Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان محل مصارف حاصل از برداشت صندوق توسعه ملی را جهت تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۷ را تعیین کردند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ سیاسی مجلس نظرات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 اسفند) قوه مقننه  و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 برای تأمین نظر شورای نگهبان  با 188 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با بند (و) تبصره 4 این لایحه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند (و) تبصره 4 لایحه بودجه سال 97 که برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد، ذکر شده است، به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده می شود معادل یکصد و چهل و سه هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (143.750.000.000.000) ریال از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه بندی 310705 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای این قانون به شرح زیر اختصاص می‌یابد:

- سازمان صدا و سیما در اجرای ماده (93) قانون برنمه ششم و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال

- تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده 106 قانون برنامه ششم توسعه

- بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله و کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده

- توسعه سامانه (سیستم)‌های نوین (تحت فشار) در اجرای ماده (35) قانون برنامه ششم توسعه

- طرح‌های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن

- آبخیزداری در اجرای بند (خ) ماده (38) قانون برنامه ششم توسعه

- رفع مشحکل برق و مقابله با ریزگردها در خوزستان در اجرای بند (س) ماده (38) قانون برنامه ششم توسعه

- تولید واکسن سینه پهلو (پنوموکوک) و عفونت کودکان (روتاویروس) در کشور

هرگونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابه‌جایی اعتبارات این بند ممنوع است.

اعتبارات مربوط به آبرسانی به روستاها و آبیاری تحت فشار در سه ماهه اول سال 1397 و بر اساس شاخص (سازمان برنامه و بودجه کشور) بین استان‌های کشور توزیع و ابلاغ می‌گردد.

همچنین نمایندگان درادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند الحاقی 2 تبصره 7 با 177 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 229 نفر موافقت کردند که بر این اساس بند الحاقی 2 که بر اساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانست جهت اعمال وحدت رویه بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بازنشستگی بیمه تأمین اجتماعی اقدام قانونی لازم را به عمل آورد، حذف شد.

بر اساس این گزارش نمایندگان همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند (ب) تبصره 12 با 188 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 229 نفر موافقت کردند که بر این اساس ایراد وارده به این بند در بند (ب) ماده واحده اعمال شد و بند الحاقی که بر اساس آن سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شده بود بر بودجه سال 97 سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دولتی نظارت و بودجه سال 1398 این سازمان را در پیوست شماره 3 این قانون منظور کند، حذف شد.

در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97، نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح جدول ذیل  بند الف تبصره 14 با 166 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

گفتنی است بر اساس اصلاحات صورت گرفته در تبصره 14 به شرح ذیل اصلاح شد: در جدول ذیل بند الف تبصره 14 لایحه بودجه سال 97 در ستون دریافتی‌ها (منابع) عبارت‌های "دریافتی حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی" و "دریافتی حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی" و کلمه "داخلی" در فراز دوم ذیل جدول بند الف تبصره 14 حذف شد.

انتهای پیام/

R1455/P1360/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صندوق توسعه ملی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) صحن مجلس با جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی» موافقت کردند.

«حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره این جدول، توضیح داد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع این جدول، جدول شفافیت است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

کد خبر 6092911 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد