Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، طبق قانون تاکنون سهام ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌ است که اصطلاحا به آنها شرکت های سرمایه‌پذیر گفته می‌شود. بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکت ها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
از اینرو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) در سال ۱۳۷۰ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان تهران می باشد که در ۲۷ فروردین ماه ۹۲ از طریق بورس و اوراق بهادار به عموم عرضه شده است.
 
موضوع فعالیت اصلی این شرکت نیز سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه پذیر (اعم از ایرانی یا خارجی) که در زمینه های تهیه و تولید انواع محصولات پتروشیمی و شیمیایی و فرآورده های فرعی آنها که از فرآوری نفت، مشتقات نفتی، گازهای طبیعی، هیدروکربن ها و سایر مواد خام اعم از آلی و معدنی بدست می آیند و ... است.
 
همانگونه که اشاره شد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یکی از ۴۹شرکت قطعی واگذار شده به طرح توزیع سهام عدالت است که ۴۰‏ درصد از سهام آن متعلق به مشمولان سهام عدالت است.
 
این گزارش می افزاید: سود تقسیم شده در مجمع عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای عملکرد سال مالی١٣٩۶ متعلق به مشمولین سهام عدالت مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بیشترین سود تقسیمی در میان شرکت های سرمایه‌پذیر به شمار می‌آید.
 
همچنین پیش بینی سود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۷ مبلغ ۸۲۰ ریال به ازای هر سهم است که در صورت تقسیم تمام سود، سهم مشمولان سهام عدالت از سود یاد شده مبلغ ۱۶۴۰ میلیارد تومان خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • نام جدید باشگاه استقلال رسماً مشخص شد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد