Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-05@03:28:38 GMT

تولید آب یونیزه(شش ضلعی) قلیایی با روش طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۱۲۸۶

تولید آب یونیزه(شش ضلعی) قلیایی با روش طبیعی

 به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان؛ محققان شرکت دانش بنیان مهر اندیشان، در راستای دستیابی به آب سالم دستگاه تصفیه آب یونیزقلیایی و شش ضلعی را بومی سازی کردند.

حمید مهرجو مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری،اظهار داشت: آب مایعی است که از H2O تشکیل شده است، هیدروژن و اکسیژن به دلیل داشتن بارهای مثبت و منفی همدیگر را جذب می  کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طبیعت با توجه به انرژی و حرکتی که آب دارد، H2O هایی که با هم پیوند می دهند تعداد شش مورد در پایدارترین حالت  است و بشدت هم در حال گردش به دور خود هستند، نمونه آن آب برف و باران است.

مهرجو افزود: کریستال آب شش ضلعی دارای اندازه ۶۰ هرتز و دقیقا هم اندازه دهانه سلول است، در این حالت آب براحتی وارد سلول شده و خارج می شود و علاوه بر این املاح مورد نیاز هم براحتی در دسترس سلول قرار می گیرد.   

وی ادامه داد: در آبهای دیگر مثل آب شهری به دلیل این که یکسری فرآیندهایی اتفاق می افتد و آب از حالت طبیعی خارج می شود و به خاطر این که انرژی خود را از دست داده اند و بار دار هستند کریستالهای آب بجای شش ضلعی تا ۹۰ پیوند تشکیل داده بنابراین کریستالهای آب شهری بزرگ می شود و یک کریستال ۹۰ ملکولی داریم.

این محقق خاطرنشان کرد: در آب شهری  که همه مدل آب از شش ضلعی تا خوشه های کریستال بزرگ داریم، ملکولهایی می توانند جذب سلول شود که دارای اندازه کوچک هستند و خوشه های آبی بزرگ(آب نیمه هیداراته) قابلیت جذب خیلی کمتری در سلول دارند، طبیعتا املاح رسانی و سوخت و ساز  کمتر می شود و در بلند مدت تاثیر نامطلوب خود را نشان می دهد.  ممکن است سلول تشنه باشد اما با خوردن آب هم آبرسانی درست انجام نشود و در دراز مدت باعث پیری سلول شود.

وی گفت: منابع آب شش ضلعی مانند آب چشمه که در کوهستانها و از مخازن برف و باران تامین شود و در حرکت هم باشد آب خوبی است نفوذ پذیری بسیار بالایی دارد، همه جا قابل دسترس نمی باشد.

مهرجو تصریح کرد: تحقیقی در رابطه با آب رودخانه زاینده رود و چاههای اصفهان انجام دادیم و مشاهده شد که این آبها  با شش ضلعی فاصله زیادی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اندازه این خوشه های آب چگونه بود، گفت:  تقریبا در حد خوشه های آب شهر که دارای خوشه های ملکولی120 تا 150 هرتز است، همچنین مشابه بودند با تصفیه آبها چون تصفیه آبها هم املاح آب را می گیرد اما خوشه های آب شهری را کوچک و یا منظم نمی کند.

بومی سازی این دستگاه در راستای چه اهدافی انجام گرفته است

مهرجو در رابطه با این که بومی سازی این دستگاه در راستای چه اهدافی انجام گرفته است، یادآور شد: دستگاههای تصفیه آب که در بازار وجود دارد آب شیرین کن است که آب نمک دار وارد آن می شود و آب  شیرین یا آب خالص می گیریم،  مقدار زیادی آب هم در فرآیند شیرین کردن که بصورت اسمز معکوس انجام می شود  و فرآیند 6 تا 7 مرحله ای است هدر می رود، برای یک لیوان آب دو لیوان آب هدر می رود، در خیلی از مناطق کشور ما نیازی به انجام چنین فرآیندی برای آب نیست، چرا کهTDS  قابل اغماض است و می تواند انجام نشود، متاسفانه  در جامعه ای که ما آب نداریم  مشکل و کمبود آب داریم، بواسطه دستگاههای تصفیه آب خانگی شاید میلیون ها لیتر آب روزانه  هدر می رود.  

وی ادامه داد: این دستگاهها همه املاح آب را می گیرند و بعضا اگر بتوانند یکسری املاح هم به آب اضافه می کنند که این شاید خیلی استاندارد هم نباشد که بخواهیم املاح به آب اضافه کنیم، جای سوال هم دارد که آیا می شود املاحی هم به آب اضافه کرد یا نه که می تواند توسط متخصصان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مهرجو گفت: دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی که آب را تصفیه، شش ضلعی، قلیایی و یونیزه هم می کند، بصورت حرفه ای، و مبنی بر دانش و با الهام از طبیعت طراحی و ساخته شده است. تصفیه آب در دستگاه به این صورت است که املاح نامناسب گرفته شود نه همه املاح، همچنین در فرآیند تصفیه، کلر آب و اگر آفت کش ها و مواد شیمیایی داخل آب باشد گرفته می شود، اما گچ آب که شامل بیکربنات ها است از آب گرفته نمی شود چرا که منیزیم و کلسیم  آن  برای استحکام استخوان مورد نیاز است.

این محقق گفت: می دانیم که املاح زیاد داخل آب موجب سنگ کلیه هم می شود، برای رفع این مشکل، طراحی دستگاه به شکلی انجام گرفته که ماهیت گچ داخل آب را تغییر می دهیم و به ماهییتی تبدیل می کنیم که مانع سنگ کلیه می شود، یعنی در طی فرآیندی ماهرانه گچ باردار شده  و براحتی در بدن عبور  می کند.

 وی تاکید کرد: بطور کلی در فرآیند تصفیه آب با این دستگاه هیچ گونه هدر رفت آب نداریم بشرطی که آب خوردنی باشد، و اگر آب TDS  بالایی داشته باشد حتما باید تصفیه آب انجام شود.

تولید آب یونیزه قلیایی با روش طبیعی

مدیر عال شرکت دانش بنیان مهر اندیشان با توضیح این که برای تولید آب یونیزه، املاح آب جدا می شود فرآیندی که  در همه دنیا  استفاده می شود،  آب به  دو بخش آب قلیایی و آب اسیدی که از طریق الکترولیز و فرآیندهایی که در دنیا مرسوم است آب با بار مثبت  و منفی ایجاد می شود، آب قلیایی برای اسیدیته بالای معده  اثر درمانی دارد و برای یکسری بیماریهای دیگر هم کارایی نشان داده است،  اما بر طبق مطالعاتی انجام گرفته توسط محققان ژاپنی و همین طور پزشکان داخلی کشورمان معتقدند آب یونیزه قلیایی دو مشکل اساسی دارد، برق مستقیم وارد آب می شود، مثل موبایل است ما نمی دانیم امواجی که موبایل ایجاد می کند ضرری دارد یا نه حالا اگر برق وارد آب می کنیم نمی دانیم ضرری دارد یا نه در کوتاه مدت مشکل خاصی مشاهده نشد اما برای دارز مدت باید بررسی شود.  

وی ادامه داد: مشکل دوم این که محققان ژاپنی ها مدعی هستند که آب قلیایی با توجه به این که قلیاییت آن بالا است می تواند اسیدیته معده را کاهش دهد و برای افراد سالم که معده آنها در سلامت است پیشنهاد نمی شود چون اسیدیته معده را کاهش می دهد و مشکل دیگری که پزشکان داخلی عنوان کردند این بود که مخاط معده را از بین می برد و در بلند مدت خطرناک است.

مهرجو گفت: روش دیگری برای تولید آب قلیایی وجود دارد که طبیعی است، واقعیت این است که بعضی چشمه ها در دنیا هستند که آب آنها قلیایی است مثل آب زمزم  و ما برای داشتن آب قلیایی در این دستگاه از روش طبیعی وارد شدیم و آب را قلیایی، آنتی کسیدانی  و هیدروژنه می کنیم،  بصورت کاملا طبیعی، رویکرد ما این است،انسان جزئی از طبیعت است و اگر در راستای  طبیعت حرکت نکنیم باید منتظر عواقب آن باشیم.  

وی ادامه داد: آب یونیزه قلیایی الان در طبیعت در آلمان، فرانسه،  پاکستان، چین وجود دارد و یک روش تولیدی هم دارد و محققان بویژه ژاپنی ها در مورد آن تحقیق کرده اند.

آب شش ضلعی و مزایای آن

مدیر عال شرکت دانش بنیان مهر اندیشان در ادامه با اشاره به این که یک هدف مهم در راستای بومی سازی دستگاه در راستای تولید آب شش ضلعی است، اظهار داشت: آب شش ضلعی چندین تفاوت با آب شهری دارد، نفوذپذیری بسیار بالایی دارد، خاصیت آنتی اکسیدانی کمی و از پیری زودرس و مشکلات سلولی جلوگیری می کند، آبهای شش ضلعی گاز کمتری در خود جذب می کنند. حبابها را در آب شش ضلعی نداریم، آب دارای حباب باشد در معده قابلیت جذب ندارد و باید برگردد که باعث رفلاکس می شود و دومین ایراد این است که معده ای که می توانسته آب را فرضا در 5 دقیقه جذب کند در ده دقیقه آن را جذب می کند و در بلند مدت در بیماریهای گوارشی تاثیر گذار است.

وی با بیان این که چنانچه آب شش ضلعی در یک کتری پر از گچ ریخته شود گچ ها را پاک می کند. آب شش ضلعی اگر هوا ندارد باعث بهبود نفخ و کاهش رفلکس می شود، تصریح کرد: به منظور بررسی خواص درمانی این آب، در تحقیقی و تحت نظارت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، تاثیر درمانی آب شش ضلعی حاصل از این دستگاه، بر روی یک جامعه بیمار ۷۵ نفری در یکی از بیمارستان های شیراز انجام و مشخص شد بعد از دو ماه استفاده از این آب ۷۰ نفر از بیماران بیماری رفلکس و نفخ بهبود یافته بودند، در همین تحقیق مشخص شد که آب شش ضلعی تاثیر مثبتی در بهبود و جلوگیری از سنگ کلیه دارد و در یازده نفر از این جامعه تحت بررسی بعد از دوماه مصرف این آب، سنگ کلیه دفع و یا کوچک شده بود.   

مهرجو گفت: طبق آنچه از منابع خارجی به دست آمده است، آب شش ضلعی خواص درمانی دیگری هم دارد، برای نمونه بیان شده همان طور که گچ کتری را می تواند پاک کند، در داخل عروق هم می تواند از تشکیل پلاکتها جلوگیری کند چون حلالیت بالایی دارد و در دراز مدت می تواند بیماریهای قلبی را کاهش دهد.

وی افزود: در دیابت قطع پای دیابتی را وقتی داریم که عروق پا گرفته می شود و پلاکتها رسوب می کنند، این آب خاصیت مغناطیسی دارد و می تواند از این عوارض جلوگیری کند، همچنین چون نفوذپذیری آب بالاتر است و احتمالا بتواند کمکی در درمان دیابت باشد و سلولهایی که مقاوم به انسولین شده اند را بهبود دهد و در مواردی هم گزارش شده که قند از طریق این آب کنترل شده است. منطق این است اگر آب نفوذ پذیری بالاتری داشته باشد در مواردی در کتابهای خارجی می تواند خواص درمانی  داشته باشد. یکی از رازهای طول عمر ژاپنی ها را مصرف آبهای قلیایی می دانند، در پاکستان عمر 120 تا 140 سال  در مناطق با وجود آب شش ضلعی وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما اصلا ادعا نمی کنیم که آب  اصل از این دستگاه درمان است بلکه این آب سالم است، از نظر خواص درمانی شرکت قادر به انجام تحقیقاتی نیست اما به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشنهاد داده ایم.  

مهرجو تصریح کرد: رفرنس ما در طراحی و ساخت این دستگاه، آب یونیزه قلیایی، تصفیه آبهای سالم و آب شش ضلعی بوده که منبع آن دکتر ایموتو در ژاپن  است و دستگاههای آن در دنیا در سایتهای معتبر خارجی و تحت عنوان آب انرژی دار و  اکسیژنه و شش ضلعی قابل پیدا کردن است، اما این تکنولوژی ها بسیار حرفه ای و پیچیده است و در اختیار ما قرار نمی دهند. این تحقیق در طی 5 تا 6 سال انجام گرفت، از  اساتید و پزشکان مختلف در داخل کشور و تحقیقاتی که در ژاپن انجام شده است کمک گرفته شد.

وی تاکید کرد: پیشرفت ما در این زمینه بصورت تدریجی حاصل شده است، موضوعات بسیار ساده که نکات بسیار علمی در آن نهفته است و در حال حاضر می توانیم ادعا کنیم که نسبت به نمونه های ژاپنی در یک سری موارد مثل شش ضلعی بودن،  خواص درمانی خاص توانایی بالاتری داریم و در عین حال قیمت دستگاه نیز تقریبا یک دهم نمونه خارجی است با تاییدیه های بسیار متعدد از اداره بهداشت تا پزشکان و درمانگاهها مختلف که کسب کرده ایم.

مهرجو ادامه داد: چنانچه  روی آب هیدروژنه قلیایی تحقیق کنید بیش از 300 مقاله معتبر در این زمینه وجود دارد، توسط محققان این شرکت نیز تعداد  27 مقاله در این زمینه و از دیدگاه های مختلف طب سنتی،  قرآنی و غیره بررسی  و منتشر شده است.   

انتهای پیام/

معصومه صادقی

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهری برای شهر بجنورد خبر داد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس‌های برقی نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس‌های برقی در شهر بجنورد می‌تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. 

وی بیان کرد: اتوبوس‌های برقی نیازمند نگهداری‌های خاص است که حدودا یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما از سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کند. 

چمران گفت: با تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که ۲۰۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از آن‌ها امسال تحویل می شود.

به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس‌های برقی در کشور وجود دارد، می‌توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹۰۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم.

وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش‌زا ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل