Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی در مورد فروش مواد محترقه در فضای مجازی بیان کرد: نه تنها در مغازه‌ها و معابر عمومی بلکه شاهدیم فروش این نوع مواد به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده است، سایت‌هایی در فضای مجازی اقدام به فروش مواد منفجره و محترقه با قیمت‌های گزاف می‌نمایند و بدتر آن‌که برخی سایت‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی بحث ساخت مواد محترقه آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام ارشد انتظامی در هشدار به فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی اضافه کرد: ایجاد وب‌گاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند، بر اساس مواد 1 تا 4 قانون مجازات اسلامی (قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز)، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: فروش، تبلیغ ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز، تجهیزات نظامی و تجهیزاتی که دارای کاربرد دو گانه و نیز اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل انواع مواد محترقه، ناریه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور و شوک‌دهنده‌ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی. (مواد 1 تا 4 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و مصوبه چهل و هفتمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه) جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گفته سرهنگ رجبلی متاسفانه برخی سایت‌ها در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند و خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی کودکان با این مواد و آموزش ناقص سایت ها در این خصوص بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به حوادث به وجود آمده در سال‌های گذشته گفت: افراد زیادی دچار سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه از دست داده‌اند، پس در صورت مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه، کاربران فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی این سایت به ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟