Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمدرضا منصوری در تذکری شفاهی به وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، بیان کرد: زمانی که شما می‌خواستید رای اعتماد بگیرید دم از حمایت از فرهنگیان و دفاع از حقوق معلمین می‌زدید اما اکنون در سرتاسر کشور نارضایتی در فرهنگیان موج می‌زند. شما چه کاری برای این قشر فرهیخته انجام داده‌اید؟ چرا مطالبات حق‌التدریسی ها بیش از یک سال است که هنوز پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا حق سنوات و پاداش بازنشستگان را پرداخت نمی‌کنید. اگر به موضوعات یاد شده رسیدگی نکنید استیضاح شما نیز در راه است.

وی در ادامه گفت: اما در مورد تصمیم‌گیری شما و نقطه نظرات حضرتعالی در خصوص مدارس تیزهوشان جای تاسف و شرمساری دارد چرا که در جهانی که تکنولوژی لحظه به لحظه تغییر می‌کند شما فریاد جمع شدن مدارس تیزهوشان را سر می‌دهید آن هم مدارسی که به هیچ وجه در شأن جوانان ما نبوده‌اند و در آنجا همان کتاب‌هایی را می‌خواندند که در دیگر مدارس تدریس می‌شد و اکنون آن را نیز می‌خواهید جمع کنید.

وی افزود: شما این حق را ندارید که راسا در این زمینه تصمیم‌گیری کنید و با حذف رقابت فاتحه علم و دانش را در کشور بخوانید. همانطور که با حذف رقابت در صنعت امروز فاجعه‌ای در تولید و اشتغال اتفاق افتاده است.

نماینده مردم ساوه در تذکری به وزیر کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: همانطور که می‌دانید کمترین توجه به حقوق و دستمزد کارگران می‌شود و با بی‌ارزش شدن پول در مقابل دلار، کارگران در شرایط سختی زندگی می‌کنند. چرا در دولت شما کارگران نباید ۱۴ ماه حقوق بگیرند؟ چرا حق و حقوق اولیه کارگران پرداخت نمی‌شود؟

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟