Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور گفت: قرارداد ساخت 896 کيلومتر آزادراه جديد در قالب 8 پروژه مهم در حال نهايي شدن است.

به گزارش ايرنا، خيرالله خادمي روز يکشنبه در سخناني اعلام کرد: اميدواريم پس از انجام فرايندهاي مورد نياز، نهايي شدن اين قراردادها در هيات دولت به تصويب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ و نقل کشور افزود: قراردادهاي مشارکت در ساخت شش پروژه آزادراهي به طول 439 کيلومتر و به ارزش 2500 ميليارد تومان بين سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ‌و نقل در حضور وزير راه و شهرسازي به امضا رسيد که ساخت آزادراه هاي اردکان - مهريز، مشهد - قوچان، لامرد - پارسيان، قطعه 6 آزادراه تبريز - اروميه، کنارگذر شمالي اراک و کنارگذر شرق سيرجان از مهم ترين آنها هستند.
معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل ريلي بيان کرد: بالغ بر ٣ هزار و 410 کيلومتر پروژه ريلي در حال انجام و ساخت پنج هزار کيلومتر ريل جديد نيز در دست مطالعه قرار دارد.
وي افزود: تا پايان امسال 516 کيلومتر ريل گذاري انجام شده، تحويل مي شود و اميدواريم با اين اقدام مجموع طول خطوط ريلي قابل بهره برداري در يک سال به 919 کيلومتر برسد و تا سه ماهه اول سال 97، پنج استان کشور به شبکه ريلي متصل شوند.
خادمي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آزادراهي نيز گفت: در بخش آزادراهي 1170 کيلومتر در قالب 10 محور آزادراهي در حال اجرا بوده و 2400 کيلومتر نيز در حال بهره برداري است که 5 هزار دستگاه ماشين آلات و 17 هزار نفر در اين پروژه ها مشغول به کار هستند.
وي گفت: در سال 97 و 98 بخش عمده اين آزادراه ها به بهره برداري خواهد رسيد. البته در صورت تامين مالي از جانب دولت 50 درصد آزادراه تکميل مي شوند.
مدير عامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل با بيان اينکه 7800 کيلومتر بزرگراه و راه اصلي در کشور در حال اجرا قرار دارد، گفت: همچنين به دنبال احداث و تحويل سالانه 1000 کيلومتر راه روستايي در کشور هستيم. البته هم اکنون 12 هزار کيلومتر محور جديد روستايي نيز در حال انجام بوده و تاکنون 5200 کيلومتر راه روستايي تعمير و بهسازي شده است.
خادمي از نهايي شدن 896 کيلومتر آزادراه در قالب 8 پروژه جديد در آينده نزديک خبر داد و گفت: 1113 کيلومتر آزادراه در سال گذشته با اعتبار 8700 ميليارد تومان اجرايي شد که 70 درصد سهم از سوي بخش خصوصي و 30 درصد آن را دولت تامين کرد.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور همچنين گفت که قرارداد EPC يکپارچه سازي اخذ الکترونيکي عوارض آزادراهي نيز هفته گذشته در دولت مصوب شده است.
هم اکنون طول آزادراه هاي کشور 2500 کيلومتر است و دولت در نظر دارد طول آنها را به بيش از 7500 کيلومتر افزايش دهد.
اقتصام**1108**1597
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه