Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغی پول از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اضافه کرد در سایت دیوار یک آگهی فروش اقساطی خودرو با شرایط عالی و اقساط بلندمدت مشاهده نمودم که برای خرید خودرو مبلغ سه میلیون ریال بابت ثبت‌نام و 2 میلیون پانصد هراز ریال هم برای هزینه پلاک خودرو درخواست می‌نمود که واریز نمودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شود که کلاهبردار از فرد می‌خواهد که مدارک و پول‌های واریزی را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای وی ارسال نمایید و از خریدار می‌خواهد که چهار میلیون ریال دیگر نیز پرداخت نمایید.

سرهنگ شاکری گفت: در تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد که وی خود را کارمند یکی از شرکت‌های خودرو سازی معرفی می‌نموده و با این شگرد از اول آبان تاکنون ششصد و سی فقره پول با مبالغ از 2 میلیون ریال تا یک‌صد میلیون ریال برای وی ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: متهم با شگردهای پلیسی شناسایی و به این پلیس احضار و از وی تحقیق که در ابتدا منکر قضیه بوده و پس مواجه‌شدن با دلایل و مستندات به بزه انتسابی خود معترف و به کلاهبرداری در سایت دیوار و دریافت وجوه کلان از شکات اعتراف نمود، درنهایت پرونده تکمیل در معیت متهم به شعبه اول بازپرسی " شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج " ارسال و برای متهم به اتهام کلاهبرداری رایانه‌ای، وثیقه به مبلغ پنج میلیارد ریال صادر و متهم به لحاظ عجز از تودیع وثیقه روانه زندان گردید.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رؤیت نمایند و در خرید از سایت‌های فروش کالای دست‌دوم، قبل از واریز پول حتماً کالای موردنظر را در یک ملاقات حضوری بازرسی نمایند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک و همچنین مواجه با چنین افرادی سریعاً آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر مهمور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در گشت مشترک اداره صمت و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند