Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@11:55:21 GMT

سمنان در سالی که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۶۴۵۷

سمنان در سالی که گذشت

** فروردین سال 96 استان سمنان بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی با حضور تعداد 475 هزار و 967 گردشگر داخلی و خارجی در این استان آغاز شد که این تعداد گردشگران در مقایسه با سال ما قبل آن 71 درصد افزایش داشت.
** فرمانده انتظامی سمنان هم گفت سوانح رانندگی در طرح نوروزی 96 در جاده های استان نسبت به دوره قبل 25 درصد کاهش و تعداد جان‌باختگان در سوانح 13 درصد کاهش یافت و واژگونی خودرو در تلفات جاده‌ای سهم 74 درصدی داشت
** سقوط پاراگلایدر در پارک کوهستان سمنان روز سوم فروردین 96 باعث مصدوم شدن یک زن و مرد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** روز 17 فروردین 96 رئیس جمهور دکتر روحانی، در قالب چهارمین سفر کاروان تدبیر و امید در سال 96، وارد سمنان شد، در این سفر 18 طرح با صرف نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
** طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه 170 میلیارد ریال، اولین خط تولیدات ایران خودرو با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.
** با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، هفدهم فروردین 96 قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار در قالب برنامه های سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به سمنان، به طول 114 کیلومتر با یک میلیارد تومان اعتبار بهره برداری شد.
** با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، هفدهم فروردین 96 ساختمان اداره امور مالیاتی استان سمنان افتتاح شد، این ساختمان در هفت هزار و 838 متر مربع ساختمان اصلی و با اعتبار 246 میلیارد ریال بهره برداری شد.
** با حضور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفدهم فروردین 96، 2 طرح شرکت عقاب افشان سمنان با ایجاد 300 فرصت شغلی افتتاح شد.
** همزمان با سفر دکتر روحانی به سمنان در هفدهم فروردین 96 یک هزار و 756 طرح مسکونی مهر در شهرک های استان سمنان واگذا شد.
** ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ووشو جام پارس از جمله رویدادهای ورزشی مهم است که با حضور 12 تیم خارجی و 2 تیم از ایران اسلامی 25 تا 27 فروردین 96برگزار شد که تیم ووشو پارس جنوبی از ایران با کسب 10 مدل طلا، 6 مدل نقره و 2 برنز قهرمان، تیم اندونزی دوم و تیم برونئی سوم شد.
** کارگر فنی یکی از شرکت های پیمانکار راه آهن، روز سه شنبه 29 فروردین 96 در اثر برخورد با قطار مسافری در ایستگاه دامغان در صحنه جان باخت.
** بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق، سی ام و سی و یکم فرودین 96 با حضور معاون وزیر نیرو، و چهره های دانشگاهی و سرمایه گذاران به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.
** اعضای تیم ووشوی شهرداری دامغان به نمایندگی از ایران اسلامی، چهارم اردیبهشت 96 در مسابقات بین‌المللی ارمنستان 15 مدال رنگارنگ کسب کردند.
** 11 اردیبهشت96 همزمان هفته کار و کارگر، درمانگاه تامین اجتماعی شهر ایوانکی در شهرستان گرمساربه صورت ویدیو کنفرانس از سوی رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
** به گفته مسوولان اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان، از مجموع 2 هزار و 707 نفر ثبت نام شده برای نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، 52 نفر احراز صلاحیت نشدند.
** روز شانزدهم اردیبهشت 96 یک مرد 26 ساله هنگام عکس سلفی، در مینی ایستگاه زرین دامغان با قطار مسافربری برخورد کرد و در بیمارستان شاهرود بر اثر شدت جراحات جان باخت.
** علی طیب نیا وزیر اقتصاد دارایی، 19 اردیبهشت 96 وارد فرودگاه شاهرود شد و در همایش توسعه صادرات، نشست اقتصاد مقاومتی و دیدار با نخبگان استان سمنان حضور یافت.
** دفتر گمرک شاهرود 19 اردیبهشت با حضور رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و شماری از مسوولان استانی و محلی، واقع در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز به کار کرد.
** با اعلام نام و کد 2 هزار و 521 نامزد تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تبلیغات این نامزدها از 21 اردیبهشت 96 همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.
** 29 اردیبهشت 96 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 742 شعبه اخذ رای استان سمنان برگزار شد.
** میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 80.5 درصد و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 75.4 درصد اعلام شد.
** 31 اردیبهشت 96، جوان 17 ساله که به همراه 2 تن از دوستان خود برای شنا به در تالاب شن‌چنال گرمسار رفته بود، در منطقه باتلاقی این تالاب غرق شد.
** از استان سمنان سه هزار و 200 نفر از علاقمندان به امام خمینی (ره) برای شرکت در آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال آن حضرت اعزام شدند.
** چهار اثر میراث فرهنگی ناملموس شهرستان مهدی شهر، 14 اردیبهشت 96، در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.
** جوانی 18 ساله،21 خرداد 96 در یک استخر کشاورزی در روستای ده خیر بسطام غرق شد، این جوان غیر بومی برای کار به این روستا آمده بود.
** اوج مصرف برق سال 96 در استان سمنان روز چهارشنبه دهم خرداد 96 معادل 6/489 مگاوات و 50 روز زودتر از دوره اوج بار در سال گذشته رقم خورد که نشان از تابستان گرم در سال 96 داشت.
** زن 23 ساله ای در گرمسار 9 تیر 96 به دلیل اختلافات خانوادگی همسر 28 ساله خود را با ضربات چاقو به قتل رساند.
** با حضور رییس امورتحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور روز 19 تیر 96 دو طرح جدید ارتفاع‌سنج گاما و نجات خلبان جنگنده و بالگرد تهاجمی درپردیس پارک علم و فناوری استان سمنان رونمایی شد.
** بنا به اعلام فرماندهی یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان، بهار 96 تعداد 87 شی مربوط به دوره های مختلف تاریخی در استان سمنان کشف شد.
** یک جوان 18 ساله ساکن روستای برم دامغان 29 تیر 96 هنگام شنا در سد شهید شاهچراغی این شهر به علت ناآشنایی با فنون شنا غرق شد.
** با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، 30 تیر 96 چهار طرح مهم بهداشتی و درمانی شهرستان شاهرود با 30 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
**با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سی و یکم تیر96 هشت طرح مهم بهداشتی و درمانی شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با هزینه 124 میلیارد تومان افتتاح شد.
** به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، 834 نفر در بهار 96 از طریق سامانه کار و رفاه اجتماعی و 16 دفتر کاریابی جذب بازار کار استان شدند.
** حمید چیت چیان، وزیر نیرو، 10 مرداد 96 از چهار طرح صنعت آب و برق با صرف هزینه 64 میلیارد تومان در استان سمنان بهره برداری کرد.
** بارش تگرگ در هفته اول مرداد 96 یک میلیارد و 20میلیون تومان به 200 هکتار از زمین های کشاورزان میامی خسارت زد.
** در نخستین دوره مسابقات قهرمانی دارت کارگران کشور 10 مرداد 96 در خانه دارت مجتمع مهمانسرای ورزش و جوانان شاهرود، تیم‌های خراسان رضوی، سایپای تهران و فولاد یزد اول تا سوم شدند و در بخش بانوان نیز تهران، خراسان رضوی و سمنان بر سکوی قهرمانی ایستادند.
** 9 کیلوگرم مواد روان گردان موسوم به معجون بیرجندی، 13 مرداد 96 از یک دستگاه اتوبوس که از مشهد به سوی تهران در حال حرکت بود، کشف شد.
** 17 مرداد 96 همزمان با روز خبرنگار، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان و خبرنگاران آن به عنوان رسانه و خبرنگاران برتر در پوشش خبری هفتمین جشنواره رضوی استان سمنان معرفی و تجلیل شدند.
** 40 طرح مختلف فنی و عمرانی صدا و سیمای مرکز سمنان با حضور علی دارابی معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با 54 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
** براثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کمربندی شهرستان شاهرود بامداد روز 27 مرداد 96 سه نفر شامل راننده، شاگرد و یک مسافر جان باختند، در اثر شدت جراحت پای 2 مسافر مصدوم قطع شد، 15 مصدوم سرپایی مداوا شدند.
** اولین اقامتگاه بوم‌گردی پسته ایران در دامغان به نام خانه پدری با ظرفیت 30 تختخواب، با قدمت بیش از 100 سال در هشت کیلومتری شرق شهرستان دامغان در روستای حسین آباد علی نقی راه اندازی شد.
** مردی در روز 29 مرداد 96 در شهرک ذوالفقار شاهرود همسر 37 و مادر همسر 70 ساله خود را با شلیک یک قبضه اسلحه گرم به کام مرگ فرستاد.
** به گفته مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، تابستان 96 در 10 روستا از 44 روستای دارای کمبود شدید آب در استان طرح مقابله با بحران تنش آبی و آبرسانی اجرا شد.
** 31 مرداد 96 براثر انحراف اتوبوس حامل زایران عراقی به قم در کمربندی شاهرود 18 نفر مصدوم شدند.
**در هفته دولت 96 تعداد486 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 303 میلیارد تومان با ایجاد 754 شغل در استان سمنان افتتاح شد که شامل 451 طرح عمرانی با اعتبار 196 میلیارد تومان و 35 طرح اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 111 میلیارد تومان بود.
** سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، یکم شهریور 96 در سفری 2 روزه به منظور شرکت در آیین گرامیداشت هفته دولت وارد استان سمنان شد و با حضور در شورای اداری شهرستان سرخه، 34 طرح آموزشی و عمرانی این شهرستان با بیش از 13 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
** براثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس روز دوم شهریور 96 در راه شاهرود- سبزوار یک تن کشته و چهار تن زحمی شدند که همگی تبعه افغانستان بودند.
** پنجم شهریور 96 درگیری یک تبعه افغان با دو فرد دیگر در یک مرکز نگهداری بیماران روانی دامغان یک قتل بر جای گذاشت که قاتل دستگیر شد.
** محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز 9 شهریور 96 دو طرح کشاورزی و دام و طیور را در گرمسار استان سمنان به ارزش 113 میلیارد ریال افتتاح کرد.
**یازدهم شهریور 96 فعالیت 17 طرح تعاون- روستای استان سمنان همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با 68 میلیارد 245 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 139 نفر افتتاح شد.
**علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 17 شهریور 96 در اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر، با حضور شرکت کنندگانی از 15 استان و کشورهای گرجستان و عراق، در شهرستان گرمسار استان سمنان حضور یافت.
** چهارمین جشنواره ملی پسته ایران با حضور سفیر بنگلادش، نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، معاون توسعه بازار بورس کالای ایران و جمعی از مسوولان استان سمنان در دامغان برگزار شد.
** سال زراعی 95-96 در استان سمنان با 1.6 درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره قبل از آن و 16.6 درصد نسبت به بلندمدت 25 ساله و افزایش متوسط دما و تبخیر پایان یافت.
** بر اثر واژگونی اتوبوس تهران- مشهد در محور حاجی آباد- آرادان در استان سمنان در13 مهر 96، سه نفر شامل دو مرد و یک زن جان‌باختند و 33 مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.
** مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در گروه ج، با حضور 106 کشتی‌گیر در قالب 13 تیم از 13 استان کشور، روز 14 مهر 96 در دامغان با کسب رتبه تیم های قزوین، کرمان و سمنان در جایگاه اول تا سوم پایان یافت.
** نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران- سمنان در دهه اول آذر 96 با حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در تهران، در مجموع برای سرمایه گذاری در کشور به میزان 6 میلیارد و 129 یورو و برای استان تفاهم ‌نامه‌هایی به ارزش 2 میلیارد و 982 میلیون یورو منعقد شد.
** مرحله اول ورزشگاه پنج هزار نفری گرمسار، در 12 هزار هکتار مساحت با صرف 70 میلیارد ریال اعتبار، نهم آذر 96 با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.
** سردیس استاد شجریان در آرامگاه شیخ حسن خرقانی در شاهرود، روز چهارم آذر 96 با حضور شماری از شخصیت های هنری کشور رونمایی شد.
** واژگونی یک دستگاه مینی بوس روز یکم دی 96 در جاده فرعی روستای علا شهرستان سمنان ، 11 تن مصدوم بر جا گذاشت.
**با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، 14 دی 96 سیدشهاب الدین چاوشی به عنوان استاندار سمنان جانشین محمدرضا خباز شد.
** بر اساس اعلام سازمان ملی خشکسالی و اداره کل هواشناسی استان سمنان، با کاهش 60 درصدی بارندگی سال زراعی 96-97 از ابتدای مهر تا پانزدهم دی، سمنان رکورد کم‌بارشی 30 ساله خود را شکست.
** در دهه فجر انقلاب اسلامی 96 در استان سمنان 461 طرح عمرانی و اقتصادی با سه هزار و 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
**همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 96 رو زهفدهم بهمن 96 با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، طرح خط تولید مینی بوس در شرکت عقاب افشان سمنان بیش از 100 میلیارد ریال، طرح فیبرنوری خانگی با حدود 100 میلیارد ریال و طرح دادور با هدف تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری و ساختمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با هفت میلیارد ریال بهره برداری شد.
** جسد 2 مقنی جوان که بر اثر ریزش دیوار قنات در منطقه فرومد شهرستان میامی جان باختند روز 30 بهمن 96 با تلاش نیروهای امدادی و مردمی از زیر خاک بیرون آورده شد.
** مقاله بینارشته‌ای عرفان خطیب‌زاده، عضو پیشکسوت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری دامغان به‌عنوان مرجعی علمی و هنری در کتابخانه شکسپیر انگلستان ثبت شد.
** چهاردهم تا بیست و دوم بهمن 96 همزمان با کشور، 12 فیلم سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، در دو سینما یادمان و هلال سمنان در دو نوبت به ‌نمایش‌ در آید.
** جسد 2 مقنی جوان که بر اثر ریزش دیوار قنات در منطقه فرومد شهرستان میامی جان باختند، عصر روز سی ام بهمن 96 با تلاش نیروهای امدادی و مردمی از زیر خاک بیرون آورده شد.
** بنا به گفته مدیر فرودگاه شاهرود، با این که وضعیت آب و هوایی این شهر در سوم اسفند96 مساعد بود، هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی هما در مسیر تهران- شاهرود نتوانست دراین فرودگاه بنشیند.
** بر اثر انفجار ناشی از نشست گاز در مجتمع الغدیر سمنان، یک جوان دچار سوختگی شدید شد و 30 واحد مسکونی خسارت دید.
** اهدای اعضای پیکر رضا شهپری جوان 18 ساله که مرگ مغزی وی در بیمارستان کوثر سمنان تایید شد، به چند هموطن جان دوباره بخشید.
** مقاله بینارشته‌ای عرفان خطیب زاده، نویسنده دامغانی، چهاردهم اسفند 96 به‌عنوان مرجعی علمی و هنری در کتابخانه شکسپیر انگلستان ثبت شد.
** علی اصغر احمدی، معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری، 19 اسفند 96 در کارگاه آموزشی آشنایی با تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهرهای استان سمنان در دانشگاه علمی و کاربردی بیارجمند شاهرود حضور یافت.
** مجتمع فرهنگی سینمایی خلیج فارس دامغان روز 19 اسفند 96 با حضور سیدهادی حسینی، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
با صرف ۱٨۰ میلیارد ریال هزینه بهره برداری شد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان هشت شهرستان و بیش 300 روستا دارد.
/6026/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد

سرگرد مهیار یونس‌آبادی گفت: ۱۷۴ گروه جهادی شهرستان اجرای برنامه‌های مختلف از جمله عمرانی و پزشکی را بر عهده دارند.

وی از ساخت ۲ خانه در منطقه پشت بسطام شاهرود برای خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این ۲ واحد مسکونی طی هفته بسیج با حضور مسئولان شهرستان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۱۰ خانه در مناطق محروم در حال انجام است، ابراز کرد: اجرای طرح‌هایی به نفع عموم از جمله بازسازی گلزار شهدای شاهرود، کلامو و قلعه نو و خرقان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

مسئول معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: طرح آبرسانی و آبخیزداری در منطقه بیارجمند با همکاری اداره آبفا و امور عشایری در این هفته افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • جاده تندرستی شاهرود
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم