Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@17:56:27 GMT

آلودگی هوای سنندج به چهار برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۷۹۲۳

آلودگی هوای سنندج به چهار برابر حد مجاز رسید

موج گرد و خاک، میزان آلودگی هوای سنندج را به 4برابر حد مجاز رساند تا شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم قرار گیرد.

ایران آنلاین /«کورش زارعی»، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: بر اثر تداوم موج گرد و خاکی که از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد آسمان استان شده امروز(شنبه) شاخص کیفیت هوای سنندج به 193 رسید که 4 برابر بیشتر از حد مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هوای سنندج برای چهارمین روز متوالی آلوده است، افزود: در 4 روز گذشته به خاطر تدوام استقرار ریزگردها در آسمان سنندج، 2 روز هوا برای گروه های حساس و 2 روز برای عموم مردم ناسالم بود. این وضعیت هوا برای تمام افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک است لذا از مردم بویژه افراد سالمند و بیمار تنفسی و قلبی خواسته شده مسائل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند. خارج نشدن غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده به شهروندان در وضعیت هشدار آلودگی هواست.
زارعی با اشاره به شاخص های وضعیت هوای سنندج تا پایان بهمن ماه امسال گفت: در این مدت سنندج، 110 روز هوای پاک، 171 روز سالم، 2  روز ناسالم برای گروه های حساس، 2 روز ناسالم برای عموم، یک روز برای بسیار ناسالم، 2 روز برای خطرناک و 48 روز فاقد نتیجه به دلیل قطع برق و نقص فنی دستگاه های سنجش داشته است.
گفتنی است، اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است. / ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت

ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا از ناسالم بودن و وضعیت هشدار هوای امروز چهار منطقه کلان‌شهر مشهد خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، کیفیت هوای چهار منطقه کلان‌شهر مشهد امروز، چهارشنبه در نوزدهمین روز اردیبهشت در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار دارد.

بر این اساس، در مناطق خاقانی با شاخص ۱۱۳، خیام شمالی با شاخص ۱۱۱، هفت حوض با شاخص ۱۰۲، و چمن با شاخص ۱۲۶ بیشترین آلودگی هوا ثبت شده است.

هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای مشهد ۱۰۸ و در شرایط ناسالم قرار دارد، میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۸۶ نشانگر هوای ناسالم است.

هم‌اکنون کیفیت هوای ۱۹ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال‌جاری تا امروز در مشهد هفت روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، هفت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

کد خبر 751631

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق