Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@03:37:34 GMT

کاشت 43هزار اصله نهال در میامی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۳۳۶۰

کاشت 43هزار اصله نهال در میامی

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدعلی رضایی روز سه شنبه افزود: برای گسترش فرهنگ منابع طبیعی بیش از20عنوان برنامه در هفته منابع طبیعی اجرا می شود.
رضایی شعاراین هفته را 'منابع طبیعی، با مردم برای مردم' اعلام کرد وگفت: برنامه ها همزمان با نواختن زنگ سبز در مدرسه شهید باهنرآغازشده وکاشت و توزیع نهال، رژه خودرویی، برگزاری جشن طبیعت و همایش همیاران طبیعت ازدیگر برنامه های این هفته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که پروانه ساخت سه بوستان روستایی صادر شده است ، افزود: روستاهایی که آب کافی برای کاشت و نگهداری درختان دارند می توانند باواگذاری زمین و تحویل نهال ازطرف اداره منابع طبیعی نسبت به ساخت بوستان اقدام کنند.
رضایی گفت: درهفته منابع طبیعی سه هزارو900 اصله نهال در ورودی شهر میامی به طول چهارکیلومتر در سه ردیف کاشته می شود.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی گفت:در ورودی شهرمیامی نهال های مقاوم به خشکی و مناسب با اقلیم از انواع سروها، اقاقیا و زبان گنجشک غرس می شود.
وی گفت: حضوردرنمازجمعه، توزیع کارت همیارطبیعت، برگزاری جشن طبیعت ،مانوریگان حفاظت و توزیع بروشور از برنامه های این هفته است.
هفته منابع طبیعی از15تا21 اسفندماه است .
شهرستان میامی با جمعیتی حدود40 هزار نفر در شرق استان سمنان واقع شده و 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار زمین زیر کِشت دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر