Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، به اعتقاد فعالان صنفی کارگری، اهتمام نمایندگان مجلس برای استیضاح علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) آنهم در روزهای پایانی سال می‌تواند معادلات بازی را  بیش از همیشه به ضرر کارگران  تغییر دهد. حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در این باره می‌گوید: فعالان کارگری باید تلاش کنند و با نمایندگان مجلس رایزنی کنند چراکه ربیعی نباید استیضاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلایل مخالفت با استیضاح را به ترتیب زیر برمی‌شمارد:

می‌گویند عملکردش ضیعف است ؛ من می‌گویم تامین اجتماعی در اختیار دولت است؛ ۶ نفر از ۹ عضوِ  هیات امنا از دولت است، پس اگر ربیعی ضیعف است، دولت ضیعف است. احتمالا تعدادی از نمایندگان به واسطه سهم‌خواهی می‌خواهند ربیعی استیضاح شود. ربیعی تلاش زیادی در بازگشت لایحه اصلاح قانون کار کرد. ربیعی در لایحه ششم توسعه در سال۹۴ با کارگران همراه بود. ربیعی در متن بحرا‌‌نهای کارگری بنا به وظیفه و به خواست کارگران حضور پیدا می‌کرد. ربیعی فضایی در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه بوجود آورده که سه‌جانبه‌گرایی در حال تقویت و انسجام است. ربیعی به امنیت شغلی کارگران معتقد بوده و بنا به وظیفه و خواست کارگران اقدام نموده و کارگروه روابط کار شورای عالی کار جهت ایجاد امنیت شغلی را راه‌اندازی نمود. ربیعی در خصوص بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه مبنی بر واریز منابع سازمان در خزانه‌داری کل کشور با کارگران همراه بود؛ او در دولت مبارزه کرد ربیعی متولی بزرگترین وزارت دولت که با نیمی از جمعیت کشور سر و کار دارد مواجه است و استیضاح او در این بازه زمانی می‌تواند به تشدید مشکلات کارگران بیانجامد.

حبیبی در ادامه تاکید می‌کند: حق ربیعی استیضاح و برکناری نیست؛  من به عنوان یک فعال کارگری منتقد او هستم اما به نظر بنده ربیعی خوب عمل کرد؛ گرچه بهتر از این هم می‌توانست عمل کند.

این فعال کارگری می‌گوید: در واقع بخشی از بدنه دولت و مجلس، از همسویی ربیعی با کارگران بیمناکند؛ بنابراین خطاب به کارگران با جدیت می‌گویم مواظب باشید سرتان کلاه نگذارند.

او تاکید می‌کند: جامعه کارگریِ  شاغل و بارنشسته با بند ز تبصره ۷ ، گُل اول بازی را خورد؛ مطمئن باشید با رفتن ربیعی بازی را کامل خواهد باخت.

به اعتقاد حبیبی، آنکه عملکردش ضیعف است و باید استیضاح شود، آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت است که طرح تحول سلامتش شکست خورده و حالا با دست کردن در جیب کارگران، می‌خواهد طرحِ ناکام مانده‌اش را نجات دهد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شبرنگ در نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر افزود: جلسات هماهنگی و هم اندیشی با حضور مدیران و تشکل ها، اجرای مانور ایمنی درکارگاه‌های ساختمانی و پتروشیمی دهدشت، جشن کارگری در مجموعه‌های مختلف، تجلیل از کارگران و برگزاری مسابقات ورزشی از مهمترین برنامه‌های هفته کارگردر استان است.
در این جلسه کارگران مشکلات خود در زمینه معیشتی، حقوقی و صنفی را بیان کردند.
هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی کارگران در این جلسه گفت: مشکلات زیادی در این جامعه کارگری وجود دارد که بعضی از آنها در چارچوب قانون می‌گنجد و قابل حل می‌باشد و یا دراستان قابل پی‌گیری و برطرف شدن است، اما برخی از توان ما خارج است.

دیگر خبرها

  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • تقدیر از کارگران میبدی