Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@03:58:51 GMT

دستگیری کلاهبردار با شگرد اعطای وام

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۲۹۳۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ تورج کاظمی گفت: در کمتر از ۲۴ ساعت ادمین و محل شرکت شناسایی و متهم دستگیر شد.
با حضور ماموران مشخص شد مجوز ثبتی شرکت در زمینه دیگری است که در بازرسی اسناد واریزی از ۱۰۰ شهروند متقاضی وام کشف شد.
وی افزود: متهم می گوید منابع مالی جهت پرداخت وام فراهم نشده و برای تامین نقدینگی لازم اقدام به دریافت وجه از شهروندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحلیل خبر و آموزش به شهروندان:

رحبی، کارشناس فناوری اطلاعات هم گفت : با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وقوع جرائم متعدد در این خصوص با بهره گیری از روش ها و تکنیک های فنی و گاهی با سوء استفاده سودجویان از ساده لوحی مخاطبان ، افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به دهه های قبل داشته است و سودجویی افراد را در این حوزه ،تجارت غیرقانونی ( illegal business ) تعبیر می شود.
رجبی اظهار داشت: برغم تاکید مکرر پلیس و سازمان های متولی در این باره مبنی بر هوشیاری مردم در استفاده از شبکه های اجتماعی متاسفانه شاهد آن هستیم در مواردی شهروندان توجهی به بررسی اصالت معاملات و بسته های پیشنهادی در این فضا ندارند که نمونه آن همین موردی است که پلیس فتا نسبت به دستگیری کلاهبردار اقدام و از ایراد خسارت مالی به شهروندان در اقدامی بموقع پیشگیری کرد.
لازم است به با نزدیک شدن به ایام پایانی سال که خریدها افزایش می یابد و بخشی از آن در محیط های مجازی شکل می گیرد توجه بیشتری به آموزش های پلیس و سازمان های متولی داشته باشیم تا مجرمان سایبری را ناکام بگذاریم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۶۰ نفر شاکی که به یکی از شهر های کشور متواری شده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ سامان غنی زاده با اشاره به اینکه متهم از شاکیان مبلغی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال با روش پرداخت سود کلان، کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور