Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به تبعات ناشی از در نظر نگرفتن مسائل و تغییرات زیست‌محیطی بر سلامت مردم خوزستان گفت: باید پذیرفت که اگر مسائل زیست‌محیطی را از قبل در نظر می‌گرفتیم، شاهد حواشی سلامت نمی‌شدیم و این عوارض مخرب در حوزه سلامت کاهش پیدا می کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر «ایرج نظری» در نخستین مجمع سلامت خوزستان امروز (یکشنبه 20 اسفندماه) در استانداری خوزستان  اظهار امیدواری کرد این مجمع به‌عنوان نخستین مجمع استانی سلامت، ادامه راه مورد نظر دولت و ملت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز کار دولت تدبیر و امید بحث سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در اولویت برنامه‌های این دولت قرار گرفت و با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اهمیت این موضوع برای برخورداری آحاد ملت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی در دوره نخست دولت مشخص شد.

وی ادامه داد: بیشترین خدمات ارائه شده در دوره چهار ساله نخست دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت بود و بحث سلامت به‌عنوان یکی از مولفه‌های اجتماعی معرفی و در این جهت سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری شد. در این زمینه پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شد و کارهای قابل قبولی در حوزه بهداشتی و درمانی کشور انجام گرفته است. دولت به‌دنبال این است که اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان ادامه یابند تا مردم از این خدمات استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: در دوره دوم دولت تدبیر و امید بحث اجتماعی شدن مقوله سلامت نیز مورد توجه قرار گرفت. سلامت برای همه به‌عنوان یک موضوع مهم مطرح است و باید با اجتماعی کردن این موضوع، همه را با آن درگیر کرد.

نظری گفت: مردم استان خوزستان به‌صورت روزانه با مسائل حوزه سلامت ارتباط دارند. به‌علت در نظر نگرفتن مقوله سلامت در مسائل زیست محیطی، متأسفانه شاهد عوارض زیادی در خوزستان بودیم و مردم آسیب دیدند. اگر به مسائل سلامت‌محور بیشتر توجه می‌شد، بدون تردید با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم.

وی ادامه داد: از همین‌رو به‌نظر می‌رسد توجه به حوزه سلامت در استان خوزستان بسیار مهم است. باید پذیرفت که اگر مسائل زیست محیطی را از قبل در نظر می‌گرفتیم، شاهد حواشی سلامت نمی‌شدیم و این عوارض مخرب در حوزه سلامت کاهش پیدا می‌کرد. با همکاری با همدیگر می‌توان مشکلات حوزه سلامت اجتماعی را کاهش داد و حتی ریشه‌کن کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: از سال 92 متأسفانه به‌دنبال نخستین بارش باران پائیزی در استان خوزستان  مشکلات تنفسی زیادی برای مردم به وجود می‌آمد. در سال 93 و 94 به‌صورت تقریبی 25 تا 26 هزار نفر به‌علت مشکلات تنفسی ناشی از نخستین بارش پاییزی درمان شدند.

نظری ادامه داد: این مشکل بر اثر تغییرات زیست محیطی ایجادشده در خوزستان رخ داد و علاوه بر مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد، فشار زیادی به بخش درمان خوزستان وارد شد. با همکاری همه ارگان‌ها و حضور استاندار در جلسات  شورای سلامت، مطالعات فنی و تخصصی در این زمینه انجام و عملیاتی شد و با  هرس درختان کنوکارپوس شاهد کاهش مراجعان پس از نخستین بارش بودیم.

وی افزود: پارسال شاهد کاهش 80 درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها ناشی از عوارض تنفسی پس از نخستین بارش‌های پاییزی بودیم. امسال نیز کمتر از 300 نفر به این علت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند. این یک مثال عملی از همکاری و همت همگانی برای کنترل و کاهش یک آسیب اجتماعی در حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: خواستن توانستن است از این‌رو این یأس و ناامیدی که متأسفانه در آحاد مردم و برخی مسئولان نسبت مشکلات موجود خوزستان به وجود آمده با همکاری و همت قابل برطرف کردن هستند.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر نقش مجمع سلامت در جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت، یکی دیگر از مسائل مهم در این زمینه، سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و بهداشت و درمان است که این امر مورد توجه و تأکید رئیس‌جمهور نیز قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: همه شاهد هستیم در گذشته آموزش و پرورش ساختمان‌ها و مدارس فرسوده بسیار زیادی داشت اما امروزه با حضور و ورود خیران مدرسه‌ساز این مشکلات به حداقل رسیده است. خیران حوزه سلامت می‌توانند همین نقش را حوزه بهداشت، درمان و آموزش داشته باشند و مشکلات و معضلات را با همکاری بخش دولتی برطرف کنند.

نظری ادامه داد: در مناطق مختلف سرمایه‌گذاری‌های زیادی از سوی خیران حوزه سلامت صورت گرفته است. در استان خوزستان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و امید می‌رود با حضور سرمایه‌گذاران و خیران حوزه سلامت شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  باقر مهرعلیلو گفت: در این پایش وضعیت زیست محیطی واحدها از جمله نحوه مدیریت پساب تولیدی واحد، استفاده از سیستم آبپاش در فرایند تولید، میزان فضای سبز و  میزان ذرات محیطی واحدها مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: ۷ واحد شن  و ماسه در شهرستان چایپاره فعال هستند و بر اساس ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی مشمول یک درصد عوارض سبز می شوند.
 

دیگر خبرها

  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم