Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیاست و دارای خواص درمانی فراوان به نسبت سایر نوشیدنی‌ها به ویژه چای سیاه است. کارشناسان مصرف ٢ فنجان قهوه را در روز، یکی بعد از مصرف صبحانه و دیگری هنگام عصر به افراد توصیه می کنند. اما بهترین نوع قهوه که می تواند باعث لاغری شود و سرشار آنتی اکسیدان است قهوه تلخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهوه تلخ بدون شیر و شکر، کالری ندارد و می تواند باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر شود. برای اینکه قهوه تلخ و لذت بخش را در خانه یا محل کار خود داشته باشید می‌توانید انواع دستگاه های قهوه‌ ساز را در فروشگاه اینترنتی زنبیل پیدا کنید و با بهترین قیمت و گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش به صورت فوری تحویل بگیرید.

قهوه تلخ چه خاصیت هایی دارد؟

شهرت قهوه به عنوان یک ماده‌ی لاغر کننده بیهوده نیست. کافئین موجود در قهوه روند چربی سوزی را فعال می‌کند. در واقع کافئین بدن ما را تحریک می‌کند و به این ترتیب باعث می‌شود که بدن کالری‌ها را بسوزاند که در نهایت به از بین رفتن چربی‌ها می‌انجامد. قهوه سرشار از کافئین است و به همین دلیل سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود و برای همین امکان به خاطر سپردن مطالب را راحت‌تر می‌کند. داشتن یک دستگاه قهوه ساز خانگی می تواند باعث کاهش خطر آلزایمر شود زیرا دانشمندان دریافته اند که نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز باعث کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به آلزایمر می شود. به عقیده این دانشمندان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی از آنتی اکسیدان است، بیشترین تأثیر را در مقابله با آلزایمر دارد.

سرشار بودن قهوه از آنتی‌اکسیدان‌ها یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد احساس خوب پس از نوشیدن آن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در قهوه، بعد از آنتی اکسیدان های موجود در میوه‌ها و سبزیجات، بیشترین جذب را در بدن دارد؛ دستاورد آن سالم ماندن بدن و مبارزه بهتر با بیماری‌ها خواهد بود. قهوه ساز مولینکس یکی از بهترین برندهای قهوه ساز خانگی است.

نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. تحقیقات صورت گرفته بر روی ۲۹۰۰۰ زن، نشان داد آن دسته از زنانی که قهوه زیادی می‌نوشند ۲۲ درصد کمتر با احتمال ابتلا به دیابت روبه رو می‌شوند. همچنین در طی پژوهشی دیگر که بر روی ۱۷۴۱۳ نفر انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که مصرف حداقل ۳ فنجان قهوه در روز، ۴۲ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران به آلزایمری‌ها رحم نمی‌کنند | از آدم‌ربایی بیماران تا کش رفتن از حساب بانکی آنها

همشهری‌آنلاین - پروانه بندپی: هر ۳ ثانیه یک نفر در جهان به آلزایمر مبتلا می‌شود و در ایران نیز هر ۷ دقیقه یک نفر به جمع بیماران مبتلا به آلزایمر اضافه می‌شود که آماری تکان‌دهنده و نگران‌کننده است.

آلزایمر، یکی از شایع‌ترین انواع دمانس (اختلال شناخت و حافظه) است که در آن سلول‌های مغز به مرور زمان کارکرد خود را از دست می‌دهند و مغز به‌تدریج کوچک و کوچک‌تر می‌شود و فرد در حافظه‌ نزدیک خود با مشکلات متعددی مواجه می‌شود. اگر بیماری پیشرفت کند، فردِ مبتلا حتی در کوچک‌ترین کارهای خود مثل یادآوری دستور پخت غذاهای همیشگی، دستشویی رفتن، پیدا کردن مسیر خانه، لباس پوشیدن، حمام کردن، یادآوری کارهای روزانه مثل فیلمی که همان ساعت دیده، صحبت کردن، رانندگی، شناخت اعضای خانواده و ... ناتوان می‌شود و به این ترتیب استقلال خود را از دست می‌دهد و زندگی برایش بسیار دشوار می‌شود.

اما دشواری‌ها و مصائب افراد مبتلا به آلزایمر به همین موارد خلاصه نمی‌شود. در موارد بسیار زیادی گزارش شده که افراد سودجو از بیماری این افراد سوءاستفاده می‌کنند و به این ترتیب پول زیادی به جیب می‌زنند و به سود کلانی می‌رسند.

بیشتر بخوانید؛

تنهایی آلزایمر می‌آورد؟ ابتلا به آلزایمر از چند سال قبل خود را نشان می‌دهد؟ چرا زنان بیشتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند آلودگی هوای ناشی از ترافیک به طور مستقیم با بیماری آلزایمر ارتباط دارد کلاهبرداری از کارت بانکی بیماران آلزایمر

موارد زیادی در خصوص سوءاستفاده از حساب بانکی یا کارت اعتباری افراد مبتلا به آلزایمر در پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها و جاهای دیگر وجود دارد. در یکی از این موارد، فرد مبتلا به دمانس آلزایمر هر بار برای بنزین زدن به پمپ بنزین مراجعه می‌کرد، متصدی جایگاه که می‌دانست او دچار فراموشی است و هوش و حواس درستی ندارد، به جای مثلا ۹۰ هزار تومان، از کارتش ۹۰۰ هزار تومان برداشت می‌کرد. تا این که فرزندانش متوجه شدند و از کارگر پمپ بنزین شکایت کردند و وجه اضافی را پس گرفتند. این مورد را یکی از کاربران توییتر، روایت می‌کند و می‌گوید: سال ۱۴۰۱ بود و بعد از این که متوجه این کلاهبرداری شدم، بلیت هواپیما گرفتم و به ایران آمدم و هم پول پدرم را از کارگر پمپ بنزین پس گرفتم و هم از پمپ بنزین شکایت کردم. همان روز هم برگشتم سوییس. ۳۰ میلیون تومان هزینه کردم و یک‌روزه رفتم و برگشتم اما لازم بود و متاسفم که کسانی هستند که حتی به سالمندان آلزایمر هم رحم نمی‌کنند.

همچنین خبرها و گزارش‌های متعددی از بیمارانی وجود دارد که آلزایمر پیشرفته دارند و فرزندان آنها همه اموال آنها را به نام خود می‌کنند. در یکی از این موارد، فرزندان پیرمرد مبتلا به آلزایمر که نمی‌خواستند به همسر دوم پدرشان ارثی برسد، همه اموال او را به نام خود کردند که گرچه از نظر حقوقی مشکلی ندارد اما از نظر اخلاقی و انسانی جای سؤال دارد.

تنها ۹ درصد سالمندان آزاردیده زنده می‌مانند

با آن که احترام به سالمند و مراقبت از او در فرهنگ ما بسیار پررنگ است، اما مواردی از آزار سالمندان وجود دارد که بخشی از آنها به مبتلایان به آلزایمر برمی‌گردد. آمارها حاکی از این هستند که میزان مرگ و میر در سالمندانی که مورد آزار قرار می‌گیرند، بسیار بالاتر از افرادی است که مراقبت درستی از آنان به‌ عمل می‌آید. نتایج یک پژوهش حاکی از این است که تنها ۹ درصد سالمندانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند، زنده می‌مانند. در حالی که این عدد در سالمندانی که در شرایط مناسب نگهداری می‌شوند، به ۴۰ درصد می‌رسد.

کارشناسان می‌گویند هر عملی که باعث وارد شدن صدمه جدی به فرد سالمند شود، سالمندآزاری محسوب می‌شود. برآورده نکردن نیازهای اساسی سالمندان، محافظت نکردن از او در برابر آسیب‌های احتمالی جسمی، روانی و مالی و سوءاستفاده مالی ازجمله کارهایی هستند که از مصادیق سالمندآزاری محسوب می‌شوند.

حدود ۱۰ درصد سالمندان جهان مورد آزار و سوء رفتار قرار می‌گیرند و مساله غم‌انگیز ماجرا این است که خیلی از این آزارها و سوء رفتارها از سمت نزدیکان آنها - مثل فرزندان، عروس، داماد و ... – صورت می‌گیرد. و البته تعدادی از آزارها نیز از سوی پرستاران متوجه آنها می‌شود.

از آزارهای جسمی تا کلاهبرداری‌های بزرگ

در ایران بیش از ۹ میلیون نفر سالمند زن و مرد زندگی می‌کنند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به آلزایمر هستند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند اما خیلی از آنها مورد آزار و حتی سوء استفاده قرار می‌گیرند.

معصومه صالحی، مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران چندی پیش درباره سوء استفاده‌ها و حتی آزار دادن بیماران آلزایمری به فارس گفته بود گزارش‌هایی به دست ما رسیده که از بیماران آلزایمر برای حمل مواد مخدر استفاده کرده‌اند، یا سالمند مبتلا به آلزایمر را به استانی دیگر منتقل کرده‌اند و از او به عنوان متکدی استفاده کرده‌اند. همچنین گزارش‌هایی به دست ما می‌رسد که دست و پای سالمند مبتلا به دمانس را در مراکز نگهداری از سالمندان می‌بندند و آن‌ها را کتک می‌زنند. ما نه مراکز زیادی برای نگهداری از بیماران آلزایمر داریم و نه کارکنان این مراکز تخصص کافی برای برخورد درست با آنها را دارند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در توضیح بیشتر این شرایط به همشهری‌آنلاین می‌گوید: آزارها به سالمندان از جسمی و روانی وجود دارد تا آزارهای مالی و کلاهبرداری‌های بزرگ. موردی داشتیم که شخصی فرد آلزایمر را راضی کرده بود که یک طبقه از آپارتمان دوطبقه خود را تبدیل به کترینگ کند. فرزندان این بیمار در تهران نبودند و وقتی متوجه شدند، متحمل زحمت و هزینه زیادی شدند تا بیایند و مشکل را برطرف کنند.

صالحی درباره راهکار در امان ماندن سالمندان مبتلا به آلزایمر از آزارها و کلاهبرداری‌ها و آدم‌ربایی‌ها به همشهری‌آنلاین می‌گوید: بهتر است چیپست‌های زیر پوستی برای سالمندان مبتلا به آلزایمر کاشته شود تا اگر احیانا گم شدند، از طریق این چیپست‌ها بتوان آن‌ها را پیدا کرد. همچنین خود خانواده‌ها باید مراقب سالمند مبتلا به آلزایمرِ خود باشند. مثلا در کارت‌شان پول زیادی نریزند که احتمال سوءاستفاده‌های مالی را کاهش بدهند، یا تا حد امکان آنها را تنها بیرون نفرستند.

کد خبر 839016 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت بهداشت روانی خبر مهم زوال عقل بیماری - آلزایمر

دیگر خبرها

  • با خوردن این غذا از آلزایمر پیشگیری کنید
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • کلاهبرداران به آلزایمری‌ها رحم نمی‌کنند | از آدم‌ربایی بیماران تا کش رفتن از حساب بانکی آنها
  • میوه های ارزان و با کیفیت را از این مراکز بخرید | قیمت پرتقال، سیب زرد و قرمز، نارنگی، موز و کیوی را ببینید
  • راز هجوم افسران رضاشاه به اوین؛ باغ بخرید، ترفیع بگیرید!
  • این خوراکی‌ها آبرسانی بدن را ۱۰ برابر می‌کند
  • سرشار از آنتی اکسیدان و کاهش دردهای مفصلی با این دانه پرطرفدار
  • برای این ۷ دلیل شکلات تلخ بخورید
  • تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری
  • ساخت داروی آلزایمر با کمک هوش مصنوعی