Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرمانده دریابانی هرمزگان با اشاره به دیدار روز گذشته فعالان راهیان نور با رهبر معظم انقلاب(حفظه الله)، تصریح کرد: استان هرمزگان در بحث راهیان نور مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سرهنگ علی خرم روی در نشست خبری اظهار داشت: رزمندگان استان هرمزگان همپای سایر رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس هم در جبهه های نبرد جنوب کشور با دشمن در نبرد بودند و هم در خلیج فارس در مقابل استکبار جهانی نقش آفرین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن انتقاد از معرفی نشدن جانفشانی های رزمندگان هرمزگانی به ویژه در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، خواستار ورود جدی تر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در زمینه معرفی و تبیین حماسه آفرینی های رزمندگان در جنگ سخت دریایی شد.

 

خرم روی خاطرنشان کرد: چند سالی است که بخشی از راهیان نور تحت عنوان راهیان نور دریایی در خلیج فارس برگزار می شود که مرزبانی رسالت تامین امنیت کاروان ها را بر عهده دارد.

 

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در ادامه به تشریح عملکرد این نیرو از ابتدای سال تا هیجدهم اسفند ماه جاری پرداخت و با اشاره به گستردگی حوزه استحفاظی مرزبانی، مرز نوار ساحلی هرمزگان را قریب به هزار و 100 کیلومتر دانست و گفت: با احتساب جزایر این عدد به 2 هزار و 500 کیلومتر مرز دریایی می رسد.

 

وی با بیان اینکه مرزبانی با اقتدار و درایت در مرزها حضوری پرتحرک و فعال دارد و از نوار مرزی ایران اسلامی دفاع می کند، افزود: مبارزه بی امان با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا و ارز که به اقتصاد ملی و تولید داخلی ضربه می زند از مهمترین اولویت های مرزبانی است.

 

سرهنگ خرم روی از کنترل مرزها و برخورد با متجاوزین مرزی، مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی، مواد مخدر، وسایل آرایشی بهداشتی، محصولات کشاورزی، دام و انسان به عنوان دیگر اولویت های مهم مرزبانی یاد کرد.

 

وی با اشاره به رشد 55 درصدی کشف قاچاق انسان، گفت: امسال 869 تبعه خارجی بدون مجوز که در شناورهای صیادی و تجاری مشغول به کار بودند و یا اتباع خارجی که از طریق آب های خلیج فارس قصد ورود به کشورمان را داشتند دستگیر شدند.

 

فرمانده مرزبانی هرمزگان، با اشاره به کشف بیش از سه میلیون و 800 هزار لیتر سوخت قاچاق ازز ابتدای امسال تا 18 اسفند ماه جاری، افزود: امسال 10 تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزبانی کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 55 درصد افزایش داشته است.

 

وی عنوان کرد: در مجموع امسال بیش از 350 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان هرمزگان کشف شد که در مقایسه با سال قبل 140 درصد رشد یافته است.

 

خرم روی ادامه داد: در سایر اقلام نظیر آرایشی و بهداشتی، دارو و مواد نیروزا و ... نیز 350 میلیارد تومان کشف داشتیم که نسبت به سال گذشته 140 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی از افزایش 15 درصدی درگیری با اشرار و قاچاقچیان در سال 96 نسبت به سال 95 خبرداد و بیان کرد: 119 مورد نیز درگیری با قاچاقچیان کالا داشته اسم.

 

سرهنگ خرم روی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین برنامه های نوروزی مرزبانی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: طرح نوروزی از 28  اسفندماه آغاز و تا روز 15 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد.

 

وی راه اندازی 25 اسکله تفریحی و 22 ایستگاه مرزبانی طی ایام نوروز در اسکله های مسافری، جزایر و نقاط گردشگری دریایی را از مهمترین برنامه ها برشمرد و اضافه کرد: 150 فروند شناور و 400 نیروی مرزبانی در ایام نوروز 97 در راستای تامین امنیت و رفاه حال میهمانان نوروزی فعالیت خواهند کرد.

 

فرمانده مرزبانی هرمزگان، جلوگیری از فعالیت شناورهای غیرمجاز در امر جابجایی مسافر، ممانعت از ورود خودروها به سواحل و استقرار نیرو در کلوپ ها تفریحی دریایی  را از دیگر برنامه های نوروزی مرزبانی استان ذکر کرد.

 

وی کشف 700 قبضه سلاح شکاری و 160 قبضه سلاح جنگی و 13 فقره ملاقات مرزی با مرزبانی کشورهای همسایه را از دیگر برنامه های مرزبانی دانست و اظهار کرد: کشف 9 مورد تجاوز مرزی و دستگیری 52 نفر از دیگر فعالیت ها بوده است.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت