Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم حضور نفت و گاز در منطقه را عاملی موثر در نابودی عرصه‌ها و جنگل دانست و گفت: درصدی از اعتبارات نفت و گاز حسب قانون باید به زیست محیط اختصاص یابد و در سال‌های قبل این اعتبارات تخصیص نیافت. ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، زبیر سلیمانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در جم با بیان اینکه با مشکل کمبود نیرو در چارت سازمانی مواجه هستیم اظهار داشت: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی با کمبود نیرو روبه‌رو است و نمی توانیم به خوبی طرح‌های مورد نظر منابع طبیعی در شهرستان جم پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم با بیان اینکه آماده واگذاری حریم شهر به اداره راه و‌شهرسازی هستیم افزود: جم تنها شهرستانی است که در حوزه جنوب کشور محدوده شهر در اختیار منابع طبیعی است و با واگذاری آن به راه و شهرسازی مشکلات عمده مردم در شهرهای جم، ریز و انارستان حل می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی در جم رو به خشکی است گفت:  تلاش می‌شود  جلوی سودجویان گرفته شود تا شاهد نابودی همین منابع طبیعی توسط فرصت طلبان نباشیم.

وی با بیان اینکه ادعا نداریم مدعیان اراضی ملی حتما اشتباه می‌کنند، اما مرجع تصمیم گیری در مورد حق بودن و یا نبودن ادعاها، قانون و مستندات قانونی است، افزود: طرح تنفس جنگل هم نتوانسته است به احیای جنگل‌ها کمک کند و امروز نیز تمام کشور با شرایط دشواری مواجه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم حضور تاسیسات نفت و گاز در منطقه را عاملی موثر در نابودی عرصه‌ها و جنگل دانست و گفت: درصدی از اعتبارات نفت و گاز حسب قانون باید به زیست محیط اختصاص یابد و در سال‌های قبل این اعتبارات اختصاص پیدا نکرد که با تلاش‌های نماینده مردم جم در مجلس، بخشی از این اعتبارات اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه 37  میلیارد تومان اعتباربرای سازه‌های آبخیزداری جم  اختصاص یافت خاطر نشان کرد: چند سازه آبخیزداری از اعتبارات ملی  اجرایی شده که دو سازه بزرگ 10 متری در ریز و آبگرمک عملیاتی شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم با اشاره به اینکه در بخش ریز طرح های بیولوژیکی اجرا شده است گفت: این طرح در جم به سبب وجود معارضان اجرا نشده است و به دنبال احداث پارک جنگلی از اعتبارات نفت در اراضی روستای علی آباد هستیم.

سلیمانی از تنزل کیفیت مراتع جم به درجه3 خبر داد و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی جم فاقد علوفه شده اما میزان استفاده از مرتع توسط دام‌ها بیش از ظرفیت آن است.

وی با بیان اینکه از زمان حضور دادستان جدید سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در عرصه زمین خواری افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در مورد ادعای مالکان زمین‌ها، رای قطعی را دادگاه صادر می‌کند هرچند به برخی از آرا در سال‌های گذشته نقد داریم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: به همکاران تاکید کرده‌ام تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعه کنندگان با دقت و ظرافت انجام شود.

سلیمانی برخی از گلایه‌ها در مورد زمین خواری را به حق دانست و اظهار داشت: دوگانگی‌هایی وجود دارد و باید کارشناسان دادگستری‌ها در این زمینه‌ها با شفافیت و صداقت بیشتری عمل کنند.

وی با بیان اینکه از تهدیدها و فشارهای زمین خواران دانه درشت هراسی ندارم و تا زمانی که هستم با قدرت در مقابل متجاوزان می‌ایستم و عدالت باید برای همه به طور مساوی اجرا شود، افزود: برای رفع مشکل کشاورزان و تعیین تکلیف اراضی سرچشمه چندین جلسه در جم و مرکز استان برگزار شده است و امیدواریم منافع کشاورزان تامین شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم  از تکمیل شدن طرح کاداستر اراضی جم خبر داد و افزود: روند ثبت نهایی اراضی در حال انجام است.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند