Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@22:54:56 GMT

شیوه عجیب انتخاب داور در لیگ قهرمانان آسیا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۱۶۲۶

شیوه عجیب انتخاب داور در لیگ قهرمانان آسیا

انتخاب داور مالزیایی برای دیدار الریان و الهلال باز هم مکانزیم اشتباه AFC را زیر سوال برد.

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که بیشتر سوال های نشست خبری شفر و مامیچ به اشتباهات عجیب و تاثیر گذار داور مالزیایی دیدار رفت استقلال و العین اختصاص داشت، خبر انتخاب این داور مالزیایی به عنوان داور دیدار حساس الهلال و الریان شوک عجیبی به ویژه به فوتبال ایران وارد کرد که البته بیشتر بر اساس نا آگاهی از قوانین AFC بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


AFC که نشان داده همواره در تصویب سیاست های غلط در دنیا عملکردی کم نظیر دارد، بر خلاف بسیاری از کشورها و مسابقات تیم داوری دیدارهای بین المللی خود را بیش از دو ماه قبل از شروع مسابقات و بعد از قرعه کشی معرفی می کند و به همین دلیل انتخاب این داور مالزیایی به عنوان داور دیدار الهلال و الریان عجیب نبود.

 


این داور مالزیایی تقریبا دو ماه قبل به عنوان داور این دیدار انتخاب شده و به هر دو باشگاه نیز معرفی شده است. فدراسیون فوتبال آسیا 6 داور مرحله مقدماتی هر تیم را قبل از مسابقات به باشگاه ها معرفی می کند و با این مکانیزم اشتباه دست همه تیم ها برای انجام تخلف باز می گذارد.


در لیگ قهرمانان اروپا، داور هر مسابقه 48 ساعت قبل از شروع اطلاع رسانی می شود و در لیگ های اروپایی نیز 2 یا 3 روز قبل از شروع یک مسابقه داور معرفی می شود و حتی در لیگ برتر ایران نیز به همین شکل است اما AFC با این مکانیزم نه تنها دست تیم ها را برای انجام تخلف باز می گذارد بلکه باعث می شود در مواردی این چنین راهی برای جریمه کردن و یا محرومیت داور نیز وجود نداشته باشد.

ای اف سی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، «ویندزور جان» دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون از برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا خبر داد و از نمایندگان ایران به شرح زیر جهت حضور در این سمینار دعوت کرد:

امیر عرب براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی فرد و مرتضی منصوریان

لازم به توضیح است، سمینار فوق از ۲۴ تا ۲۸ جون ۲۰۲۴ (۴ تا ۸ تیرماه) در شهر ریاض عربستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6097964

دیگر خبرها

  • امشب معرفی یک پای فینال اروپا؛ کامبک دوباره پاریس؟
  • استقلال چندساعت مانده به بازی خواهان تغییر داور!
  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟