهار داشت: دشمن امروز هم سخن از قدرت موشکی و دفاعی ایران می‌زند این چیزی نیست که ملت بپذیرد مسئولان نیز باید قاطع ایستادگی کنند و نباید منفعل باشیم دوره بزن در رو و دخالت‌های بیجا تمام شد و امروز با سد مقاومت اسلامی و رهبری مواجه‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری