Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مورد آخرین وضعیت تولید و قیمت تخم‌مرغ خاطرنشان کرد: هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری 7 هزار و 800 تا 8 هزار تومان تعیین شده که تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد (تقریبا هر شانه تخم مرغ حدود 2 کیلوگرم است) 18 هزار تومان قیمت می‌خورد.

وی در پاسخ به اینکه پس طرح تنظیم بازار دولت برای فروش تخم‌مرغ شانه‌ای 12 هزار و 600 تومان چه تاثیری در این زمینه داشته، گفت: آن‌قدر مرغ تخم‌گذار از بین رفته است که تولید ما روزانه بین 800 تا یک هزار تن کاهش یافته که در قیمت بی‌تاثیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته 30 درصد از مرغ‌های تخم‌گذار از بین رفت ولی امسال رقم بیشتر از اینها است و امسال چیزی بین 25 تا 26 میلیون مرغ تخم‌گذار از بین رفته است.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران به این نکته هم اشاره کرد که سن مرغ‌های مادر تخم‌گذار در سال گذشته حدود 60 هفته بود، اما امسال اکثر مرغ‌های جوان تخم‌گذار با سن 35 هفته بر اثر آنفلوآنزا از بین رفته‌اند.

نبی‌پور واردات تخم‌مرغ را هم چندان مناسب ندانست و گفت:‌ واردات 2 هزار تن تخم‌مرغ دردی را دوا نمی‌کند، مضاف بر اینکه ممکن است به دلیل ورود کارتن، شانه تخم‌مرغ و ماشین حمل بیماری جدیدی وارد کشور شود.

وی به هموطنان توصیه کرد، با کاهش مصرف تخم‌مرغ طی 6 ماه به تامین تخم‌مرغ از محل داخل کمک کنند و افزود: سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور بین 10تا 11 کیلوگرم است که در صورت همکاری می‌توانیم آن را به 8 کیلوگرم هم برسانیم که از محل داخل هم قابل تامین است.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران همچنین به همکاری برخی مرغداری‌ها در راستای تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: طبق سقفی که دولت تعیین کرده هر مرغداری بین 10،20 و 30 درصد از تولیداتشان را به قیمت هر کیلوگرم 5 هزار و 600 تومان در اختیار میادین قرار می‌دهند، تا طرح تخم‌مرغ شانه‌ای 12 هزار و 600 تومان اجرا شود.

نبی‌پور تاکید کرد که با توجه به از بین رفتن بخش زیادی از مرغ‌های تخم‌گذار بعید است، تا پائیز سال آینده قیمت به حالت عادی برگردد و حتی برای افزایش تولید باید جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار را وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار فارس، با افزایش شیوع آنفلوآنزای پرندگان در پاییز و زمستان امسال 30 درصد از مرغ‌های تخم‌گذار معدوم شدند که همین امر سبب افزایش بی‌رویه قیمت هر شانه تخم‌مرغ شد، تا جایی که این کالا از شانه‌ای 10 هزار تومان به 19 هزار تومان رسید و دولت از اوکراین و ترکیه اقدام به واردات 20 هزار تن تخم‌مرغ با ستاد مجوز تنظیم بازار کرد و طرح هر شانه تخم‌مرغ به قیمت 12 هزار و 600 تومان را نیز در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین به اجرا درآورد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. قیمت‌ها در برخی موارد تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته و در هر دو بازار داخلی و مونتاژی دیده می‌شود.

قیمت خودرو امروز پس از دو هفته رکود و افت ناچیز قیمت‌ها، سرانجام افزایشی شد. از صبح امروز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی رشد قیمت دارند و در برخی موارد یک خودرو وارداتی همانند هونگچی H۵، بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان گران‌تر شده است.

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو بلافاصله دچار رشد قیمت شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، رشد چند درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با ۴۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۷۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای روز، به نرخ ۷۵۶ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که روز گذشته رکورددار افت قیمت در بازار داخلی بود، امروز رکورد رشد قیمت را زد و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون با یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم از صبح امروز صعودی گزارش می‌شود.

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شد و به ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس اتوماتیک جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو است که رشد ۲۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند و با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که محصول جدید گروه بهمن به شمار می‌رود، تنها در یک روز توانسته ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شود و رکورد رشد قیمت محصولات مونتاژی را نصیب خود کند. این خودرو هم‌اکنون با دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

کد خبر 848605 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول