Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@11:54:46 GMT

سهم ۱۳ درصدی صنعت نساجی از اشتغال‌

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۴۰۱۸

سهم ۱۳ درصدی صنعت نساجی از اشتغال‌

به گزارش جهان نيوز، علیمردان شیبانی با بیان اینکه صنعت نساجی ایران در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند نیاز بازار داخلی را تامین کند، اظهار کرد: در بحث پارچه صنایع نساجی ما می‌توانند ۷۰ درصد از نیاز بازار داخلی را تامین کنند، اما لازمه این کار تامین مواد اولیه است که اکنون با این مشکل مواجه‌ایم.
   وی ادامه داد: پبنه یکی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت نساجی است که در بهترین حالت سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار تن پنبه داریم، درحالیکه دستگاه‌های نصب شده ما به ۱۸۰ تا۲۰۰ هزار تن پنبه نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه ۱۳ درصد از کل اشتغال کشور مربوط به صنعت نساجی است، گفت: درحال حاضر ۱۰هزار واحد نساجی دارای پروانه در کشور وجود دارد که اکثر آنان فعال هستند.

شیبانی با تاکید براینکه صنعت نساجی ایران از قاچاق پوشاک لطمه بسیاری می‌بیند، عنوان کرد: مسئولین باید به موضوع جلوگیری از ورود پوشاک قاچاق و لطمه‌ای که به صنعت نساجی ایران وارد می‌کند، بیشتر توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنعتگران نساجی کشور با واردات پوشاک از مرزهای رسمی کشور مشکلی ندارند، اما باید به همان اندازه‌ای که مالیات و عوارض برای پوشاک داخلی در نظرگرفته می‌شود، برای کالاهای خارجی نیز لحاظ شود.

نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران همچنین به موضوع تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع نساجی ایران اشاره کرد و افزود: از آنجایی که ۹۸ درصد صنعت نساجی ایران توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، واحدها سعی می‌کنند در حد توان بهترین ماشین آلات را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال تحریم ایران صنعت نساجی با مشکلات بسیاری مواجه شد، اظهار کرد: هرچند این تحریم‌ها پیشرفت ما را عقب انداخت، اما درعین حال باعث شد صنعتگران ما ماشین‌آلاتی نزدیک به ماشین‌آلات خارجی طراحی و بسازند و یا حداقل ماشین‌های خارجی موجود را تعمیر و به روز کنند.

شیبانی تاکید کرد: اگر مشکلات بانکی حل شود، در زمینه به روز کردن ماشین‌آلات و تجهیزان صنعت نساجی در ایران مانعی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته با گشایش‌های اعتباری بین ۱۰ تا ۱۲ کارخانه نساجی در ایران راه‌اندازی شده است.
 
منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی